/ اخبار بیت کوین / چرا باید به سطح قیمت 9 هزار دلاری بیت کوین (Bitcoin) در این هفته توجه کرد

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

چرا باید به سطح قیمت 9 هزار دلاری بیت کوین (Bitcoin) در این هفته توجه کرد

چرا باید به سطح قیمت 9 هزار دلاری بیت کوین (Bitcoin) در این هفته توجه کرد

مشاهده یک هفته خنثی برای بیت کوین (Bitcoin) عجیب نخواهد بود اما بیت کوین (BTC) هنوز هم به محض اینکه در محدوده باریکی ثابت شود ، برای یک حرکت صعودی بزرگ آماده است.

 

هفته گذشته ، بیت کوین (BTC) برای یک حرکت صعودی تا سطح 11000 دلار آماده بود. درعوض ، شاهد حرکات خنثی قیمت طی یک هفته همراه با یک بازگشت کوچک بوده ایم. آیا بیت کوین (Bitcoin) به اوج خود رسیده است ؟ آیا فشار فروش زیادی در حدود 10 هزار دلار وجود دارد؟

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال اتم چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

در این مقاله آنچه که ممکن است برای این دارایی برتر اتفاق بیفتد را بررسی می کنیم.

عملکرد روزانه بازار کریپتو. منبع:  Coin360.com

 

فروشندگان بیشتر نسبت به خریداران

نمودار یک ساعته BTC / USD  . منبع:  TensorCharts

 

طبق دفتر سفارش بایننس (Binance) که در نمودار Tensor در بالا نشان داده شده است ، بیت کوین (Bitcoin) در حال حاضر در سطح بین 9،500 تا 10،005 دلار با مقاومت شدیدی روبرو است. این دیوارهای فروش ، بخشی که با خطوط زرد رنگ نشان داده شده است ، درمجموع شامل 1737 فروش بیت کوین (Bitcoin) در مقابل 1،351 خرید است که با خطوط آبی تیره تر نشان داده شده اند.

 

همچنین بخوانید : چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم؟

اگرچه این داده ها فقط در نمودارBTC / USDT  بایننس وجود دارد ، این نشان می دهد که در حال حاضر فشار خرید کافی برای صعود BTC / USD به بالاتر از 10 هزار دلار وجود ندارد. با این وجود ذکر این نکته حائز اهمیت است که این داده ها به طور مداوم تغییر می کنند و تا زمانی که دائماً بررسی شوند می توان به انها اعتماد کرد.

 

این مسئله توضیح می دهد که چرا قیمت بیت کوین (Bitcoin) در محدوده باریک بین 9 تا 10 هزار دلار گیر کرده است و تا زمان افزایش تعداد خریداران ، بدیهی است که این روند تغییر نخواهد کرد.

 

نمودار هفتگی امیدوارکننده است

نمودار هفتگی BTC / USD . منبع:  TradingView

 

در نمودار هفتگی ، بیت کوین (Bitcoin) در حال حاضر بالاتر از مقاومت قبلی قرار گرفته است. با این حال ، هنوز شاهد بسته شدن یک کندل کامل بالاتر از این خط نبوده ایم. این یک سیگنال امیدوارکننده برای خرس ها خواهد بود ، و گرچه در زمان نگارش مقاله وضعیت به نظر خوب می رسد ، اگر امروز قیمت زیر 9000 دلار بسته شود ، نشان دهنده بازگشت شدیدی در کوتاه مدت برای بیت کوین (Bitcoin) خواهد بود.

 

همه چشم ها باید در طول هفته آینده به سطح 9000 دلار باشد ، زیرا این یک سطح بریک اوت از کانال نزولی است. هر هفته ، سطح پشتیبانی در حدود 100 دلار کاهش می یابد ، بنابراین عدم موفقیت برای گذر از دیوارهای فروش می تواند تا پایان سال منجر به کاهش سطح پشتیبانی بیت کوین (Bitcoin) به 6400 دلار شود، البته تا زمانی که مسیر جدیدی ایجاد نشود.

 

ادامه واگرایی نزولی در شاخص MACD روزانه

(این هفته) نمودار MACD روزانه BTC/USD  منبع:  TradingView

(هفته گذشته) نمودار MACD روزانه BTC/USD  منبع:  TradingView

 

شاخص میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) نیز واگرایی نزولی خود را ادامه می دهد همانطور که مطابق تحلیل هفته گذشته پیش بینی شده است. تصویر برتر MACD در این هفته شکل گرفته است ، و نشان می دهد که به اوج واگرایی خود رسیده است که با خط MACD آبی مشخص شده است و کمی منحنی است.

 

تصویر MACD پایینی موقعیت هفته گذشته ، جایی که به نظر می رسید خط سیگنال در حدود 400 و خط MACD به 200 سقوط کند را نشان می دهد. این دقیقاً همان نقطه ای است که امروز در آن قرار دارد و آنچه که برای برگشت صعودی لازم است همگرا شدن هر دو خط در حدود 350 است.

 

اگر MACD شروع به حرکت در این جهت کند ، علامت مشخصی است که گاوها وارد بازار شوند ، و انتظار می رود سطح خریداران افزایش یابد. با این حال ، اگر MACD و خطوط سیگنال به این ترتیب ادامه پیدا کنند ، احتمال صعود قیمت به این زودی وجود نخواهد داشت.

 

مسیر صعودی

نمودار روزانه BTC / USD . منبع:  TradingView

 

در تایم فریم روزانه ، مسیر دیگری برای بیت کوین (Bitcoin) ایجاد می شود. در حال حاضر ، ما در محدوده پشتیبانی 9،100 دلار هستیم ، که مقاومت میانی این کانال را در حدود 10.500 دلار تا اواسط هفته آینده نشان می دهد.

 

سطح میانی نیز با فیبوناچی اصلاحی 100 درصد مطابقت دارد. بنابراین اگر بیت کوین (Bitcoin) به این سطح برسد ، احتمالاً با فشار فروش زیادی مواجه می شود و انتظار می رود قبل از مشاهده هرگونه حرکت اساسی ، قیمت به سطح پشتیبانی بازگردد.

 

اما ، تا پایان هفته ، پشتیبانی این کانال در حدود 10 هزار دلار خواهد بود ، و به جرات می توان گفت این می تواند آخرین باری باشد که شما قادر خواهید بود بیت کوین(Bitcoin) را با قیمت زیر 10،000 دلار بخرید.

 

چشم انداز کوتاه مدت

نمودار روزانه BTC / USD . منبع:  TradingView

 

در نمودار ساعتی به نظر می رسد که بیت کوین (Bitcoin) در صدد دستیابی به 9،400 دلار است. این می تواند موجب بسته شدن صعودی هفته شود. با این حال ، حتی با وجود بازگشت قیمت از این نقطه به 9000 دلار هم گاوها بازار را تحت کنترل دارند.

 

اما سقوط به زیر 9 هزار دلار در این مرحله همه چیز را تغییر می دهد و از آنجایی که در خصوص بیت کوین (Bitcoin) صحبت می کنیم ، برای هر دو رویداد آماده باشید زیرا هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

 

سناریوی صعودی

بسته شدن قیمت بالای 9000 دلار حرکتی صعودی است. پس از آن ، باید به دنبال گذر از دیوارهای فروش که از 9500 دلار تا 10،005 دلار ادامه دارد باشیم. اگر این بخش را پشت سر بگذاریم ، سطح مقاومت شدیدی در 10،500 دلار قبل از 11 تا 12 هزار دلار پیش بینی می شود.

 

سناریوی نزولی

با افت قیمت به کمتر از 9000 دلار ، شاهد فیبوناچی .618 در سطح روزانه 7،890 دلار خواهیم بود. این همچنین باعث می شود هر دو کانال مورد نظر در این هفته کاملاً بی اعتبار شوند. پس از این سطح زمان آن خواهد بود که دوباره شاهد نمودارهای 6،400 و 4000 دلاری باشیم. اما با این حال ، احتمال یک هفته جانبی دیگر با حرکات قیمت خنثی نیز وجود دارد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید