/ قانون‌گذاری / پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال در پرو ارائه شد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال در پرو ارائه شد

پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال در پرو ارائه شد

در اولین تلاش این کشور برای قانونگذاری تعاملات ارزهای دیجیتال، پیش‌نویس قانون جدیدی به نام «چارچوب بازاریابی دارایی‌های کریپتو» در کنگره پرو با شماره 1042/2021-CR معرفی شده است. این پروژه در 10 دسامبر توسط خوزه لوئیس الیاس آوالوس (Jose Luis Elias Avalos)، عضو گروه پارلمانی پودموس پرو (Podemos Pro) ارائه شد. این پیش نویس چندین مفهوم کلیدی در دنیای ارزهای دیجیتال از جمله دارایی های کریپتو، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP)، بلاک چین و رمزنگاری را معرفی می کند.

این قانون همچنین به لزوم ثبت عمومی یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی اشاره می‌کند که کاربران می‌توانند در هر زمان با استفاده از اطلاعات آن، ثبت یک اکسچنج یا پلتفرم معاملاتی در کشور پرو را پیگیری کنند . علاوه بر این، این قانون شرایط فعالیت قانونی ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی در کشور را تعیین می کند.

طبق این پیش نویس این شرکت ها باید در قرارداد خدمات خود به کاربر اطلاع دهند که پرو ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی در نظر نمی گیرد و نظارت دولت بر این دارایی ها هیچ تضمینی در حفظ کاربران در برابر خطرات آن نیست.

در این رابطه بخوانید‌ : برنامه معاملاتی چیست؟ و یک برنامه معاملاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ارزدیجیتال ابزاری برای یافتن شرکت ها

طبق این قانون همچنین دارایی‌های کریپتو می‌توانند برای ایجاد و ادغام شرکت‌ها مورد استفاده قرار گیرند و به این شرکت‌ها مبنای قانونی برای نگهداری رمزارز در پرو می‌دهد. در حالت اول، طبق این قانون ارزش ارزهای دیجیتال باید در لحظه ایجاد شرکت، ثبت شود. در حالت دوم، اگر شرکت قصد فروش آن‌ها را دارد، ارزهای دیجیتال باید به عنوان دارایی‌های موجودی در نظر گرفته شوند و همچنین باید دارایی یا دارایی های نامشهود در نظر گرفته شوند.

پرو یکی دیگر از کشورهای امریکای لاتین است که از قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال استفاده می کند. برزیل، پاراگوئه، ونزوئلا و السالوادور از جمله کشورهایی هستند که در حال تنظیم قوانین خاص ارزهای دیجیتال هستند یا که هم اکنون وضع کرده اند. با این حال، پیش‌نویس پیشنهادی مانند «قانون بیت‌کوین» السالوادور، شامل بیت‌کوین نمی شود. این قانون سال گذشته توسط نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، اجرایی شد. نایب بوکله همچنین پیش بینی کرد که دو کشور دیگر نیز بیت کوین را در سال جاری به عنوان ارز قانونی به رسمیت خواهند شناخت.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین