/ اخبار ارز دیجیتال / مؤسس تزوس (XTZ) و همسرش بار دیگر از اداره مالیات آمریکا (IRS) شکایت کردند

زمان مطالعه : 2 دقیقه

مؤسس تزوس (XTZ) و همسرش بار دیگر از اداره مالیات آمریکا (IRS) شکایت کردند

مؤسس تزوس (XTZ) و همسرش بار دیگر از اداره مالیات آمریکا (IRS) به دلیل نحوه برخورد این نهاد با توکن‌های استیکینگ شان شکایت کرده‌اند.

مؤسس تزوس (XTZ) و همسرش بار دیگر از اداره مالیات آمریکا (IRS) شکایت کردند

مؤسس تزوس (XTZ) و همسرش بار دیگر از اداره مالیات آمریکا (IRS) به دلیل نحوه برخورد این نهاد با توکن‌های استیکینگ شان شکایت کرده‌اند.

در شکایتی که در دادگاه فدرال ایالت تنسی ثبت شده، جاش و جسیکا جرت (Josh and Jessica Jarrett) ادعا می‌کنند که توکن‌های جدیدی که از استیکینگ به‌دست می‌آیند، فقط زمانی باید مشمول مالیات شوند که فروخته شوند. آن‌ها در این باره میگویند: «دارایی‌های جدید به خودی خود درآمد مشمول مالیات نیستند؛ بلکه درآمد مالیاتی تنها زمانی مشمول مالیات میشوند که این دارایی‌ها فروخته شوند. در سایر موارد هم IRS قبول دارد که دارایی‌های جدید درآمد محسوب نمی‌شوند. وقتی کسی دارایی جدیدی مثل محصول کشاورزی، کتاب، یا کالای تولیدی ایجاد می‌کند، تا زمانی که آن را نفروشد، مشمول مالیات نمی‌شود. تنها پس از فروش است که درآمد واقعی به‌دست می‌آید. همان‌ طور که در متون حقوقی هنگام معرفی مالیات بر درآمد هم اشاره شده، “معیار مالیات، سود خالص حاصل از فروش است، نه ارزش دارایی‌های تولید شده در طول سال.”»

خانواده جرت اولین بار در سال 2021 به دلایل مشابهی از IRS شکایت کردند و خواستار بازگرداندن مالیاتی شدند که برای توکن‌های استیک‌شده تزوس (XTZ) پرداخت کرده بودند. این پرونده پس از آنکه IRS به آنها پیشنهاد تسویه 4000 دلاری داد، بسته شد. خانواده جرت اکنون دوباره خواستار یازپرداخت مالیات توکن‌های استیک‌ شده خود هستند و می‌خواهند IRS به‌طور دائمی از در نظر گرفتن دارایی‌های تازه تولید‌ شده ارز دیجیتال به‌ عنوان درآمد مشمول مالیات دست بردارد.

در این رابطه بخوانید‌ : ETF بیت کوین چیست؟ مقایسه ETF اسپات و آتی بیت کوین

این دعوی توسط گروه حامی ارزهای دیجیتال، کوین سنتر  (Coin Center)، پشتیبانی می‌شود.

کوین سنتر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«پرونده جاش تأثیرات مهمی بر آینده ارزهای دیجیتال و فناوری‌های غیرمتمرکز دارد. این موضوع به‌ویژه برای الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) اهمیت دارد. از آنجا که همه دارندگان توکن می‌توانند دارایی های خود را استیک کنند، این مسئله مالیاتی بر همه تأثیر می‌گذارد.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



مترجم اخبار تکنولوژی و بلاکچین، فعال در حوزه کریپتو و متاورس، تهیه و اجرای ویدیوهای آموزشی و کاربردی در حوزه کریپتوکارنسی.

ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین