/ فین تک های ارزهای دیجیتال / استارتاپ لایتنینگ زپ (Zap) مبلغ 3.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله شرکت مورگان کریک (Morgan Creek) جمع آوری کرده است

زمان مطالعه : 5 دقیقه

استارتاپ لایتنینگ زپ (Zap) مبلغ 3.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله شرکت مورگان کریک (Morgan Creek) جمع آوری کرده است

استارتاپ لایتنینگ زپ (Zap) مبلغ 3.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله شرکت مورگان کریک (Morgan Creek) جمع آوری کرده است

زپ (Zap) ، کیف پول دارایی های دیجیتال که به کاربران امکان می دهد بیت کوین (Bitcoin) را فوراً از طریق لایتنینگ نتورک خریداری کنند ، در ماه آوریل 3.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

 

این استارتاپ لایتنینگ کیف پول بیت کوین (Bitcoin) غیر کاستدی (non-custodial) ، در ماه آوریل 3.5 میلیون دلار در دور تامین مالی اولیه خود جمع آوری کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : شبکه Starknet چیست؟ معرفی پروژه و توکن STRK

 

همانطور که نشریه فوربز در تاریخ 15 جولای گزارش داد ، گزارشات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می دهد که زپ در حدود 3/5 میلیون دلار در دور تامین مالی در ماه آوریل با مشارکت سرمایه گذارانی از جمله (Green Oaks Capital) و (Morgan Creek Digital) که توسط آنتونی “پمپ” پومپلیانو (Anthony “Pomp” Pompliano) راه اندازی شده ، جمع آوری کرده است.

 

زپ (Zap) چیست؟

زپ یک کیف پول غیر کاستدی است و به این دلیل که کاربران می توانند از طریق آن فوراً بیت کوین (BTC) را با استفاده از حساب بانکی ایالات متحده از طریق لایتنینگ نتورک خریداری کنند از دیگر کیف پول ها متمایز است.

 

مدیر عامل شرکت زپ ، جک مالرز (Jack Mallers) نوه بیل مالرز (Bill Mallers) است که در زمینه راه اندازی بورس اوراق بهادار شیکاگو مشارکت داشته و فرزند بیل مالرز جونیور است که یکی از بنیانگذاران شرکت کارگزاری (First Corporation Discount Corporation) می باشد.

 

مالرز اظهار داشت كه هدف نهايي زپ اين است كه دسترسی به بيت کوين (Bitcoin) را آسان تر کند و خدمات خود را به تمام کاربرانش ارائه دهد.”

 

“کاربران ما نمی دانند که وقتی آنها از دلار استفاده می کنند ما از بیت کوین (Bitcoin) استفاده می کنیم. این موضوع برای افراد شفاف نیست. من فکر می کنم ده ها میلیون نفر در چند سال آینده از این دارایی ها استفاده می کنند و این امر سرمایه کمی می طلبد. ”

همچنین بخوانید : توکن سوزی در صنعت کریپتو به چه معناست؟

 

همانطور که کوین تلگراف در سپتامبر سال گذشته گزارش داد ، مالرز توضیح داد که تازه کارهای بازار ارزهای دیجیتال می توانند با “کارت بدهی خود بیت کوین (Bitcoin) را که مستقیماً از طریق لایتنینگ نتورک به آنها تحویل داده می شود دریافت کنند و در طی چند ثانیه ریزپرداخت هایی با هزینه کم انجام دهند.” این راه حل می تواند هم زمان تسویه حساب و هم هزینه های مربوط به خرید بیت کوین (BTC) را کاهش دهد.

 

همکاری با ویزا (Visa)

زپ در ماه ژوئن به پروژه (Fintech Fast Track) ویزا پیوست ، که این برنامه را قادر می سازد تا یک کارت با نام تجاری ویزا راه اندازی کند. طبق گزارش فوربز ، این شرکت دارای چندین پروژه شامل ویزا است ، اما در حال حاضر فقط کارت اعتباری زپ معرفی شده است.

 

“ما بر اساس قرارداد موظفیم یکی از آنها را تا 12 ماه آینده راه اندازی کنیم و قصد داریم طی چند ماه آینده آن را عرضه کنیم.”

 

استرایک (Strike)

کوین تلگراف در تاریخ 6 جولای گزارش داد که استرایک (Strike) اپلیکیشن مالر در نسخه بتای عمومی است. اگرچه هر دو برنامه برای ارسال و دریافت مستقیم پرداخت های بیت کوین (Bitcoin) از طریق لایتنینگ به حساب بانکی  طراحی شده اند ، استرایک نیازی به کیف پول ، پیگیری ، کانال یا نقدینگی برای فعالیت ندارد. همچنین پروتکل های شناخت مشتری (KYC) را نیز در کمترین میزان ممکن نگه داشته است.

 

رقابت در لایتنینگ

زپ هنوز از بهره گیری کامل پتانسیل های لایتنینگ نتورک ، فاصله دارد. شرکت پرداخت موبایل (Square) متعلق به مدیر عامل توییتر جک دورسی (Jack Dorsey) در ژانویه اعلام کرد پروژه ( Lightning Development Kit) را آغاز کرده است که می تواند امکان پرداخت بیت کوین (Bitcoin) با هزینه های پایین تر را فراهم کند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین