/ اخبار بیت کوین /  ری دالیو: از پول نقد اجتناب کنید، رمزارز به تنوع سازی سرمایه کمک می‌کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

 ری دالیو: از پول نقد اجتناب کنید، رمزارز به تنوع سازی سرمایه کمک می‌کند

 ری دالیو: از پول نقد اجتناب کنید، رمزارز به تنوع سازی سرمایه کمک می‌کند

ری دالیو (Ray Dalio)، بنیانگذار بزرگترین صندوق پوشش ریسک جهان، بریج واتر اسوسیت (Bridgewater Associates)، استراتژی سرمایه گذاری خود را در ارز دیجیتال به عنوان بخشی از پورتفوی خود به اشتراک گذاشته است. وی هشدار داد که پول نقد بدترین سرمایه گذاری است زیرا تورم موجب کاهش ارزش آن می شود..

ری دالیو، هفته گذشته استراتژی سرمایه گذاری خود را به اشتراک گذاشت. او در حال حاضر به عنوان رئیس و مدیر سرمایه گذاری شرکت بریج واتر اسوسیت فعالیت می کند. مشتریان شرکت او شامل موقوفات، دولت ها، بنیادها، حقوق بازنشستگی و دارایی های مستقل هستند.

ری دالیو در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس (Yahoo Finance) در روز جمعه، توضیح داد ارز دیجیتال را به‌عنوان پول جایگزین پول نقد میبیند زیرا ارزش پول نقد کاهش می‌یابد. وی با اشاره به بیت کوین (bitcoin) گفت:

در این رابطه بخوانید‌ : چگونه می توانیم هودلر بهتری باشیم؟

«بسیار قابل تحسین است که در 10، 11 سال گذشته، این کوین همچنان پابرجا بوده است، هک نشده و نرخ پذیرش بالایی دارد.»

وقتی از دالیو درباره تورم سوال شد، پاسخ داد: «من به شدت نگران آن هستم. چون مقدار پول و اعتباری که باید تولید شود و بودجه بندی شود، به شدت زیاد است».

این میلیاردر با اشاره به اینکه پول نقد بدردنخور است، افزود:«  اکثر سرمایه گذاران عقیده دارند پول نقد امن ترین نوع سرمایه گذاری است، اما به نظر من بدترین سرمایه گذاری است، زیرا قدرت خرید را کاهش می دهد».

وی خاطرنشان کرد:« نقدینگی مانند امسال 4 یا 5 درصد افت خواهد کرد. بنابراین به این موضوع دقت کنید، زیرا من معتقدم که پول نقد بدترین نوع سرمایه گذاری خواهد بود.» وی در ادامه گفت:

«تنها توصیه من به سرمایه گذاران این است که درباره هیچ چیز با مقدار بازده یا مقدار دارایی های خود به صورت سطحی، یا از نظر اینکه چند دلار دارید قضاوت نکنید. آن را بر حسب دلارهای تعدیل تورم بررسی کنید».

دالیو در مورد تنوع سازی صحبت کرد و گفت: «از نظر من تنوع سازی بسیار اهمیت دارد» و افزود: «نکته مهم این است که به خوبی سبد سهام خود را متنوع کنیم، زیرا تعادل غافلگیری هایی را نیز به همراه دارد .»

او توضیح داد: «ما می‌دانیم که آن دسته از دارایی‌ها، به‌طور میانگین، عملکردی بهتر از نقدینگی خواهند داشت و به هم وابسته هستند، زیرا وقتی اوضاع نا امید کننده می شود و اقتصاد نیز افت می کند، اوراق قرضه بهتر از سهام و موارد مشابه عمل خواهند کرد. آن را در شرایط واقعی بررسی کنید، نه ظاهری. و برای داشتن یک سبد سرمایه گذاری مناسب، باید آن را با سهام های بین المللی نیز متنوع کرد نه فقط طبقه دارایی ها».

او پیش از این اعلام کرده بود که مالک بیت کوین (BTC) است و این هفته اعلام کرد که مالک اتر (ETH) نیز هست.

ری دالیو، هفته گذشته در مصاحبه ای با مارکت واچ (Marketwatch) گفت:«من در بیت‌کوین حرفه ای نیستم، اما فکر می‌کنم خوب است که بخش کوچکی از یک سبد سرمایه گذاری باشد. بیت‌کوین مانند طلا است، طلا نیز جایگزین خوبی برای پول‌های فیات است».

با این وجود، دالیو هشدار داد: «بیت کوین مشکلات دیگری هم دارد. اگر جذابیت زیادی ایجاد کند و برای دولت ها تهدیدی ایجاد کند احتمالا در برخی جاها غیرقانونی شود. فکر نمی‌کنم بانک‌های مرکزی یا مؤسسات بزرگ مبلغ قابل‌توجهی در آن سرمایه گذاری کرده باشند.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : بلاکچین بیس چیست؟ آشنایی با شبکه لایه 2 Coinbase

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین