/ اخبار ارز دیجیتال / موسس شرکت پانزی آیکام‌ تک به ۱۰ سال زندان محکوم شد!

50 دقیقه پیش

زمان مطالعه : 2 دقیقه

موسس شرکت پانزی آیکام‌ تک به ۱۰ سال زندان محکوم شد!

دیوید کارمونا (David Carmona)، بنیان‌ گذار طرح هرمی ارز دیجیتال "آیکام‌ تک" (IcomTech)، به خاطر توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

موسس شرکت پانزی آیکام‌ تک به ۱۰ سال زندان محکوم شد!

دیوید کارمونا (David Carmona)، بنیان‌ گذار طرح هرمی ارز دیجیتال “آیکام‌ تک” (IcomTech)، به خاطر توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

کارمونا به عنوان “مغز متفکر” آیکام‌ تک، به افراد کارگر وعده آزادی مالی کامل می‌داد و از آنها می‌خواست تا پول‌هایشان را سرمایه‌ گذاری کنند. دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان ایالات متحده، در بیانیه‌ی ۴ اکتبر گفت که این وعده‌ها فریبی بیش نبودند.

او به سرمایه‌ گذاران گفته بود که پول‌ها در معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری می‌شود و سودها هر شش ماه دو برابر خواهد شد، اما این حقیقت نداشت. ویلیامز تصریح کرد:

در این رابطه بخوانید‌ : نظریه گام تصادفی چیست؟ کاربرد آن در بازار ارزهای دیجیتال

“در واقع، آیکام‌ تک هیچ‌ یک از این کارها را انجام نمی‌داد. این فقط یک دروغ بود. وقتی که این طرح فروپاشید، قربانیان کارمونا تمام دارایی خود را از دست دادند.”

علاوه بر ۱۲۱ ماه حبس، کارمونا به سه سال آزادی تحت نظارت نیز محکوم شد.

طرح هرمی آیکام‌ تک بین نیمه‌ اول سال ۲۰۱۸ تا پایان سال ۲۰۱۹ تقریباً ۸.۴ میلیون دلار به دست آورد.

کارمونا و دیگر تبلیغ‌ کنندگان آیکام‌ تک اغلب به ایالات متحده و کشورهای دیگر سفر می‌کردند و “نمایشگاه‌های مجلل” برگزار می‌کردند تا قربانیان را به این طرح هرمی جذب کنند.

آنها معمولاً با خودروهای لوکس  و لباس‌های گران‌ قیمت در به این رویدادها حضور پیدا میکردند و با صحبت درباره درآمدهای خود، سعی می‌کردند سرمایه‌ گذاران بالقوه را قانع کنند که آنها نیز می‌توانند به همان موفقیت مالی دست یابند.

بسیاری از قربانیان وقتی نتوانستند “سودهایی” را که در پورتال آنلاین جمع کرده بودند برداشت کنند، از این پلتفرم شکایت کردند. آن‌ها معمولاً با بهانه‌ها، تأخیرها و هزینه‌های پنهانی از تیم آیکام‌ تک رو به‌ رو می‌شدند.

با افزایش شکایات، آیکام‌ تک یک توکن به نام “آیکام” معرفی کرد و ادعا کرد که این توکن توسط شرکت‌ها به عنوان روش پرداخت پذیرفته خواهد شد.

این توکن‌ها در واقع بی‌ارزش بودند و زمانی که آیکام‌ تک در سال ۲۰۱۹ سقوط کرد و پرداخت‌ها متوقف شد، خسارات بیشتری به قربانیان وارد کردند.

کارمونا در دسامبر ۲۰۲۳ به توطئه کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کرد. مارکو رویز اوچوا (Marco Ruiz Ochoa)، مدیرعامل سابق آیکام‌ تک، نیز در ژانویه به پنج سال زندان محکوم شد.

در همین حال، دو تبلیغ‌ کننده آیکام‌ تک به نام‌های دیوید برند (David Brend) و گوستاوو رودریگز (Gustavo Rodriguez)، در ماه مارس به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی محکوم شدند.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ایاس (eos) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



مترجم اخبار تکنولوژی و بلاکچین، فعال در حوزه کریپتو و متاورس، تهیه و اجرای ویدیوهای آموزشی و کاربردی در حوزه کریپتوکارنسی.

ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین