/ اخبار ارز دیجیتال / تلاش هکرهای پلتفرم x به نتیجه نرسید!

53 دقیقه پیش

زمان مطالعه : 2 دقیقه

تلاش هکرهای پلتفرم x به نتیجه نرسید!

به نظر می‌رسد گروهی از کلاهبرداران ارزهای دیجیتال، در ۱۸ سپتامبر پس از هک کردن چندین حساب کاربری مشهور در شبکه‌های اجتماعی، نتوانستند به هدف خود برسند و فقط چند هزار دلار به دست آوردند.

تلاش هکرهای پلتفرم x به نتیجه نرسید!

به نظر می‌رسد گروهی از کلاهبرداران ارزهای دیجیتال، در ۱۸ سپتامبر پس از هک کردن چندین حساب کاربری مشهور در شبکه‌های اجتماعی، نتوانستند به هدف خود برسند و فقط چند هزار دلار به دست آوردند.

در همان روز، کاربر بلاکچین “ZachXBT” به جامعه رمزارز اطلاع داد که چندین حساب بزرگ در پلتفرم x هک شده‌اند و یک میم کوین سولانا به نام HACKED را تبلیغ می‌کردند.

از جمله حساب‌های هک شده می‌توان به Lenovo India، Yahoo News UK، MoneyControl، کارگردان معروف الیور استون، مجله People، و Krystal DeFi اشاره کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : تفاوت صرافی های متمرکز (CEX) و صرافی های غیرمتمرکز (DEX) ارز دیجیتال در چیست؟

اما این حملات با هک‌های معمول فرق داشت.

کلاهبرداران به‌طور واضح اعلام کردند که حساب‌ها هک شده‌اند و به شکلی عجیب از این موضوع برای تبلیغ توکن خود استفاده کردند. آنها در هر حساب هک‌ شده اعلام کردند:

“در هر حسابی که هک می‌کنیم، آدرس توکن را منتشر می‌کنیم تا آن را بالا ببریم و با هم سود کنیم.”

شفافیت ظاهری کلاهبرداران نتیجه نداد. “ZachXBT” گفت که کلاهبرداران احتمالاً با استفاده از این روش ضرر کرده‌اند و احتمالاً تنها ۸,۰۰۰ دلار از این کلاهبرداری به دست آورده‌اند.

بر اساس گزارش DEXscreener، توکن HACKED که روی بلاکچین سولانا ساخته شده بود، در عرض یک ساعت ۹۰۰٪ رشد کرد، اما بلافاصله دوباره سقوط کرد. در حال حاضر، ارزش بازار این توکن به ۳,۱۰۰ دلار رسیده است.

“ZachXBT” گفت که اطلاعات زیادی درباره این سرقت در دست نیست، اما احتمال داد که «همه این حساب‌ها به یک سایت یا اپلیکیشن اجازه دسترسی داده‌اند.»

او به کاربران پلتفرم ایکس توصیه کرد که همیشه وارد تنظیمات شوند و دسترسی اپلیکیشن‌های متصل را که استفاده نمی‌کنند، لغو کنند.

این اولین بار نیست که کلاهبرداران حساب‌های ایکس را برای تبلیغ توکن‌های تقلبی هدف قرار می‌دهند. در ماه مه، موجی از هک‌ها حساب‌های اینفلوئنسرها و افراد مشهور حوزه رمزارز را هدف قرار داد تا با استفاده از حساب آنها میم‌ کوین‌های مختلف را تبلیغ کنند.

شرکت‌های رمزارزی مانند MicroStrategy، Algorand، Rocket Pool، Compound Finance، Ava Labs و حتی ویتالیک بوترین، نیز در سال گذشته هک شدند.

بلاکچین‌هایی با کارمزد پایین و سرعت بالا، مانند سولانا و Base، امسال به بستر مناسبی برای توکن‌های کلاهبرداری و میم‌کوین‌ها تبدیل شده‌اند.

همچنین بخوانید : روش جایگزینی با کارمزد (RBF) چیست؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



مترجم اخبار تکنولوژی و بلاکچین، فعال در حوزه کریپتو و متاورس، تهیه و اجرای ویدیوهای آموزشی و کاربردی در حوزه کریپتوکارنسی.

ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید