/ اخبار بیت کوین / سطح 60000 دلار تبدیل به مقاومت می شود؛ 5 نکته جالب توجه برای بیت کوین در این هفته

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

سطح 60000 دلار تبدیل به مقاومت می شود؛ 5 نکته جالب توجه برای بیت کوین در این هفته

سطح 60000 دلار تبدیل به مقاومت می شود؛ 5 نکته جالب توجه برای بیت کوین در این هفته

با رشد شدید دلار آمریکا نگرانی خریداران بیت کوین (BTC) تشدید می شود و سرمایه گذاران منتظر هستند ببینند بازار به کدام سمت می رود.

بیت کوین با از دست دادن حمایت قبلی خود، هفته جدید نا امید کننده ای را برای روند صعودی خود در سه ماهه چهارم سال آغاز می کند.

پس از یک آخر هفته امیدوارکننده، جفت ارز بیت کوین به دلار (BTC/USD) دو بار با رد 60.000 دلار مواجه شد و از آن زمان به دلیل کاهش مومنتوم بازار به زیر 57.000 دلار رسیده است.

در این رابطه بخوانید‌ : هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) چیست؟

برخی معتقدند اهداف قیمتی بسیار بالای بیت کوین هنوز هم می توانند تا پایان ماه به وقوع بپیوندند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند این بازار صعودی نسبت به بازارهای قبلی بیشتر طول می کشد.

از آنجایی که بازار ماه نوامبر در مقایسه با بازار صعودی ماه های اخیر و سال های گذشته به احتمال زیاد متفاوت به نظر می رسد، اما معامله گران و تحلیلگران خود را برای یک بسته شدن قیمت پایانی ماهانه استرس زا اما شدیدا جالب آماده می کنند.

در ادامه نگاهی به پنج عاملی می‌ اندازیم که می‌ توانند برای بیت کوین در هفته آخر یک جهش منحصر به‌ فرد ایجاد کنند.

60.000 دلار به مقاومت تبدیل می شود

در بیشتر روزهای آخر هفته، نظر تحلیلگران این بود که شرایط می توانست از این هم بدتر باشد.

جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا پس از رسیدن به کف پنج هفته ای 55.650 دلاری توانست برخی از ضررهای خود را جبران کند و در روز شنبه به 60.000 دلار رسید.

این صعود در نهایت ناموفق بود، اما روز یکشنبه تلاش های بیشتری انجام شد و بیت کوین قبل سقوط مجدد بازار چند دقیقه کوتاه بالاتر از محدوده 60.000 دلار قرار گرفت.

در زمان نگارش این مقاله در روز دوشنبه، قیمت در محدوده 57.000 دلار قرار دارد و حمایت مستحکم قبلی هم اکنون به مقاومت تبدیل شده است.

معامله گر مشهور پنتوشی (Pentoshi)، این وضعیت را تشریح کرد و گفت در انتظار باز پس گیری 61.000 دلار به عنوان حمایت برای ادامه روند صعودی است.

بیت کوین از نوامبر 2021 تا کنون بازدهی منفی 6.5 درصدی را برای سرمایه گذارانش به همراه داشته است و آن را به یکی از سه نوامبر در تاریخ بیت کوین تبدیل کرده است که سودی به همراه نداشته است.

طبق گزارشات ، سال‌ های گذشته تغییرات قیمتی زیادی وجود داشت، مخصوصا در سال 2020، زمانی که جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا در ماه نوامبر تقریبا 43 درصد افزایش یافت.

همچنین بخوانید : رله (Relay) چیست؟ انواع رله و کاربرد آنها

با این وجود، روز یکشنبه آخرین شکاف ایجاد شده معاملات آتی بیت کوین بورس کالای شیکاگو (CME) در روز جمعه را پر کرد.

معامله‌ گر و تحلیلگر دیگری به نام کریپتو اد (Crypto E) گفت این چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا شانس بازگشت مجدد روند صعودی در هفته جدید را افزایش دهد.

او روز یکشنبه در توییتر گفت: امشب در انتظار یک ریزش دیگر برای پر کردن شکاف قیمتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو و ریزش دیگر در روزهای آتی هستیم.

نمایش شکاف قیمتی در نمودار شمعی 1 ساعته معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو. منبع: TradingView

شباهت های عجیب و غریب

با وجود اینکه اصلاح بیت کوین زمانی رخ داده که انتظار نمیرفت ، همه از این اصلاح شوکه یا نگران نشدند.

تایم فریم های کوتاه می‌ توانند تصویری کاملا متفاوت از بازار نسبت به دوره‌ های زمانی طولانی‌ تر ارائه دهند و تحلیلگران در این هفته به دنبال یک حمایت پایدار از سوی خریداران هستند.

بیت کوین در مقایسه با عملکرد آن پس از رویداد های هالوینگ در دو سال گذشته، همچنان در مسیر درستی قرار دارد.

تحلیلگر بازار به نام تک دو (TechDev) روز یکشنبه بیان کرد: ساختارهای اصلاحی تا کنون در تایم فرم 8 ساعته بسیار مشابه قبل هستند.

وی به داده هایی اشاره کرد که نشان می دهند نه تنها بیت کوین عملکرد سال 2017 خود را در سال جاری تکرار کرده است، بلکه در بازه های زمانی در هر مرحله، عملا مشابه بازارهای صعودی قبلی خود عمل کرده است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، مرحله پیش‌ بینی‌ شده افزایش سریع قیمت و حجم معاملات نیز باید ظاهر شود، با این تفاوت که این بار، در مرحله ای بالاتر از سطح 20.000 دلار در سال 2017 قرار داریم.

مقایسه نمودار جفت ارز بیت کوین به دلار با شاخص قدرت نسبی (RSI). منبع: TechDev/Twitter

نمودار بالا نشان می دهد شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) مشابه عملکردش در سال 2017 عمل می کند.

معمولا سقف سیکل های صعودی با برخورد شاخص قدرت نسبی با 90 یا بیشتر مشخص می شود، که با میزان فعلی در تایم فریم پایین‌ تر فاصله دارد.

نرخ فاندینگ در برخورد مجدد با قیمت 60000 دلار افزایش می یابد

علیرغم شکست برای رسیدن به 60000 دلار، تلاش برای خروج از سطوح پایین تر بر بازارهای مشتقه جایی که معامله گران بار دیگر استفاده از اهرم را افزایش داده اند، تاثیر نامطلوبی داشته است.

پس از بازگشت به حالت خنثی در پایین‌ ترین سطح هفته گذشته، نرخ‌ های فاندینگ دوباره در حال افزایش هستند.

مثبت بودن بیش از حد، همانطور که در اوکی اکس (OKEx)، بایبیت (Bybit) و دیگر اکسچنج ها نشان دهنده شروع یک روند صعودی است، انتظارات برای رشد بیشتر را افزایش می دهد.

این اغلب می‌ تواند نتایج نامطلوبی داشته باشد، زیرا ریزش قیمت شروع به لیکویید کردن تعداد زیادی از موقعیت‌ ها می‌ کند و اثر گلوله برفی قیمت‌ ها را حتی بیشتر از قبل کاهش می‌ دهد.

با این حال، تا کنون مبلغ 70 میلیون دلار برای بیت‌ کوین و 219 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته در سراسر بازارهای کریپتو لیکویید شده است.

وبلاگ نویس 52kskew دوشنبه در توییتر با اشاره به آنچه در آزمایش مجدد 60,000 دلار اتفاق افتاد گفت: سوال این است که با وجود این لیکویید شدن ها بازار در این هفته به کدام سمت خواهد رفت.

در همین حال، نرخ بهره معاملات آتی بیت کوین هنوز به بالاترین حد خود که قبل از ریزش قیمت در 10 نوامبر ثبت شده بود، نرسیده است.

دلار پیشتاز است

در بازارهای کلان، با توجه به اینکه تورم کاملا مشهود است، اکنون صحبت ها راجع به افزایش سرعت خرید دارایی های فدرال رزرو ایالات متحده در ماه آینده می باشد.

جیسون شنکر (Jason Schenker)، رئیس‌ و اقتصاد دان ارشد شرکت تحلیلی Prestige Economics به بلومبرگ گفت: اگر این ایده مطرح شود و بارها بر آن تاکید شود، احتمال ریزش قیمت در ماه دسامبر را زودتر از آنچه در اوایل نوامبر پیش بینی شده بود افزایش می دهد.

با این حال، در این هفته دلار آمریکا در کانون توجه قرار دارد.

بر اساس شاخص دلار آمریکا (DXY)، دلار در این ماه مقاومت طولانی مدتش را شکسته و به بیشترین حد خود از جولای 2020 رسیده است.

معمولا رشد برجسته شاخص دلار آمریکا تاثیر معکوسی بر قیمت بیت کوین دارد. ماه نوامبر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، زیرا سوآپ های شاخص دلار آمریکا در حال افزایش می باشند و به سطح 96 رسیده اند.

نمودار شمعی روزانه شاخص دلار آمریکا. منبع: TradingView

یک تحلیلگر به نام هلن میسلر (Helene Meisler) آخر هفته هشدار داد که احساسات در بازار های فارکس برانگیخته می‌ شوند.

شاخص دلار آمریکا همبستگی معکوسی با بیت کوین را نشان می دهد.

احساسات در مرحله انتظار می باشند

در بازار کریپتو، سرمایه گذاران در حالت خنثی قرار دارند. آخرین وضعیت شاخص ترس و طمع بازار کریپتو نشان می دهد با وجود روند کئتاه مدت قیمت ، احساسات معامله گران کاملا خنثی می باشد.

شاخص ترس و طمع در محدوده 50 از 100 قرار دارد که دقیقا وسط نمودار است و نشان دهنده عدم وجود احساسات شدید در بازار است.

این ممکن است به نفع بیت کوین عمل کند، زیرا حرکت هفته گذشته احساسات را به منطقه ترس بازگردانده بود که اکنون از آن وضعیت بهبود یافته است.

شاخص ترس و طمع بازار کریپتو. منبع: Alternative.me

دوگانگی در شاخص ترس و طمع بازارهای سنتی واضح است: در مورد قبلی طمع شدید مشخصه اصلی بازار بود و اکنون طمع همچنان در بازار باقی مانده است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید