/ قانون‌گذاری / دولت ترکیه تراکنش های ارز دیجیتال بیش از 1200 دلار را ردیابی می کند

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

دولت ترکیه تراکنش های ارز دیجیتال بیش از 1200 دلار را ردیابی می کند

دولت ترکیه تراکنش های ارز دیجیتال بیش از 1200 دلار را ردیابی می کند

وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه گفت به دنبال خبر کلاهبرداری دو اکسچنج در این کشور ، طبق قوانین جدید اکسچنج های ارز دیجیتال در ترکیه اکنون باید هرگونه تراکنش بیش از 10000 لیر ترکیه (1200 دلار) را به سازمان تحقیق در مورد جرائم مالی یا ماساک اطلاع دهند.

 

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه ، لطفی الوان ، این قانون جدید را شب گذشته در شبکه (CNN Turk) اعلام کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : معضل سه‌گانه بلاکچین چیست؟ (Blockchain Trilemma)

 

دو هفته پس از کلاهبرداری 150 میلیون دلاری اکسچنج بزرگی در ترکیه ، الوان به تغییراتی در خصوص پیش نویس مقررات کریپتوی این کشور اشاره کرد. بانک مرکزی ترکیه اخیرا استفاده از ارزهای دیجیتال را برای خدمات پرداخت منع کرده است.

 

الوان خاطرنشان كرد كه گام دوم ، اعطای اختیاراتی به ماساك برای نظارت بر اکسچنج های کریپتو بود. ماساک اطلاعیه ای برای اکسچنج ها تهیه کرده که شامل قوانین و مجازات های عدم ارائه گزارش تراکنش ها است.

 

الوان گفت: “ماساک دارای اختیار کامل حسابرسی اکسچنج های کریپتو است. پلتفرم های معاملات کریپتو اکنون موظفند اطلاعات کاربران فعال خود را با (MASAK) به اشتراک بگذارند. آنها مسئول هرگونه فعالیت مشکوک در پلتفرم خود هستند. همچنین مسئول اطلاع رسانی در مورد تراکنش هایی به ارزش بیش از 10000 لیر ترکیه تا 10 روز پس از تراکنش به ماساک هستند. ”

 

الوان اعلام کرد که پیش نویس قانونی با همکاری سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر بانکداری ، هیئت بازارهای سرمایه و اداره درآمد این کشور تهیه شده است و پیش نویس نهایی به زودی برای تصویب توسط رئیس جمهور این کشور آماده می شود.

 

در ماه آوریل ، کوین تلگراف گزارش داد پلیس ترکیه 62 نفر را به دنبال کلاهبرداری اکسچنح تادکس (Thodex) بازداشت کرد و برخی معتقدند برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری هایی نیاز به قانونگذاری این حوزه است.

 

همچنین بخوانید : بلاکچین (Blockchain) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید