/ اخبار آلت کوین ها / افت بیت کوین و صعود آلت کوین ها؛ وابستگی بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین کمتر شده است؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه

افت بیت کوین و صعود آلت کوین ها؛ وابستگی بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین کمتر شده است؟

افت بیت کوین و صعود آلت کوین ها؛ وابستگی بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین کمتر شده است؟

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته به شدت در حال تثبیت بوده است، اما شاهد روند جالبی در بازار بوده ایم. بیت کوین با افت تسلطش به زیر 40٪،همچنان به حرکت خنثی ادامه می دهد.

از سوی دیگر، برخی از آلتکوین‌ها واقعاً عملکرد پرقدرتی نشان داده‌اند. مانند ترا (LUNA)، پالی گان (MATIC)، چین لینک (LINK)، آوالانچ (AVAX) و غیره. با توجه به این موضوع آیا بیت‌کوین تسلط خود را بر بازار از دست می‌دهد؟

طبق نمودار تسلط بیت کوین، به وضوح می توانیم ببینیم که از ابتدای سال 2021 این ارز دیجیتال روند کاهشی داشته است. در واقع، تسلط بیت کوین بر بازار به پایین ترین سطح سال 2018 رسیده است.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

از سوی دیگر، آلتکوین هایی مانند اتریوم (ETH) و سایرین سلطه خود را بر بازار افزایش داده اند. لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیلگر محبوب رمزارز در یکی از توییت های اخیر خود گفت:در واقع آلت کوین های زیادی علی رغم افت بیت کوین، قدرت خوبی از خود نشان می دهند. هر چه این صنعت بیشتر رشد کند، بیت کوین تاثیر کمتری بر بازار آلتکوین ها خواهد داشت.

رشد بازار آلت کوین ها

پیش از این، در حدود سال2017-2018، حرکت بازار آلت کوین ها به شدت به حرکت بیت کوین (BTC) وابسته بود. به این معنی که بیت کوین تأثیر زیادی بر بازار آلتکوین ها داشت اما اکنون شرایط در حال تغییر است!

در چند سال گذشته، شاهد ظهور چند پروژه آلتکوین موفق با فناوری بلاک چین بوده ایم. علاوه بر، گسترش سریع بازار دیفای (DeFi)، دکس(DEX) و (NFT)، برخی از پروژه‌ها مانند سولانا (Solana)، آوالانچ و غیره در کانون توجه قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، پروژه‌هایی مانند چین لینک وجود دارد که مشکل مهم انتقال داده در زنجیره‌های بلوکی را حل می‌کند. و همچنین پروژه‌هایی مانند ترا که نیاز نقدینگی استیبل کوین برای دیفای را برطرف می‌کند.

به طور کلی، فضای آلت کوین ها در راستای راه حل های کلیدی صنعت در حال گسترش است و به همین دلیل است که علاقه به آلت کوین ها با گذشت زمان بیشتر می شود. در حالی که بسیاری بیت کوین را به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش می دانند، پروژه های آلت کوین به استفاده از راه حل های فناوری جدید کمک می کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین