/ اخبار آلت کوین ها / کلاهبرداری پروژه آنوبیس دائو بعد از واریز 57 میلیون دلار توسط سرمایه گذارن

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کلاهبرداری پروژه آنوبیس دائو بعد از واریز 57 میلیون دلار توسط سرمایه گذارن

کلاهبرداری پروژه آنوبیس دائو بعد از واریز 57 میلیون دلار توسط سرمایه گذارن

بعد از راه اندازی یک کانال دیسکورد در 28 اکتبر، آنوبیس دائو(AnubisDAO) با استفاده از پروتکل استخر بوت استرپینگ نقدینگی(LBP)، تعداد اتریوم(ETH) های خود را حدودا 13.256.4 افزایش داد. با این حال، تقریبا 20 ساعت پس از LBP، وجوه به طور غیرمنتظره ای به آدرس دیگری ارسال شدند.

CNBC با یکی از سرمایه گذاران که ادعا می کند 470.000 دلار توکن آنوبیس از دست داده، مصاحبه کرد. این سرمایه گذار به نام برایان نگوین(Brian Nguyen) پذیرفت که با ذهنیت اول بخر، بعد تحقیق کن، این خرید را انجام داده است.

نگوین گفت به دلیل نام تجاری آن با تم سگ‌ و در میان دستاوردهای بزرگی که اخیرا توسط برخی از سرمایه‌گذاران در توکن هایی با شکل سگ به دست آمده بود و پس از مشاهده تبلیغ آنوبیس در توییتر توسط حامی دیفای (DEFI) به نام 0xSisyphus جذب آن شد.

در این رابطه بخوانید‌ : اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟

آنوبیس نام یونانی خدای مرگ و عالم مردگان مصری است و مصریان تصور می کردند که او خدایی با بدن یک انسان و سر یک سگ است.

سرمایه گذاران مقادیر زیادی اتریوم به ارزش 57 میلیون دلار را در یک راگ پول(نوعی کلاه برداری) توسط آنوبیس که خود را فورک الیمپوس دائو(OympusDAO) معرفی کرده بود سرمایه گذاری کرده و دارایی خود را از دست دادند.

0xSisyphus جدول زمانی دقیقی را منتشر کرده است که شکل گیری و راه اندازی آنوبیس را نشان می دهد و ادعا می کند که مجریان قانون را در ایالات متحده و هنگ کنگ درگیر کرده است.

همچنین 0xSisyphus گفت درصورتی که این فرد دارایی های دزدیده شده را منهای 1000 اتریوم بازگرداند، روند شکایت متوقف می شود.

با توجه به گفته های 0xSisyphus، ایده الیمپوس الهام گرفته از شیبا(SHIB)، از بحث و گفتگو بین اعضای پروژه PebbleDAO در 26 و 27 اکتبر بوجود آمد. روز بعد تصمیم گرفته می شود که عضو بنیانگذار به نام بیروس(Beerus) وظیفه پیاده سازی LBP را بر عهده بگیرد. تصمیمی که 0xSisyphus آن را یک اشتباه بزرگ نامید و گفت:

این یک اشتباه بزرگ بود. این پروسه باید از طریق کیف پول چندامضایی اصلی انجام می شد.

تنها چند ساعت مانده به بسته شدن LBP در 29 اکتبر، بیروس ادعا کرد یک لینک مخرب از داخل فایل PDF را باز کرده و کلید های خصوصی برای راه اندازی LBP را افشا کرده است. سپس 13.556 اتریوم از LBP دزدیده و خارج شد اما والت شخصی بیروس به نظر تحت کنترل خودش است.

0xSisyphus همچنین خاطرنشان کرد محققان امنیتی این فایل PDF را از ایمیل های فیشینگ دریافت کردند که در طول روز توزیع شده بود، بیروس ادعا کرد هیچ محتوای مخربی در فایل‌های PDF پیدا نکرده و فقط روی لینک مخرب کلیک کرده است.

اطلاعات بیروس جمع‌آوری شده و تا حدی در توییتر منتشر می‌شود. بیروس گزارشی را ارائه کرد و روز بعد یک کامپیوتر را به پلیس هنگ کنگ تحویل داد.

0xSisyphus همچنین اشاره داشت والت های مرتبط به این حادثه، از آن زمان اتریوم را به کوینبیس فرستاده اند و اضافه کرد این تراکنش ها به اکسچنج اطلاع داده شده است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : اهرم معاملاتی (Leverage) چیست و چه تفاوتی با مارجین دارد؟

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین