/ اخبار ارز دیجیتال / هیلاری کلینتون هشدار داد: ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی کشورها و تضعیف دلار شوند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

هیلاری کلینتون هشدار داد: ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی کشورها و تضعیف دلار شوند

هیلاری کلینتون هشدار داد: ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی کشورها و تضعیف دلار شوند

هیلاری کلینتون (Hillary Clinton)، نامزد سابق ریاست جمهوری، از دولت و ملت ها خواسته است که «توجه بیشتری به رشد ارزهای دیجیتال داشته باشند». او هشدار داد که ارز دیجیتال می تواند نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهان را تضعیف کند و می تواند کشورها را بی ثبات کند.

هیلاری کلینتون هشدار داد که ارزهای دیجیتال، برای دلار آمریکا و ثبات کشورها خطرناک است

هیلاری کلینتون، کاندیدای سابق دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه در جلسه انجمن اقتصاد در سنگاپور، درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

کلینتون ضمن پرداختن به طیفی از چالش‌های جدید، از جمله اطلاعات نادرست و هوش مصنوعی (AI)، گفت: «موضوع دیگری که امیدوارم دولت‌ها توجه بیشتری به آن داشته باشند، ظهور ارزهای دیجیتال است.»

در این رابطه بخوانید‌ : سوان چین، بلاک چینی که دسترسی به هوش مصنوعی را تسهیل میکند

وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود:«چیزی که به نظر یک تلاش بسیار جالب و تا حدودی عجیب و غریب برای ماینینگ کوین های جدید به منظور معامله با آنها است، پتانسیل تضعیف ارزها، تضعیف نقش دلار به عنوان ارز ذخیره، بی ثبات کردن کشورها را دارد. شاید این روند از کشورهای کوچک شروع شود، اما سرانجام کشور های بزرگتر را نیز درگیر خواهد کرد».

کلینتون تنها کسی نیست که معتقد است افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال می تواند به دلار آمریکا آسیب برساند. دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز بارها گفته است که ارز دیجیتال را دوست ندارد زیرا با دلار آمریکا رقابت می‌کند. وی تاکید کرد: من نمی‌خواهم ارزهای دیگری بیرون بیایند و به دلار آسیب بزنند».

در ژوئیه سال گذشته، بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، هشدار داد «نگرانی هایی در رابطه با طول عمر دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره پدیدار شده است».

مدیر صندوق های پوشش ریسک ، استنلی دراکن میلر (Stanley Druckenmiller)، در ماه می گفت:« اکنون برای اولین بار نگران هستم که ظرف 15 سال وضعیت ارز ذخیره و تمام مزایای حاصل از آن را از دست بدهیم.»

با این حال، برخی از مردم بر این باورند که ارز دیجیتال جایگزین دلار به عنوان ارز ذخیره جهان نخواهد شد. محمد العریان، مشاور ارشد اقتصادی در شرکت خدمات مالی آلیانز (Allianz)، این هفته گفت: « ارز دیجیتال همیشه در اکوسیستم وجود خواهد داشت، اما قرار نیست یک ارز جهانی باشد، بنابراین جایگزین دلار نخواهد شد.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین