/ اخبار آلت کوین ها / لیکوئید 2 میلیون دلاری حوزه دیفای همزمان با اصلاح شدید بازار

زمان مطالعه : 5 دقیقه

لیکوئید 2 میلیون دلاری حوزه دیفای همزمان با اصلاح شدید بازار

لیکوئید 2 میلیون دلاری حوزه دیفای همزمان با اصلاح شدید بازار

اصلاح بازار کریپتوکارنسی در 22 فوریه دومین لیکوئید بزرگ بازار دیفای در تاریخ این بخش را رقم زده است و وام هایی با ارزش بیش از 24.1 میلیون دلار طی 24 ساعت لیکوئید شدند.

 

طبق گزارش (DeBank) ، حدود 13.7 میلیون دلار ، یا تقریباً 60 درصد از خسارات وارده مربوط به پروتکل کامپاوند (Compound) و پس از آن (Aave) با لیکوئید 5.4 میلیون دلاری بوده است.

در این رابطه بخوانید‌ : شبکه لایه 2 بیت کوین چیست؟

 

بزرگترین لیکوئید بازار دیفای حدود 93 میلیون دلار بود که با افزایش ناگهانی قیمت دای (DAI) در 26 نوامبر سال 2020 ایجاد شد. طی این رویداد شاهد افزایش 30 درصدی قیمت دای (DAI) در کوین بیس بودیم و بیش از 88 میلیون دلار وثیقه وام کریپتو در این پروتکل لیکوئید شد.

 

ارزش کل قفل شده در حوزه دیفای نیز طی 24 ساعت گذشته از 44.5 میلیارد دلار به 38.8 میلیارد دلار کاهش یافت داد. این افت 12.8 درصدی شدیدترین افت روزانه از زمان کاهش 15.4 درصدی در 15 ژانویه بوده است.

 

این لیکوئید ها ممکن است تحت تاثیر هزینه های بالای گس مربوط به استفاده از شبکه اتریوم (Ethereum) تشدید شده باشد. انتقال ساده توکن در این شبکه در برخی موارد تا 30 دلار کارمزد داشته است.

 

در شرایطی که کاربران برای اطمینان از انجام تراکنش های خود با یکدیگر رقابت می کنند ، ازدحام شبکه طی افت ناگهانی قیمت ها ممکن است مانعی برای معامله گران جهت بستن به موقع موقعیت هایشان شود.

 

سقوط ناگهانی بازار تأثیر مخربی بر معامله گران مارجین و همچنین کاربران دیفای داشته است. کاربران کراکن نیز خواستار جبران خسارت به دلیل لیکوئید انبوه ناشی از این اصلاح شده اند که باعث کاهش قیمت اتر (ETH) به 700 دلار در این اکسچنج شد در حالی که این دارایی با قیمت 1400 دلار در اکسچنج های دیگر معامله می شد.

 

همچنین بخوانید : اکسپلویت در حوزه ارزهای دیجیتال: اکسپلویت (Exploit) چیست؟

شرکت های بزرگی که سرمایه گذاری زیادی در بیت کوین (Bitcoin) انجام داده اند نیز با اصلاح قیمت در 22 فوریه که موجب کاهش 9000 دلاری قیمت بیت کوین (BTC) طی چند ساعت شد با ضرر های چند میلیونی روبرو شدند.

 

تسلا که در 8 فوریه 1.5 میلیارد دلار بیت کوین (Bitcoin) خریداری کرد ، بیش از 200 میلیون دلار طی این سقوط ضرر کرد در حالی که مایکرواستراتژی ، که بیشترین بیت کوین (Bitcoin) را در بین سایر شرکت ها در اختیار دارد ، در زمان سقوط بیش از 330 میلیون دلار ضرر کرده است.

 

با این حال ، در زمان نگارش این مطلب ، بیت کوین (Bitcoin) توانست به سطح 50800 دلاری بازگردد و کاهش قیمت روزانه حدود 9 درصدی را ثبت کند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید