/ اخبار بیت کوین / رشد جهانی خودپردازهای ارز دیجیتال در سال 2020

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

رشد جهانی خودپردازهای ارز دیجیتال در سال 2020

رشد جهانی خودپردازهای ارز دیجیتال در سال 2020

تعداد دستگاه های خودپرداز جدید اکنون با سرعت تقریباً 1 دستگاه در هر ساعت افزایش می یابد.

 

در سال 2013 ، اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین (Bitcoin) در جهان از سوی شرکتی به نام روبوکوین (Robocoin) در یک کافی شاپ در ونکوور نصب شد. این دستگاه به مشتریان این امکان را می دهد که بیت کوین (Bitcoin) را با پول نقد معامله کنند و بالعکس. در روز اول راه اندازی حدود 10000 دلار بیت کوین (BTC) از این طریق معامله شد.

در این رابطه بخوانید‌ : ری استیکینگ (restaking) چیست؟ چگونه می توان اتریوم را برای افزایش پاداش ری استیک کرد؟

 

اکنون که یک ماه با پایان سال 2020 فاصله داریم ، بر اساس گزارش (CoinATMRadar) ، تعداد دستگاه های خودپرداز کریپتو در سراسر جهان که به مشتریان امکان خرید و فروش بیت کوین (BTC) و سایر آلت کوین ها را به صورت نقدی می دهند ، حدود 11665 دستگاه است.

 

این امر نشان دهنده افزایش چشمگیر تعداد خودپردازهای کریپتو در مقایسه با سال گذشته است. تعداد دستگاه های خودپرداز کریپتو در پایان سال 2019 حدود 6372 دستگاه برآورد شده است. اکنون ، در حالی که به پایان سال 2020 نزدیک می شویم ، تعداد دستگاه ها تقریباً 80 درصد افزایش داشته است.

 

این گزارش همچنین نشان می دهد که تعداد دستگاه های خودپرداز کریپتو به طور روزانه 23 دستگاه یا تقریباً یک دستگاه خودپرداز جدید در ساعت در حال افزایش است.

 

ایالات متحده سریع ترین روند را در دنیای خودپردازهای کریپتو ثبت کرد و بیشترین سهم خودپردازها را در اختیار دارد. تعداد خودپردازهای کریپتو مستقر در ایالات متحده از 4213 دستگاه خودپرداز در سال 2019 به 9242 دستگاه خودپرداز در سال 2020 رسیده که بیش از 50 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر ایالات متحده حدود 79.2 درصد از کل دستگاه های خودپرداز کریپتو در جهان را تشکیل می دهد.

 

همچنین با راه اندازی دستگاه ها در فروشگاه های کوچک ، مراکز خرید ، مراکز حمل و نقل و حتی در تسلا گیگافکتوری (Tesla Gigafactory) ، تنوع رو به رشدی از گسترش خودپردازهای کریپتو در ایالات متحده وجود دارد.

 

همچنین بخوانید : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین

کانادا نیز ، با 880 دستگاه خودپرداز در رده دوم در میان 5 کشور برتر قرار دارد. سومین جایگاه متعلق به بریتانیا با 268 دستگاه است. هنگ کنگ با 62 دستگاه در رده چهارم قرار دارد. و سرانجام کلمبیا ، که اخیراً علاقه زیادی به راه اندازی دستگاه های خودپرداز کریپتو داشته با 59 دستگاه در جایگاه پنجم قرار دارد.

 

آفریقای جنوبی دارای 6 دستگاه خودپرداز است و نیجریه ، بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا ، نسبت به سال گذشته علاقه فزاینده ای به این حوزه نشان داده است.

 

در سطح شرکت هایی که خودپردازهای کریپتو تولید می کنند ، جنسیس کوین (Genesis Coin) رتبه اول در جهان را کسب کرد ، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو 4000 دستگاه خودپرداز کریپتو را در سراسر جهان عرضه کرد و پس از آن جنرال بایتز (General Bytes) با 3442 دستگاه خودپرداز قرار دارد.

 

رشد قابل توجه تعداد خودپردازهای کریپتو در سال 2020 نشان دهنده علاقه روزافزون خریداران خرد و نهادی از جمله غول مالی پی پل (Paypal) به حوزه کریپتوکارنسی است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید