/ حقوقی و قضایی / دو نفر در هنگ کنگ به اتهام پولشویی در ارتباط با رمزارزها دستگیر شدند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

دو نفر در هنگ کنگ به اتهام پولشویی در ارتباط با رمزارزها دستگیر شدند

دو نفر در هنگ کنگ به اتهام پولشویی در ارتباط با رمزارزها دستگیر شدند

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، روز گذشته گمرک هنگ کنگ دو نفر مظنون به مشارکت در فعالیت های پولشویی به مبلغ 384 میلیون دلار را طی عملیاتی دستگیر کرد. ماموران گمرک با اطلاعات دریافتی، یک زن و برادر کوچکترش را دستگیر کردند. آنها مظنون به استفاده از حساب های بانکی شخصی و یک اکسچنج ارزهای دیجیتال برای استفاده از پول هایی از منابع ناشناس و مشارکت در فعالیت های پولشویی بودند.

مظنونان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی استفاده کردند

طبق این بیانیه، گمرک به خانه ای در یوتانگ (Yau Tong) یورش برد. یک مرد 21 ساله و یک زن 28 ساله به دلیل «معامله با اموال حاصل از جرایم قابل کیفر خواست» (که معمولاً تحت عنوان پولشویی شناخته می شود) تحت قانون مبارزه با جرایم سازمان یافته و خطرناک (OSCO) دستگیر شدند. تحقیقات بیشتر نشان داد که دو فرد دستگیر شده از ماه می تا نوامبر سال گذشته در بانک‌های مختلف هنگ‌کنگ و یک پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال حساب‌های شخصی باز کرده‌اند. آنها از طریق نقل و انتقالات بانکی، سپرده‌های نقدی و ارزهای دیجیتال، به پولشویی مشغول بوده‌اند.

دو فرد دستگیر شده با قید وثیقه آزاد شده اند

تحقیقات همچنان ادامه دارد. دو فرد دستگیر شده با قرار وثیقه آزاد شده اند تا تحقیقات تکمیلی انجام شود، بنابراین احتمال دستگیری مجدد وجود دارد. بر اساس فرمان جرایم سازمان یافته و خطرناک، اگر شخصی با هرگونه اموال حاصل از جرایم قابل کیفر خواست در ارتباط باشد، جرم محسوب می شود. در صورت محکومیت، حداکثر مجازات آن 5 میلیون دلار جریمه نقدی و 14 سال حبس است و عواید جرم نیز مصادره می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : اهرم معاملاتی (Leverage) چیست و چه تفاوتی با مارجین دارد؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید