/ قانون‌گذاری / ترکیه آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را در سال 2021 آغاز خواهد کرد

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

ترکیه آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را در سال 2021 آغاز خواهد کرد

ترکیه آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را در سال 2021 آغاز خواهد کرد

لیر دیجیتال از سال 2019 در حال توسعه است. در حالی که ترکیه با افزایش دو برابری قیمت ها و نرخ تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می کند ، ناجی اقبال رئیس بانک مرکزی ترکیه در اطلاعیه ای به اعضای پارلمان این کشور گفت که روند تحقیقات در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی ترکیه (CBDC) به پایان رسیده است و آزمایش آن در نیمه دوم سال 2021 آغاز می شود.

 

اقبال گفت: “یک پروژه تحقیق و توسعه در خصوص پول دیجیتال آغاز شده است. در حال حاضر مرحله مفهومی این پروژه به پایان رسیده است. هدف ما شروع آزمایشات اولیه در نیمه دوم سال 2021 است. ”

در این رابطه بخوانید‌ : چه اتفاقی برای بیت کوین های گم شده رخ می دهد؟

 

در حالی که این خبر برای برخی غافلگیر کننده بود ، ترکیه از اواسط سال 2019 در حال تحقیق در خصوص (CBDC) است. علاوه بر این ، همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش داده بود ، عرضه لیر دیجیتال در سال 2021 با تاخیر آغاز خواهد شد. در نوامبر سال 2019 ، رجب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آزمایشات سیستم لیر دیجیتال تا پایان سال 2020 تکمیل می شود.

 

پیشرفت پروژه (CBDC) در حالی صورت می گیرد که بانک مرکزی این کشور با نرخ تورم 14 درصدی دست و پنجه نرم می کند. اقبال که ماه گذشته به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه منصوب شد هفته گذشته در بیانیه ای به خبرنگاران گفت که این بانک قصد دارد تورم را کاهش دهد و تا پایان سال به 9.4 درصد برساند.

 

پیش از این گزارش شده بود که 20 درصد از مردم ترکیه دارای ارز دیجیتال هستند و این کشور یکی از فعال ترین کشورهای جهان در حوزه کریپتوکارنسی است. با این حال ، تحقیقات جدید نشان می دهد که اگرچه بسیاری از مردم این کشور بیت کوین (Bitcoin) را قبول دارند ، اما ممکن است این آمار کاملا دقیق نباشد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید