/ قانون‌گذاری / تانزانیا قصد دارد ارزدیجیتال بانک مرکزی خود را عرضه کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تانزانیا قصد دارد ارزدیجیتال بانک مرکزی خود را عرضه کند

تانزانیا قصد دارد ارزدیجیتال بانک مرکزی خود را عرضه کند

به گفته فلورنس لوگا (Florens Luoga)، رئیس بانک مرکزی تانزانیا، این بانک برای راه اندازی شیلینگ دیجیتال آماده شده است.

بانک تانزانیا، پس از اعلامیه پروژه های مشابه کشورهای همسایه، در حال برنامه ریزی برای معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود است.

طبق گزارش روز جمعه بلومبرگ (Bloomberg)، فلورنس لوگا، رئیس بانک مرکزی تانزانیا، روز پنجشنبه گفت «تانزانیا، مانند نیجیریه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است. بنا بر گزارش ها، لوگا گفته است که این بانک از سال 1966 آماده راه اندازی شیلینگ دیجیتال، ارز دیجیتال تانزانیا بوده است».

در این رابطه بخوانید‌ : بلاکچین Xai چیست؟معرفی بلاکچین گیمینگ زای و توکن XAI

وی گفت تانزانیا همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش تحقیقات در مورد ارزهای دیجیتال و تقویت ظرفیت مقامات بانک مرکزی است. در صورت موفقیت، تانزانیا جزو گروه منتخبی از کشورهایی خواهد بود که در حال بررسی راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

بسیاری از کارشناسان این صنعت عقیده دارند، چین، به عنوان یک اقتصاد بزرگ جهانی،کشور بعدی خواهد بود که ارزدیجیتال بانک مرکزی خود را راه اندازی خواهد کرد. بانک مرکزی این کشور از آوریل 2020 آزمایشاتی را در شهرهای بزرگ انجام داده است و قصد دارد آزمایش های بزرگتری در بازی های المپیک زمستانی پکن سال 2022 انجام دهد.

به گفته لوگا، این طرح بانک مرکزی تانزانیا تحت تاثیر راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجیریه ، به نام eNaira، در ماه گذشته انجام شد. پس از باهاما به عنوان اولین کشور در جهان که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در اکتبر 2020 راه اندازی کرد، تانزانیا دومین کشوری است که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به طور کامل در دسترس عموم قرار داده است.

به دنبال حکمی که در سال 2019 از سوی بانک مرکزی این کشور صادر شده بود دارایی‌های دیجیتال طبق قانون به رسمیت شناخته نمی‌شوند، بنابر این، ارز های دیجیتال در تانزانیا تا حدودی ممنوع شده‌اند. با این حال، گزارش شده است که بانک مرکزی تانزانیا در حال تلاش برای لغو این ممنوعیت است و رئیس جمهور تانزانیا، سامیا سولوهو حسن (Samia Suluhu Hassan)، در ماه ژوئن اعلام کرد این کشور باید برای ارزهای دیجیتال آماده شود.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین