/ اخبار ارز دیجیتال / بانک مرکزی روسیه : روبل دیجیتال سود بانک ها را کاهش می دهد اما به کسب و کارها کمک می کند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک مرکزی روسیه : روبل دیجیتال سود بانک ها را کاهش می دهد اما به کسب و کارها کمک می کند

بانک مرکزی روسیه : روبل دیجیتال سود بانک ها را کاهش می دهد اما به کسب و کارها کمک می کند

به گفته الویرا نبیولینا (Elvira Nabiullina) ، رئیس بانک مرکزی روسیه ، انتظار می رود روبل دیجیتال روسیه هزینه های تجاری را کاهش دهد اما همچنین می تواند موجب کاهش سود بانک های تجاری شود.

 

علاوه بر این ، وی اظهار داشت که ارز دیجیتال بانک مرکزی یک پیشرفت طبیعی در روند تسهیل خدمات مالی است:

در این رابطه بخوانید‌ : استاندارد توکن BRC-20 چیست؟

 

“این یک روند طبیعی در توسعه سیستم مالی است: واسطه های مالی باید به جای اینکه از انحصار اقتصاد خود و عدم وجود گزینه های دیگر سود ببرند ، با محصولات و خدمات جدید درآمد کسب کنند. ما معتقدیم که کسب و کارهای کوچک و متوسط قطعاً باید از این مزیت بهره مند شوند. ”

این مقام مسئول همچنین به تعدادی از مزایای روبل دیجیتال از جمله پرداخت های امن تر و سریع تر اشاره کرد. “اکنون در حال بررسی چندین مدل پیشنهادی با استفاده از روبل دیجیتال هستیم ، که در آن تعامل مشتریان ، بانک مرکزی و بانک های تجاری به روش های مختلف سازمان یافته است ، اما این مزایا در همه مدل ها گنجانده شده است. این روش های پرداخت سریع ، مطمئن و امن هستند. ”

 

در اکتبر سال 2020 ، نبیولینا با اشاره به اینکه بانک روسیه انتظار دارد حریم خصوصی کاربران را تقویت کند اظهار داشت که روبل دیجیتال سطح ناشناسی مشابه با پول نقد را ارائه نخواهد داد. سخنان وی کمی پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی روسیه در 13 اکتبر رسماً برنامه های (CBDC) خود را منتشر کرد. طبق گفته این بانک ، روبل دیجیتال به زودی می تواند در کنار پول نقد استفاده شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین