/ مفاهیم پایه بازار‌های مالی / زمانی که قیمت بیت کوین راکد است چگونه می توان سود کرد؟

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمانی که قیمت بیت کوین راکد است چگونه می توان سود کرد؟

دوره ای که قیمت بیت کوین برای مدت طولانی نسبتاً بدون تغییر می ماند، رکود قیمت بیت کوین نامیده می شود. ارزش بیت کوین ثابت می ماند و به جای افزایش یا کاهش چشمگیر، بسیار کم تغییر می کند. تعادل بین خریداران و فروشندگان، حداقل فعالیت معاملاتی یا عدم اطمینان بازار دلایلی هستند که باعث می شود این اتفاق بیفتد.

زمانی که قیمت بیت کوین راکد است چگونه می توان سود کرد؟

نوسانات کم اغلب برای هفته ها یا حتی ماه ها وارد بازار می شود. به طور کلی، این شرایط زمانی اتفاق می افتد که معامله گران نامطمئن هستند و منجر به تعادل بین خریداران و فروشندگان می شود.

برخی از تحلیلگران این دوره ها را خسته کننده اما برای تثبیت بازار قبل از صعود، ضروری می دانند. به عنوان مثال، پس از هاوینگ بیت کوین BTC در سال 2020، بیت کوین به مدت 150 روز در محدوده قیمتی بین 9000 تا 11000 دلار قرار داشت.

کاهش نوسان قیمت می تواند برای سرمایه گذاران buy-and-hold که منتظر بازار صعودی هستند، ناامید کننده باشد. با این حال، معامله گران باهوش، از فرصت هایی در این بازار استفاده میکنند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

رکود قیمت بیت کوین چیست؟

دوره ای که قیمت بیت کوین برای مدت طولانی نسبتاً بدون تغییر می ماند، رکود قیمت بیت کوین نامیده می شود. ارزش بیت کوین ثابت می ماند و به جای افزایش یا کاهش چشمگیر، بسیار کم تغییر می کند. تعادل بین خریداران و فروشندگان، حداقل فعالیت معاملاتی یا عدم اطمینان بازار دلایلی هستند که باعث می شود این اتفاق بیفتد.

اما چگونه بر سرمایه گذاران تأثیر می گذارد؟

رکود می تواند برای سرمایه گذاران ناامید کننده باشد زیرا به معنای فرصت های کمتر برای کسب سود است. با این حال، همچنین می تواند نشان دهنده یک دوره تثبیت قبل از حرکت قیمت قابل توجه به بالا یا پایین باشد.

در ادامه استراتژی های مختلف هنگام رکود قیمت بیت کوین را بررسی کنیم.

رنج تریدینگ Range trading : سود بردن از نوسانات قیمت

رنج تریدینگ روشی مفید برای شروع کسب درآمد با حرکت خنثی برای بیت کوین است که شامل خرید در سطح پایین و فروش در انتهای بالای محدوده معاملاتی میشود.

این روش به بررسی عمیق شاخص های تکنیکال پیشرفته نیاز ندارد، اگرچه درک تحلیل تکنیکال بیت کوین لازم است. محدوده را می توان با رسم خطوط روند در نمودارهای قیمت بازار برای تعیین کف و سقف بازار شناسایی کرد.

هنگامی که محدوده معاملات فعلی را تعیین کردید، پس از آن می توانید بیت کوین را با نزدیک شدن به کف محدوده خریداری کنید و با نزدیک شدن به سقف بفروشید.

به عنوان مثال، اگر بیت کوین بین 57000 تا 60000 دلار معامله می شود، شما نزدیک به 57000 دلار می خرید و نزدیک به 60000 دلار می فروشید.

اما ریسک معاملات باید از طریق دستورات حد ضرر مدیریت شود تا در صورت کاهش قیمت به زیر محدوده، ضررهای احتمالی کاهش یابد. این امر به شما این امکان را می دهد که در صورت حرکت غیرمنتظره به سرعت از بازار خارج شوید.

استفاده از ربات های معاملاتی گرید برای بازارهای خنثی

ربات‌های معاملاتی گرید به افراد اجازه می‌دهند تا به‌طور خودکار سفارش‌های خرید و فروش را در نقاط از پیش تعیین شده ثبت کنند. برای سود بردن از رکود بیت کوین، باید احساسات را از استراتژی معاملاتی خود حذف کنید. علاوه بر این، معاملات را 24 ساعته انجام می دهد، بنابراین هرگز فرصتی از دست نمی رود.

همچنین بخوانید : اسلشینگ (Slashing) چیست؟ و چگونه میتوان از آن در امان ماند؟

این روش مشابه با رنج تریدینگ است زیرا ربات را برای ترید در محدوده قیمت شناسایی شده خود تنظیم می کنید. با کمک یک ربات گرید، افراد می توانند از استراتژی های معاملاتی پیچیده تر استفاده کنند. با یک گرید خنثی، می توانید اندازه سفارش را بر اساس سطوح مختلف قیمت از قبل تنظیم کنید تا به طور خودکار ارزان تر بخرید و بالاتر بفروشید.

کسب سود از بیت کوین

اختراع پروتکل های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) کسب سود در درآمد بیت کوین را از طریق استراتژی هایی مانند ییلد فارمینگ ارائه می کند.

این بدان معناست که شما می توانید از بیت کوین خود برای کسب سود بین 3 تا 8 درصد در سال استفاده کنید. پلتفرم هایی مانند Crypto.com به شما این امکان را می دهند که بیت کوین را سپرده گذاری کنید و از طریق سرمایه گذاری، ارائه نقدینگی یا حساب های پس انداز دارای بهره، پاداش کسب کنید.

این یک راه ساده برای کسب درآمد غیرفعال کریپتو، حتی در بازار راکد است.

وام دهی بیت کوین برای درآمد غیرفعال

دیفای به هر کسی اجازه می دهد تا ارز دیجیتال را قرض دهد. به عنوان یک وام دهنده، برای قرض دادن بیت کوین خود، مانند وام های سنتی، سود دریافت می کنید.

Compound، Cake DeFi و Aave سه پروتکل DeFi هستند که این فرصت را ارائه داده اند. پروتکل‌ها همچنین امکان وام دادن به بلاک چین‌های مختلف را فراهم می‌کنند. در این پروسه بیت کوین شما wrapp می شود تا بتوان از آن در قراردادهای هوشمند در شبکه هایی مانند اتریوم، سولانا و Polygon استفاده کرد.

سرمایه گذاری در پروژه ها و توکن های مرتبط با بیت کوین

شما همچنین می توانید بدون داشتن بیت کوین از بیت کوین سود ببرید! این استراتژی‌ها مزایایی مانند کارایی مالیاتی، ایمنی نظارتی و راحتی را ارائه می‌دهند. بعلاوه، در حالی که بیت کوین به صورت خنثی معامله می شود، می توانید سود خوبی به جیب بزنید.

تنوع سبدهای سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با بیت کوین مانند پروتکل های لایه 2 DeFi می تواند به شما امکان دسترسی به کوین هایی با رشد سریع را بدهد که بر بستر اکوسیستم بیت کوین ساخته شده اند. شما می توانید از هیجان پروژه های جدید که در بلندمدت از عمر طولانی و محبوبیت بیت کوین سود می برند، سود ببرید. به عنوان مثال، Stacks قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را در بلاک چین بیت کوین فعال می کند و در عین حال از امنیت بیت کوین بهره می برد.

شرکت‌هایی مانند MicroStrategy با ذخایر قابل توجه بیت‌کوین می‌توانند اساساً به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری اهرمی عمل کنند. قیمت سهام آنها اغلب هماهنگ با بازار بیت کوین است. علاوه بر این، می‌توانید از افزایش قیمت در سهام بهره مند شوید، که می‌تواند با اخبار مثبت، مانند گزارش‌های درآمدی قوی یا اطلاعیه‌های خرید بیت کوین های بیشتر، ایجاد شود.

فرصت های آربیتراژ در بازارهای راکد

آربیتراژ بیت کوین فرآیندی است که از تفاوت قیمت دارایی در صرافی ها سود می برید. به عنوان مثال، شما بیت کوین را در یک صرافی خریداری می کنید و در صرافی دیگر آن را بالاتر می فروشید.

استراتژی های پوشش ریسک برای محافظت و رشد دارایی های شما

زمانی که دنیای مالی بیت کوین را کشف کرد، طولی نکشید که مشتقاتی مانند معاملات فیوچرز بیت کوین و آپشن ها ظاهر شدند.

قراردادهای آتی به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌بینی‌های آینده قیمت بیت‌کوین را معامله کرده و از آن محافظت کنید. این نوع بازارهای مشتقه می توانند نوسانات بیشتری نسبت به بازار نقدی بیت کوین داشته باشند و فرصت های بیشتری را نیز فراهم کنند. بعلاوه، می توانید اهرمی به معامله خود اضافه کنید، گاهی اوقات تا 100 برابر، تا سود (و زیان) خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر فقط 1000 دلار بیت کوین برای معامله دارید، می توانید آن را 100 برابر برای معامله با 100،000 دلار بیت کوین استفاده کنید. اگر بازار به نفع شما حرکت کند، سود بالقوه می تواند قابل توجه باشد. اما میزان ریسک نیز با افزایش اهرم بیشتر میشود بنابراین با دقت از آن استفاده کنید وگرنه ممکن است در عرض چند ثانیه دارایی اولیه خود را از دست بدهید.

قبل از اینکه استراتژی خود را انتخاب کنید، میزان تحمل ریسک خود را ارزیابی کنید، زیرا بیشتر استراتژی های مورد بحث سطح ریسک شما را افزایش می دهند. استراتژی‌های کوتاه‌مدت «معاملات روزانه» مانند رنج تریدینگ نیاز به تمرکز، تجربه و مهارت دارند، بنابراین بهتر است از سرمایه کمتر شروع کنید.

برای ابزارهای مالی پیچیده مانند مشتقات، بسیاری از صرافی ها معاملات کاغذی paper trading را ارائه می دهند که شامل یک حساب ساختگی است که می توانید بدون به خطر انداختن بیت کوین خود تمرین کنید.

مانند هر استراتژی سرمایه‌گذاری، از مدیریت ریسک قوی در معاملات کریپتو استفاده کنید و بیش از مقداری که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه وارد بازار نکنید. و فراموش نکنیم، در حالی که بیت کوین ممکن است مدتی راکد باشد، شرایط بازار ناگهان تغییر می کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید