/ قانون‌گذاری / قوانین اصلاح شده ارز های دیجیتال در ژاپن از اول ماه می اجرا می شوند

4 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

قوانین اصلاح شده ارز های دیجیتال در ژاپن از اول ماه می اجرا می شوند

قوانین اصلاح شده ارز های دیجیتال در ژاپن از اول ماه می اجرا می شوند

قوانین جدید برای قانونگذاری کریپتوکارنسی ها در ژاپن از ماه آینده اجرا می شوند.

 

قانون خدمات پرداخت (PSA) و قانون اوراق بهادار و ابزارهای مالی (FIEA) ، دو بخش قوانین مصوب مجلس نمایندگان ژاپن در سال گذشته هستند که به منظور قانونگذاری کریپتو قرار بود از ماه آوریل اجرا شوند. با این حال ، به دلیل تاخیرهای غیر منتظره ، هیچ تاریخ اجرای دقیقی تا هفته گذشته رسما تعیین نشده بود.

در این رابطه بخوانید‌ : دنک شاردینگ (Danksharding) و پروتو دنک شاردینگ (proto-danksharding) چیست؟

 

یک خبرنامه رسمی دولتی ، در 3 آوریل اعلام کرد که نسخه های اصلاح شده (PSA) و (FIEA) از اول ماه می در ژاپن اجرا می شوند.

 

تغییرات در قانون خدمات پرداخت (PSA) در ژاپن

از آنجا که هیچ قانون رسمی برای قانونگذاری ارزهای دیجیتال در ژاپن وجود ندارد ، اصلاح مقررات موجود در حال حاضر تنها راه مشروعیت قانونی دارایی های دیجیتال در این کشور آسیایی است. به این ترتیب ، تغییرات در قانون خدمات پرداخت (PSA) ، شامل موارد مختلفی از جمله تغییر اصطلاحات اساسی مانند استفاده از “دارایی کریپتو” به جای “ارز مجازی” گرفته تا محدودیت های سختگیرانه تری برای امانتداران دارایی های کریپتو می شود.

 

علاوه بر این ، اکسچنج های کریپتوی فعال در ژاپن از اول ماه می باید پول کاربران را جدا از جریان پول نقدی خود مدیریت کنند. این به معنای پیدا کردن یک اپراتور شخص ثالث برای نگه داری از پول مشتریان و استفاده از “روش های معتبر” مانند کیف پول های سرد (cold wallets) در این راستا است.

 

اگر کاربران اصرار بر استفاده از کیف پول های داغ (hot wallets) داشته باشند ، اکسچنج ها باید “همان مقدار و همان نوع از دارایی های کریپتو” را در اختیار داشته باشند تا در صورت سرقت ، امکان بازپرداخت به کاربران وجود داشته باشد ، این قانون احتمالاً در واکنش به هک شدن صرافی (Mt. Gox) که منجر به از دست رفتن 850،000 بیت کوین (Bitcoin) شد تصویب شده است.

 

تغییر در قانون اوراق بهادار و ابزارهای مالی (FIEA)

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ایاس (eos) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اصلاحات مربوط به (FIEA) شامل مفهوم حقوق ثبت شده قابل انتقال به صورت الکترونیکی (ERTR) به منظور تعیین این که عرضه اولیه کوین (ICO) و عرضه توکن های اوراق بهادار (STO) طبق این قانون تنظیم می شوند انجام شده است.  (ERTR) ها به توکن هایی که با انتظار دستیابی به سود صادر می شوند ، مانند توکن های اوراق بهادار، اشاره دارند. بعلاوه ، معاملات مشتقات كریپتو به رغم اینکه 80 درصد از معاملات موجود را به خود اختصاص داده اند، تا حد زیادی در ژاپن قانونگذاری نشده اند. از اول ماه می به بعد ، معاملات مشتقات دارایی های کریپتو تحت قوانین جدید (FIEA) قانونگذاری می شوند.

 

به طور کلی ، (FIEA) تمامی افراد ساکن در ژاپن را از فعالیت هایی مانند انتشار شایعات ، یا استفاده از شیوه های کلاهبردارانه برای فروش ، خرید یا مشارکت در هرگونه دارایی کریپتو یا معاملات مشتقات منع می کند.

 

بر اساس نتایج گزارش اخیری که توسط یک شرکت حقوقی مستقر در توکیو منتشر شده است اقدامات نظارتی مانند (PSA) و (FIEA) می تواند به ژاپن کمک کند تا به عنوان یک پناهگاه امن برای دارایی های دیجیتال شناخته شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین