/ فین تک های ارزهای دیجیتال / طی هفته گذشته 106 میلیون دلار زمین متاورس فروخته شد

زمان مطالعه : 5 دقیقه

طی هفته گذشته 106 میلیون دلار زمین متاورس فروخته شد

طی هفته گذشته 106 میلیون دلار زمین متاورس فروخته شد

بدون شک زمین های متاورس (Metaverse) موفقیت بزرگ بعدی در فضای NFT است. با رکورد فروش و افزایش مداوم قیمت NFT، دنیای مجازی کالای برتر جدید در فضای کریپتو است.

بر اساس داده‌ های دپ رادار (DappRadar) چهار پروژه متاورس مبتنی بر بلاکچین (blockchain) در هفته گذشته بیش از 100 میلیون دلار NFT زمین مجازی به فروش رساندند.

یک پست در 30 نوامبر از شرکت تجزیه و تحلیل برنامه غیر متمرکز (DApp) گزارش داد که بین 22 تا 28 نوامبر فعالیت در سند باکس (Sandbox)، دیسنترالند (Decentraland)، کریپتو وکسلز (CryptoVoxels) و سومنیوم اسپیس (Somnium Space) با حجم معاملاتی 105.8 میلیون دلار از بین بیش از 6000 معامله گر رونق داشته و نوشت:

در این رابطه بخوانید‌ : رول آپ بلاکچین چیست؟ معرفی انواع rollup ها

بدون شک، زمین متاورس موفقیت بزرگ بعدی در فضای NFT ها است. دنیای مجازی با رکورد فروش و افزایش مداوم قیمت NFT، کالای برتر جدید در فضای کریپتو است.

سهم سند باکس از حجم معاملات این هفته 86.56 میلیون دلار بود، دیسنترالند با 15.53 میلیون دلار و کریپتو وکسلز و سومنیوم اسپیس هر کدام به ترتیب 2.68 میلیون دلار و 1.1 میلیون دلار از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. هر چهار پروژه متاورس بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) ساخته شده‌ اند، اگرچه پروژه‌ های زنجیره ای دیگر مانند سولانا (SOL) نیز به دنبال شروع پذیرش و پشتیبانی از این پروژه ها می باشند.

دپ رادار خاطرنشان کرد توجه به دنیای مجازی مانند سند باکس و دیسنترالند با تغییر نام فیس بوک به متا ( Meta) آغاز شد.

با این حال، این یکی از گزینه هایی است که اصطلاح متاورس را مورد توجه قرار داد. دنیای مجازی دارای پتانسیل عظیمی است و ما به تازگی شروع به دیدن مجموعه کاملی از کاربردهای متاورس کرده‌ ایم.

یات سیو (Yat Siu)، رئیس و یکی از بنیانگذاران شرکت مادر سندباکس یعنی آنیموکا برندز (Animoca Brands)، با اظهار نظر در خصوص افزایش عظیم حجم فروش NFT های زمین سندباکس گفت:

تلاش فیس‌ بوک در تصرف متاورس باعث واکنش زنجیره‌ ای سایر شرکت‌ هایی که در وب تری (Web3) نیستند (مانند مایکروسافت) شد تا آن ها نیز استراتژی‌ های متاورس خود را اعلام کنند و این موضوع باعث گسترش علاقه و آگاهی در این زمینه شد.

سیو رویکرد متا را با محیط طبیعی تر و ساخته شده توسط کاربر سند باکس مقایسه کرد.در حالی که همه نمی دانند حقوق مالکیت دیجیتال واقعا به چه معناست اکنون تعداد زیادی به این موضوع علاقه مند هستند و این باعث ایجاد آگاهی بیشتری شده است. سیو افزود: سند باکس روایت یک متاورس واقعی را به تصویر کشیده است که در آن شما واقعا می توانید یک قطعه از آن را داشته باشید، و این نیز تا حدودی در قیمت توکن تاثیر می گذارد.

از میان چهار پروژه لیست شده، دیسنترالند در 23 نوامبر با یک قطعه متشکل از 116 قطعه زمین در منطقه فشن استریت (Fashion Street) دنیای مجازی به قیمت 618.000 توکن مانا MANA (2.7 میلیون دلار به قیمت فعلی) بزرگترین فروش توکن NFT زمین در 30 روز گذشته را به ثبت رسانده است.

در همان روز، سند باکس یک قایق تفریحی فوق لوکس توکنیزه شده را به قیمت 149 اتریوم به ارزش بیش از 666.000 دلار فروخت.

10 فروش برتر توکن های NFT در 22 تا 28 نوامبر. منبع: DappRadar

همچنین بخوانید : برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI)

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید