/ اخبار بیت کوین / زیمباوه ممکن است دومین کشوری باشد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

زیمباوه ممکن است دومین کشوری باشد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد

زیمباوه ممکن است دومین کشوری باشد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد

زیمبابوه در حال حاضر مشغول بررسی علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال و خطرات احتمالی پذیرش آن است.

زیمبابوه به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال در میان مردم خود توجه کرده است و آن را راهی احتمالی برای رشد بیشتر می‌داند. این کشور همچنین پذیرای قانونگذاری کل این بخش بوده است.

طبق اخبار محلی، دولت زیمبابوه در حال بررسی استفاده از بیت کوین (BTC) به عنوان یک گزینه پرداخت قانونی برای پاسخگویی به این تقاضای رو به رشد است.

در این رابطه بخوانید‌ : معاملات اسپات (Spot Trading) یا معاملات نقدی چیست؟ چگونه در بازارهای اسپات معامله کنیم؟

بر اساس این خبر، چارلز وکوت رئیس دفتر رئیس جمهور و واحد فناوری دولت این کشور تأیید کرد مذاکرات با کسب و کارها در حال انجام است.به گفته وکوت معایب اکوسیستم غیرمتمرکز شامل نقل و انتقالات برون مرزی ثبت نشده، خروج پول، پولشویی و جریان نقدی غیرقانونی برای اقدامات غیرقانونی است.

وی همچنین اظهار داشت: مسئولان در تلاش هستند تا مقرراتی را برای حمایت از مصرف کنندگان و کمک به آینده مالی کشور تدوین کنند. در نتیجه، قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده ، دولت به دنبال شندین نظرات بخش‌های مختلف بوده است. به گفته او ، زیمبابوه هنوز هیچ اعلامیه مهمی منتشر نکرده است و افزود این کشور هنوز در مرحله رایزنی است.

دولت زیمبابوه چارچوب اقتصاد دیجیتال را به عنوان بخشی از استراتژی توسعه ملی خود پذیرفته است، که از آن به عنوان وسیله ای برای ادغام تلاش های دولت و کسب و کارها در پرداختن به مفهوم در حال توسعه اقتصاد دیجیتال یاد می کند.

کشورهای بیشتری در حال اتخاذ سیاست السالوادور برای پذیرش و قانونگذاری بیت کوین هستند. علیرغم سیل انتقادات از سوی مردم و سراسر جهان، دولت السالوادور در حمایت از قوانین بیت کوین پافشاری کرد. رئیس جمهور السالوادور در توییتر موفقیت این طرح را ستایش کرد و اظهار داشت درآمد بیت کوین برای ساخت 20 مدرسه و یک بیمارستان در این کشور استفاده خواهد شد.

آفریقا یک میدان آزمایشی فوق العاده برای ارزهای دیجیتال است و بسیاری از کسب و کارها در حال حاضر کالاها و خدماتی را تولید می کنند که برای پر کردن خلاء بین کشورهای آفریقایی و سایر کشورها از نظر پرداخت های برون مرزی مناسب کشورهای مختلف این قاره است.

طبق گزارش چینالیسیز (Chainalysis) ، بین جولای 2020 تا ژوئن 2021، بازار ارزهای دیجیتال آفریقا بیش از 1200 درصد رشد کرده است. بخش چشمگیری از این رشد در کنیا، آفریقای جنوبی، نیجریه و تانزانیا مشاهده شد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید