/ قانون‌گذاری / تایلند در اوایل سال 2022 "خط قرمزهایی" را برای رمزارزها تعریف می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تایلند در اوایل سال 2022 "خط قرمزهایی" را برای رمزارزها تعریف می کند

تایلند در اوایل سال 2022 “خط قرمزهایی” را برای رمزارزها تعریف می کند

دولت تایلند در حال آماده سازی یک چارچوب قانونی جدید برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) به منظور به حداقل رساندن خطرات و حمایت از سرمایه گذاران است.

رئیس بانک مرکزی (BoT) طی مصاحبه ای در 14 دسامبر گفت که بانک مرکزی تایلند (BoT) یک مقاله در ژانویه منتشر می کند که “خطوط قرمزی” را برای صنعت کریپتو تعریف خواهد کرد.

وی اظهار داشت: “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تعادل مناسبی بین اجازه دادن به نوآوری مالی و مدیریت ریسک ایجاد می کنیم.” وی افزود : قوانین جدید حفاظت کافی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. در حال حاضر “ریسک های موجود کمتر ارزیابی شده اند”.

در این رابطه بخوانید‌ : بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بانک مرکزی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند و وزارت دارایی برای تعیین محدودیت‌های خاص صنعت کریپتو همکاری می‌کند. به عنوان مثال «ارزهای دیجیتال نمی توانند به ابزار پرداخت تبدیل شوند».

وی تاکید کرد علیرغم اینکه مقامات محلی دارایی های دیجیتال را به عنوان یک محصول سرمایه گذاری می شناسند، نوسان شدید آنها خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد می کند. وی افزود که مقامات همچنین برای اتخاذ تدابیر مناسب برای اوراق بهادار مالی آینده همکاری خواهند کرد.

برنامه‌های تایلند برای وضع قوانین جدید برای ارزهای دیجیتال در بحبوحه پذیرش رمزارزها صورت می‌گیرد. بر اساس این گزارش، گردش مالی هفت اکسچنج کریپتو دارای مجوز از 18 میلیارد بات (538 میلیون دلار) در سال گذشته به 221 میلیارد بات (6.6 میلیارد دلار) در نوامبر 2021 افزایش یافت.

در اوایل ماه دسامبر، بانک مرکزی تایلند به بانک‌های تجاری نسبت به «دخالت مستقیم» در معاملات ارزهای دیجیتال با اشاره به نوسانات زیاد و خطرات احتمالی آنها هشدار داد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین