/ اخبار اتریوم / ویتالیک بوترین محدودیت داده تراکنش های هر بلاک را برای کاهش کارمزد اتر پیشنهاد می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

ویتالیک بوترین محدودیت داده تراکنش های هر بلاک را برای کاهش کارمزد اتر پیشنهاد می کند

ویتالیک بوترین محدودیت داده تراکنش های هر بلاک را برای کاهش کارمزد اتر پیشنهاد می کند

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) طرح کاهش هزینه بر اساس حجم داده را پیشنهاد کرد که هدف آن کاهش سطوح فشار و جلوگیری از خطر شکست شبکه است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم (ETH) محدودیت جدیدی را برای کل اطلاعات تراکنش ها در یک بلاک را پیشنهاد کرده است تا بدین ترتیب کارمزد انجام این تراکنش را در شبکه اتریوم کاهش دهد.

بوترین در رابطه با طرح EIP-4488، نگرانی‌هایی را در مورد کارمزد بالای تراکنش در بلاک چین‌های لایه 1 عنوان کرد و همچنین در مورد زمان زیاد مورد نیاز برای پیاده‌سازی و اشتراک‌گذاری داده‌ها مطالبی را به اشتراک گذاشت :

در این رابطه بخوانید‌ : کپی تریدینگ چیست؟ معرفی برترین پلتفرم های Copy Trading

«از این رو، این پیشنهاد یک راه‌حل کوتاه‌مدت برای کاهش بیشتر کارمزد های شبکه، و مشوقی برای افزایش تراکنش های اکوسیستم در مسیر افزایش قیمت اتریوم است»

در حالی که این کارآفرین جایگزینی را پیشنهاد کرد که در آن پارامترهای کارمزد را می توان بدون افزودن محدودیت بیشتر به اندازه بلاک کاهش داد، اما یک معضل امنیتی را در کاهش کارمزد اطلاعات دستوری تراکنش ها از 16 به 3 پیش بینی می کند:

«این طرح حداکثر اندازه بلاک را به 10 میلیون بایت افزایش می‌دهد و لایه شبکه همتا به همتای (p2p) اتریوم را به سطوح بی‌سابقه‌ای از فشار و جلوگیری از خطر شکست شبکه سوق می‌دهد.»

بوترین طرح کاهش هزینه بر اساس حجم را پیشنهاد کرد که هدف آن کاهش سطوح فشار و جلوگیری از خطر شکست شبکه است و معتقد است که «1.5 مگابایت در عین جلوگیری از بیشتر خطرات امنیتی کافی است.» او به انجمن اتریوم توصیه کرد:

«ارزش بازنگری در مخالفت تاریخی با محدودیت‌های منابع چند بعدی و در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان روشی کاربردی برای دستیابی همزمان به مقیاس‌پذیری مناسب و در عین حال حفظ امنیت را، دارد».

در صورت پذیرش، اجرای این طرح به ارتقای شبکه برنامه ریزی شده نیاز دارد که منجر به قیمت گذاری مجدد کارمزد های ناسازگار با اکوسیستم اتریوم می شود. این ارتقا همچنین به این معنی است که ماینرها باید از قانون جدیدی پیروی کنند که از اضافه شدن تراکنش های جدید به یک بلاک، زمانی که اندازه کل اطلاعات دستوری تراکنش ها به حداکثر می رسد، جلوگیری می کند.

با این حال، این انجمن گزینه های دیگری مانند اجرای یک محدودیت نرم را مورد بررسی قرار می دهد. برخی نگرانی‌هایی را در مورد ازدحام در هنگام فروش توکن غیرمثلی (NFT) مطرح کردند، که ممکن است کاربران را ملزم کند تا کمبود کارمزد اجرایی را با پرداخت کارمزد بالاتر جبران کنند.

افزایش کارمزد منجر به خروج کاربران از شبکه اتریوم به شبکه های ارزان قیمت سازگار با ماشین مجازی اتریوم شده است.

طبق گزارشی در 04 نوامبر ، داده های اتراسکن (Etherscan) نشان می دهد تایید یک توکن برای معامله در پروتکل مالی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap)، می تواند کارمزدی معادل 50 دلار اتر داشته باشد.

میانگین کارمزد اتریوم. منبع: اتراسکن

همچنین بخوانید : هوش مصنوعی قابل توضیح (XAI) چیست؟

علاوه بر این، راه‌حل‌های لایه دو، که پروتکل‌هایی برای حل مشکل کارمزد هستند، نیز به دلیل ازدحام شبکه در بحبوحه ورود کاربران جدید، کارمزد های بالایی را دریافت می‌کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید