/ عمومی / مدیرعامل سابق شرکت سیتی گروپ: تمامی بانک های بزرگ در 1 تا 3 سال آینده ارزدیجیتال را می پذیرند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مدیرعامل سابق شرکت سیتی گروپ: تمامی بانک های بزرگ در 1 تا 3 سال آینده ارزدیجیتال را می پذیرند

مدیرعامل سابق شرکت سیتی گروپ: تمامی بانک های بزرگ در 1 تا 3 سال آینده ارزدیجیتال را می پذیرند

یکی از مدیران سابق سیتی گروپ (Citigroup) گفت که هر بانک و شرکت اوراق بهادار بزرگی طی یک تا سه سال آینده از تجارت یا خدمات ارز دیجیتال استقبال خواهد کرد. او همچنین امیدوار است بانک های مرکزی در سراسر جهان ارزهای دیجیتال را به کار گیرند.

مدیر عامل سابق سیتی گروپ انتظار دارد تمام بانک های بزرگ در 1 تا 3 سال آینده از ارزدیجیتال استقبال کنند.

ویکرام پاندیت (Vikram Pandit)، مدیر عامل سابق سیتی گروپ، در رویداد جشنواره فین تک سنگاپور درباره چشم انداز ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت کرد.

پاندیت در دسامبر سال 2007 به سِمَت مدیرعامل سیتی گروپ منصوب شد و در طول بحران مالی این بانک را مدیریت کرد. قبل از این شرکت، او در سال 1983 به مورگان استنلی (Morgan Stanley) پیوست و در نهایت رئیس و مدیر عامل شرکت اوراق بهادار نهادی و کسب و کارهای بانکداری سرمایه گذاری شد. او در سال 2016 شرکت سرمایه گذاری اورجن گروپ (Orogen) را تأسیس کرد که در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ان فعالیت می کند.

در این رابطه بخوانید‌ : کیف پول آرجنت (Argent) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

وی در کنفرانس فین تک توضیح داد که همه موسسات مالی بزرگ به زودی به فکر معامله یا ارائه خدمات ارزهای دیجیتال خواهند بود و اظهار داشت:

در یک تا سه سال آینده، موسسات مالی بزرگ و یا شرکت های اوراق بهادار به این موضوع می اندیشند که «آیا ما نیز نباید دارایی‌های دیجیتال را معامله کنیم؟»

تعداد فزاینده‌ای از بانک‌های بزرگ از جمله کامن ولث استرالیا(Commonwealth Bank)، سیام کامرشال بانک تایلند(Siam Commercial Bank)، بانک ایالات متحده (US Bank) و بانک دی بی اس سنگاپور (DBS) در بازار ارزهای دیجیتال مشارکت دارند.

بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نیز سرمایه‌گذاری‌های ارزدیجیتال را به مشتریان خود ارائه کرده‌اند، از جمله جی پی مورگان (JPMorgan)، مورگان استنلی (Morgan Stanley) و گلد من ساکس (Goldman Sachs).

علاوه بر این،شرکت های عظیم پرداختی، از جمله ویزا (Visa)، مسترکارت (Mastercard) و پی پل (Paypal)، همگی چندین پروژه ارزدیجیتال را در دست اجرا دارند.

پاندیت گفت: جابجایی پول نقد در سراسر جهان، در حالی که تلاش بر مدرن سازی سیستم بانکی مبتنی بر کاغذ است، «دست و پا گیر» است و هزینه های «اضافی» زیادی ایجاد می کند.

او «یک ارز دیجیتال بانک مرکزی که در دسترس عموم مردم سراسر جهان است» را پیش بینی کرده و توضیح داد :

«آرزو دارم بانک‌های مرکزی در سراسر جهان مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی را درک کنند و آن را بپذیرند و مورد استفاده قرار دهند».

تعداد فزاینده ای از بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی راه اندازی ارزهای دیجیتال خود هستند. طبق آمار شورای ارز دیجیتال بانک مرکزی آتلانتیک، 87 کشور اکنون در حال بررسی ارزدیجیتال بانک مرکزی خود هستند. از این میان، هفت مورد راه اندازی، 17 مورد آزمایشی، 15 مورد در دست توسعه و 39 مورد در حال تحقیق است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : آلت لیر چیست؟معرفی پلتفرم AltLayer و توکن ALT


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین