/ اخبار بیت کوین / صعود و سپس سقوط قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 7 هزار دلار همزمان با کاهش معاملات آتی شاخص (S&P)

4 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

صعود و سپس سقوط قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 7 هزار دلار همزمان با کاهش معاملات آتی شاخص (S&P)

صعود و سپس سقوط قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 7 هزار دلار همزمان با کاهش معاملات آتی شاخص (S&P)

قیمت بیت کوین (BTC) مجددا به کمتر از 7000 دلار کاهش یافته است و در زمان نگارش مقاله این دارایی دیجیتال در تلاش است تا سطح بالاتر از 6700 دلار را حفظ کند. روند نزولی شدید با قیمت هفتگی جدید 6,575  دلار علیرغم هیجانات درعید پاک ، موجب آن شد که قیمت بیت کوین (Bitcoin) به 6،772 دلار کاهش یابد و سپس به طور ناگهانی دوباره به سطح 7176 دلار بازگردد.

 

همانطور که پیش از این توسط کوین تلگراف گزارش شده بود ، معامله گران برتر کریپتو پیش بینی می کنند که قبل از اینکه قیمت مجدداً سطح 5,800 دلاری را آزمایش کند ، به 6،400 دلار کاهش می یابد.

در این رابطه بخوانید‌ : به‌روزرسانی Dencun چیست؟ و چه مزایایی برای شبکه اتریوم دارد؟

عملکرد روزانه بازار کریپتو. منبع:  Coin360

 

داده های (Skew) همچنین نشان می دهد که اصلاح ناگهانی در سطح پایین منجر به نقدینگی 29 میلیون دلاری در موقعیت های خرید با استفاده از اهرم در بیتمکس (BitMEX) شده است ، و نشان می دهد فروشندگان استقراضی (short-seller) ، عدم موفقیت بیت کوین (Bitcoin) جهت صعود به بالای 7،200 دلار را ، به عنوان ضعف قیمت و فرصتی برای باز کردن موقعیت های فروش در انتظار بازگشت قیمت به زیر 6،900 دلار تفسیر کرده اند.

نقدینگی های XBT USD بیتمکس BitMEX . منبع:  Skew

 

احتمال دستیابی مجدد به 6،800 دلار یا آزمایش مجدد 5،800 دلار وجود دارد

نمودار روزانه  BTC USDT . منبع:  TradingView

 

همچنین بخوانید : تفاوت توکن های کاربردی (Utility tokens) با توکن های سهمی (equity tokens) چیست؟

حرکت قیمت به 7176 دلار دلگرم کننده بود ، اما رد قیمت درست در میانگین متحرک 50 روزه ، به این معنیست که صعود به بالاتر از 7،200 دلار یا بسته شدن قیمت در 7000 دلار ممکن نبوده است.

 

در کوتاه مدت ، دستیابی مجدد به 6،800 – 6،900 دلار می تواند یک گام مثبت در جهت صحیح باشد و در زمان نگارش مقاله قیمت در تلاش است تا از محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) گذر کند که گره ای با حجم بالا را در این محدوده نشان می دهد.

نمودار 4 ساعته  BTC USDT . منبع:  TradingView

 

در تایم فریم 4 ساعته ، معامله گران مشاهده خواهند کرد که دستیابی به 6،750 دلار ، قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک شاخص بولینگر باند (Bollinger Band) سوق می دهد و در حال حاضر شاخص قدرت نسبی پس از سقوط به 37.57 در حال افزایش است.

 

اکنون معامله گران می توانند منتظر بمانند و ببینند که آیا بیت کوین (Bitcoin) مجددا به 6،800 دلار بازمیگردد تا پس از آن به بالای 7000 دلار برسد ، یا 6،750 دلار اکنون به عنوان سطح مقاومت عمل می کند و معامله گران می بایست با کاهش قیمت به سطوح پشتیبانی زیرین در 6400 دلار و 6,200 دلار دست و پنجه نرم کنند. همانطور که در تحلیل قبلی ذکر شد ، افت قیمت به 6.200 دلار احتمال آزمایش مجدد سطح 5800 دلار ، یا حتی سقوط به کمتر از 4000 دلار را افزایش می دهد.

 

گذشته از ستاپ تکنیکال بیت کوین (Bitcoin) ، تحولات دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر عملکرد قیمت این دارایی دیجیتال تأثیر بگذارد. روز یكشنبه ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا توئیت كرد كه وی شخصاً واسطه توافق نامه ای برای پایان دادن به جنگ نفتی بین روسیه و عربستان سعودی شده است.

 

براساس آخرین گزارش ها ، اوپک (OPEC) و متحدان وابسته ، تولید خود را با 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش می دهند و این میزان بیشترین کاهش تولید در تاریخ است. پس از اعلام این توافق ، معاملات آتی نفت بیشتر شد اما در زمان نگارش مقاله ، معاملات آتی Dow و S&P 500 به ترتیب 1.51 درصد و 1.50 درصد کاهش یافته اند.

 

معاملات آتی بیت کوین (Bitcoin) در  CME  (BTC1!) در مقایسه با نمودار 6 ساعته معاملات آتی در  S&P500  . منبع: TradingView

 

نکته جالب اینجاست که با کاهش معاملات آتی S&P 500 و Dow ، معاملات آتی بیت کوین (Bitcoin) در CME نیز کاهش یافته است و این موضوع ،همبستگی میان قیمت بیت کوین (Bitcoin) و بازارهای سهام را تایید می کند.

 

با توجه به همبستگی بازارهای سهام با قیمت بیت کوین (Bitcoin) ، معامله گران نیز صبح امروز ، آغاز معاملات را با دقت بررسی می کنند تا ببینند آیا این مسئله تاثیری بر وضعیت این کریپتوکارنسی برتر دارد یا خیر.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین  (Bitcoin) . منبع:  Coin360

 

با پایین آمدن قیمت بیت کوین (Bitcoin)، تعدادی از 10 آلت کوین برتر نیز  با کاهش قیمت مواجه شدند. اتر (Ether (ETH به میزان 2.40 درصد ،لایت کوین (Litecoin (LTC به میزان 4.33 درصد و ای او اس (EOS) نیز به میزان 3.16 درصد کاهش یافتند.

 

در حال حاضر ارزش کل بازار کریپتوکارنسی در حدود 191.7 میلیارد دلار و نرخ تسلط بیت کوین (Bitcoin) نیز 64.1 درصد است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید