/ اخبار بیت کوین / شبکه بیت کوین به روز رسانی تپ روت را با موفقیت انجام داد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

شبکه بیت کوین به روز رسانی تپ روت را با موفقیت انجام داد

شبکه بیت کوین به روز رسانی تپ روت را با موفقیت انجام داد

سافت فورک تپروت (Taproot) مفهوم درخت انتزاعی مرکلیزه شده (MAST) را برای بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین (BTC) معرفی می کند.

شبکه بیت کوین پس از اجماع 90 درصدی ماینرها و استخرهای استخراج بین بلاک های 709488 و 709632، سافت فورک تپروت را با موفقیت فعال کرد.

این اولین ارتقای بزرگ بیت کوین بعد از آگوست 2017 و راه اندازی راه حل لایه دوم بیت کوین، شبکه لایتنینگ (Lightning Network) و سگویت (SegWit) است.

در این رابطه بخوانید‌ : گس فی چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟

هدف تپروت بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین می باشد. برای انجام این کار، سافت فورک مفهوم درخت انتزاعی مرکلیزه شده را معرفی می کند.

طبق داده های وب سایت اختصاصی تپروت که توسط توسعه دهنده برجسته بیت کوین به نام هامپوس شوبرگ (Hampus Sjöberg) اداره می شود ، MAST می‌ تواند با آشکار کردن بخش‌ های مرتبط با هزینه های قرارداد، به کارآمدتر و خصوصی‌ تر کردن قراردادهای هوشمند کمک کند.

شوبرگ گفت فعال سازی تپروت نشان می دهد بیت کوین می تواند دوباره تحت ارتقاء شبکه قرار گیرد. وی افزود من فکر می کنم این پیروزی بزرگی است.

شوبرگ که توسعه‌ دهنده والت لایتنینگ بیت کوین به نام بلیکست والت (Blixt Wallet) است، معتقد است ارتقاء تپروت امکان کاوش خارج از شبکه را فراهم می‌ کند تا بار زیادی بر گره‌ های شبکه بیت‌ کوین وارد نشود.

علاوه بر این، شوبرگ معتقد است اگر توسعه دهندگان لایتنینگ تصمیم به اتخاذ تپروت داشته باشند، MAST همچنین می‌ تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی لایتنینگ کمک کند.

توسعه دهندگان گره های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ سوئیس، در نشست LN Summit 2021 با یکدیگر ملاقات کردند تا در مورد مسیرها و نحوه ارتقاء احتمالی بحث کنند.

یکی از مواردی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا بهتر است ارتقا لایتنینگ را در چند بخش کوچک انجام دهیم یا آن را با یک بسته بزرگ انجام دهیم.

علاوه بر این، شوبرگ توضیح داد چگونه با استفاده از تپروت برای شبکه لایتنینگ کانال‌ های پرداخت تحت شرایط عادی قابل تشخیص از تراکنش‌ های عادی نیستند:

نمی توان تشخیص داد که آیا تراکنش تپروت فقط یک پرداخت معمولی است یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ است. این برای قابل معلوضه بودن و در نتیجه مقاومت در برابر سانسور بیت کوین مهم است.

فعال سازی موفقیت آمیز تپروت به اسپیدی تریال(Speedy Trial) بستگی دارد که یک روش استقرار سافت فورک است و به موافقت 90 درصدی ماینرها نیاز دارد.

همانطور که شوبرگ توضیح داد ، روش سیگنالینگ (signaling) در دوره های 2016 بلاکی کار می کند، به این معنی که در 2016 دوره بلوکی باید 90 درصد یا تعداد 1815 از 2016 بلاک آمادگی خود را اعلام کنند.

همچنین بخوانید : مکانیزم اجماع اثبات اعتبار چیست؟ و چگونه کار میکند؟

در ژوئن 2021، ماینرهای بیت کوین برای اولین بار به اجماع 90 درصدی رسیدند و شوبرگ این اطلاعیه را توییت کرد.

با این حال، ارتقاء تپروت همچنین نشان‌ دهنده پایان استقرار اسپیدی تریال است و ارتقاء شبکه بیت‌ کوین در آینده به ارائه روش‌ های جدید برای استقرار سافت فورک نیاز دارد.

شوبرگ گفت: تپروت دنیایی از امکانات را فراهم می کند، اما اولین چیزی که من شخصا دوست دارم ببینم، تراکنش MuSig 2 است. شوبرگ با ارائه پیشنهاد به همکاران توسعه دهنده بیت کوین خود، افزود:

اگرچه ما نباید چیزی را در بیت کوین قطعی بدانیم، من شخصا مایلم در نهایت تمجیع امضا را برای یک سافت فورک در بیت کوین ببینم.

در حدود 13 سال عمر بیت کوین، شبکه بیت کوین تحت هارد و سافت فورک های جامعه محور متعددی قرار گرفته است. در حالی که ارتقاء تپروت هنوز ارزش خود را ثابت نکرده است، شبکه لایتنینگ همچنان به دستاورد های جدیدی می رسد.

در 28 سپتامبر، شبکه لایتنینگ شاهد افزایش 160 درصدی تعداد گره‌ ها در بازه زمانی 12 ماهه بود، علاوه بر این، جهش 170 درصدی در تعداد کانال‌ ها از ژانویه 2021 مشاهده شد.

از 11 نوامبر، ظرفیت شبکه بیت کوین قبل از سافت فورک تپروت در بالاترین سطح خود یعنی 3220 بیت کوین، تقریبا 210 میلیون دلار بود.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین