/ اخبار بیت کوین / رئیس بانک انگلستان: بیت‌کوین آنقدر پرنوسان است که نمی‌توان آن را به عنوان ارز قانونی پذیرفت

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

رئیس بانک انگلستان: بیت‌کوین آنقدر پرنوسان است که نمی‌توان آن را به عنوان ارز قانونی پذیرفت

رئیس بانک انگلستان: بیت‌کوین آنقدر پرنوسان است که نمی‌توان آن را به عنوان ارز قانونی پذیرفت

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، پس از اعلامیه راه اندازی شهر بیت کوین توسط السالوادور ، نسبت به پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان پول قانونی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

بیلی اظهار داشت تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز نگران کننده است زیرا مصرف کنندگان احتمالاً تحت تاثیر نوسانات شدید این ارز دیجیتال قرار می گیرند.

قیمت بیت کوین در اولین روز پذیرش آن در السالوادور به عنوان ارز قانونی حدود 43000 دلار بود و در 9 نوامبر به رکورد قیمت جدید خود بالای 68000 دلار رسید. قیمت بیت کوین از آن زمان تا کنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 54626 دلار معامله می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : شرکت خودمختار غیرمتمرکز چیست (DAC)؟ و چگونه کار میکند؟

نمودار قیمت 90 روزه بیت کوین. منبع:  CoinGecko

طبق گزارش بلومبرگ در روز پنجشنبه ، بیلی در جلسه اتحادیه دانشجویی دانشگاه کمبریج گفت نگرانم که کشوری بیت کوین را به عنوان پول ملی خود انتخاب کند.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا مردم السالوادور اصلاً ماهیت و نوسانات بیت‌کوین را درک می‌کنند یا خیر ، موضوعی که باعث نگرانی او می‌شود.

بیلی همچنین به بیانیه جدیدی درباره السالوادور توسط صندوق بین المللی پول (IMF) اشاره کرد که مسئول ردیابی خطرات سیستم های مالی جهانی است. این بیانیه که روز دوشنبه منتشر شد، “ریسک های مهم” ناشی از پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی و تجارت بیت کوین در السالوادور را تشریح می کند.

صندوق بین‌المللی پول در ماه ژوئن هشداری را علیه قانون بیت‌کوین السالوادور صادر کرده بود، که مانع از پذیرش این قانون و پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی در ماه سپتامبر نشد. بیلی افزود BoE در حال بررسی است که آیا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را راه اندازی کند یا خیر :”جایگاهی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما از نظر ما، این بازار باید ثبات بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر برای پرداخت استفاده شود. این امر در مورد دارایی های کریپتو صادق نیست.”

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که سر جان کانلیف، معاون (BoE) اعلام کرد CBDC ها “انقلابی در عملکرد پولی هستند که توسط فناوری هدایت می شوند.” از سوی دیگر، اکثریت جمعیت بزرگسال بریتانیا در مورد پذیرش احتمالی (CBDC) در نظرسنجی Redfield & Wilton Strategies تردید داشتند و نگران بودند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین