/ اخبار اتریوم / احتمال سقوط 30 درصدی قیمت اتر (Ether) پس از عدم عبور از سطح 400 دلاری

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

احتمال سقوط 30 درصدی قیمت اتر (Ether) پس از عدم عبور از سطح 400 دلاری

احتمال سقوط 30 درصدی قیمت اتر (Ether) پس از عدم عبور از سطح 400 دلاری

همزمان با صعود قیمت بیت کوین (Bitcoin) ، اتر (Ether) همچنان در حال تقلا است ، این امر ممکن است  قبل از یک جهش بزرگ دیگر موجب سقوط قیمت به کمتر از 300 دلار شود.

 

مومنتوم بازار کریپتوکارنسی اخیراً به سوی بیت کوین (BTC) بازگشته است و حجم معاملات و تسلط بازار بیت کوین (BTC) همراه با قیمت آن افزایش یافته است. در همین راستا ، شاخص اولیه آلت کوین ها ، اتر Ether (ETH) عملکرد خوبی نداشته است و جفت (ETH / BTC)در دو ماه گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

اکنون ، بسیاری از معامله گران کریپتو در انتظار پایان روند نزولی آلت کوین ها و رالی مجدد هستند. بیایید نگاهی به نمودارها بیندازیم.

 

اتر (Ether) بالاتر از میانگین متحرک های 100 و 200 هفته ای

نمودار 1 هفته ای  ETH / USD . منبع:  TradingView

نمودار هفتگی یک محدوده دقیق را نشان می دهد ، قیمت اتر (Ether) نمی تواند منطقه مقاومت 450 دلاری را بشکند. با این حال ، برخی از شاخص های صعودی نیز در نمودارها دیده می شوند.

 

یکی از این شاخص های صعودی عبور از میانگین متحرک 100 هفته ای و 200 هفته ای است. این میانگین متحرک ها غالباً به عنوان شاخص مهمی در احساسات صعودی / نزولی بازارها دیده می شوند. از آنجا که قیمت اتر (Ether) در ماه های گذشته از میانگین متحرک ها عبور کرده است ، می توان با اطمینان گفت که این کریپتوکارنسی در قلمرو صعودی است.

 

با این حال ، یک فاکتور صعودی دیگر عبور از سطح 270 دلار است که بیش از یک سال سطح مقاومت مهمی بوده و فقط در ماه های اخیر قیمت از آن عبور کرده است.

همچنین بخوانید : نواحی عرضه و تقاضا چیست و چگونه از آنها در ترید ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

 

پس از این جهش قیمت اتر (Ether) به 450 دلار رسید. اما طی این بریک اوت تبدیل حمایت / مقاومت در منطقه 270 دلاری رخ نداد ، به این معنی که بازگشت در این سطح نسبتاً مفید خواهد بود.

 

از این رو ، محدوده ای بین 270 تا 450 دلار بر اساس نمودار هفتگی ایجاد می شود. به عبارت دیگر ، احتمال آزمایش مجدد سطح 270 دلاری وجود دارد.

 

عبور از 450 دلار در روند صعودی به معنای ادامه حرکت به سوی 800 دلار است.

 

اتر (Ether) حمایت 368 تا 375 دلار را آزمایش می کند

نمودار 1 روزه  ETH / USD  . منبع:  TradingView

نمودار روزانه ساختار بالقوه الگوی گوه افزایشی (rising-wedge) با کاهش حجم را نشان می دهد. این الگو در حال حاضر در سطح حمایت 368 تا 378 دلاری قرار دارد. این سطح برای تایم فریم های پایین تر بسیار حیاتی است.

 

اگر این منطقه از دست برود ، می توان سقوط شدیدی را پیش بینی کرد. در همین راستا ، آزمایش سطح 315 دلار یا حتی 270 و 250 دلار محتمل است. اگر سطح 368 تا 378 دلار از دست برود ، میانگین متحرک 100 روزه نیز ارزش حمایتی خود را از دست می دهد ، که نشان دهنده احتمال نزول بیشتر است.

نمودار 4 ساعته  ETH / USDT . منبع:  TradingView

نمودار چهار ساعته نشان دهنده حرکت صعودی جزئی در 24 ساعت گذشته است. با این حال ، این حرکت نتوانست منطقه مقاومت 400 دلاری را بشکند ، که منجر به افت قابل توجهی پس از آن شد.

 

این افت همچنین به دلیل ضعف در بازارهای بیت کوین (Bitcoin) و واریز قابل توجه اتر (ETH) به اکسچنج ها ، تنها چند دقیقه قبل از سقوط رخ داده است.

 

جفت (ETH / BTC) و مناطق حمایت

از نظر تاریخی ، سه ماهه چهارم بهترین زمان برای نگهداری اتر (ETH) نیست تا زمانی که در دسامبر به کم ترین سطح برسد. به نظر می رسد امسال نیز هیچ فرقی با الگوهای تاریخی سابق نداشته است ، زیرا قیمت اتر (Ether) از بالاترین سطح خود در 0.04 حدود 30 درصد کاهش یافته است.

نمودار 1 هفته ای  ETH / BTC . منبع: TradingView

نمودار اتر (Ether) در برابر بیت کوین (Bitcoin) وضعیت سطوح حمایت و مقاومت را نشان می دهد.

 

در تایم فریم های بالاتر ، قیمت در حال نزدیک شدن به یک منطقه حمایت بالقوه است. در کنار میانگین متحرک 200 هفته ای ، حمایت را می توان در حدود 0،024-0،026 یافت ، این منطقه مقاومت قبلی است که باید به حمایت تبدیل شود.

نمودار 1 روزه  ETH / BTC . منبع:  TradingView

نمودار روزانه (ETH / BTC) در روزهای اخیر نوسان جزئی را نشان می دهد و منطقه 0.028 به عنوان حمایت عمل می کند. با این حال ، هنوز نشانه ای از بازگشت روند وجود ندارد ، زیرا به نظر می رسد قیمت اتر (Ether) همچنان در حال اصلاح است.

 

پس از آنکه منطقه مقاومت بالاتر در سطح 0.0315 شکسته شود و به حمایت تبدیل شود می توان گفت روند صعودی آغاز شده است. سایر علائم صعودی شامل پایان روند نزولی اتر (Ether) در 0.026 و واگرایی صعودی در این کف قیمتی است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین