/ عمومی / درآمد قزاقزستان طی 5 سال آینده از ماینینگ ارز دیجیتال به حداقل 1.5 میلیارد دلار میرسد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

درآمد قزاقزستان طی 5 سال آینده از ماینینگ ارز دیجیتال به حداقل 1.5 میلیارد دلار میرسد

درآمد قزاقزستان طی 5 سال آینده از ماینینگ ارز دیجیتال به حداقل 1.5 میلیارد دلار میرسد

در حال حاضر قزاقستان در هش ریت ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) رتبه دوم جهان را دارد.

طبق گزارشی از انجمن بلاکچین و صنایع ماینینگ ارز دیجیتال قزاقستان (NABDC) ، ماینینگ ارزدیجیتال می تواند در 5 سال آینده 1.5 میلیارد دلار برای این کشور بازدهی داشته باشد. در حال حاضر، فعالیت‌های ماینینگ ارز دیجیتال شرکتی درآمد حدود 98 میلیارد تنگه (230 میلیون دلار) در سال را در این کشور به همراه دارد. آلن دورجیف (Alan Dordzhiev)، رئیس این مرکز بیانیه زیر را منتشر کرد:

«رقم 98 میلیارد تنگه تنها اثر اقتصادی از شرکت هایی است که به طور رسمی در حوزه ماینینگ فعالیت دارند. اگر ماینرهای “خاکستری” را در نظر بگیریم، این رقم را می توان دو برابر کرد».

در این رابطه بخوانید‌ : برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI)

«ماینرهای خاکستری» به افرادی اطلاق می‌شود که عملیات ماینینگ ارزدیجیتال را خودشان انجام می دهند و از شرایط قانونی موجود پیروی نمی کنند. این انجمن خواستار مقررات بیشتر در مبارزه با ماینینگ غیرقانونی برای جلوگیری از کمبود احتمالی برق شد. طبق برآورد دورجیف ماینرهای خاکستری تقریباً 500 مگاوات برق در کشور مصرف می کنند. در اوایل ماه جاری، وزارت انرژی قزاقستان پیش نویس دستوری را برای اعمال محدودیت بر میزان برق مصرفی صنعت ماینینگ ارز دیجیتال ارائه کرد.

بر اساس داده‌های دانشگاه کمبریج، قزاقستان 18.10 درصد از هش ریت ماینینگ بیت‌کوین (Bitcoin) جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور پس از سرکوب چین ، دومین کشور برتر بر اساس فعالیت ماینینگ در جهان است. قزاقستان قبل از ایالات متحده با هش ریت 35.40٪ و بالاتر از روسیه با سهم  هش ریت 11.23٪ قرار دارد. بر اساس گزارش گلوبال پترول پرایس(GlobalPetrolPrices)، متوسط هزینه برق تجاری در قزاقستان 0.054 دلار در هر کیلووات ساعت است که به دلیل ذخایر عظیم سوخت فسیلی این کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی 0.124 دلار در هر کیلووات ساعت است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

مفاهیم پایه