/ اخبار آلت کوین ها / دوج کوین پس از آزمایش یک حمایت کلیدی با خطر ریزش بیشتری روبرو می شود

زمان مطالعه : 5 دقیقه

دوج کوین پس از آزمایش یک حمایت کلیدی با خطر ریزش بیشتری روبرو می شود

دوج کوین پس از آزمایش یک حمایت کلیدی با خطر ریزش بیشتری روبرو می شود

برخی از تحلیلگران توقف بایننس (Binance) در برداشت دوج کوین(DOGE) را عاملی برای پولبک آلتکوین ها می دانند ، اما داده ها نشان می دهد بازار مشتقات ممکن است عامل آن باشد.

دوج کوین در صورت ریزش قیمت و سقوط به زیر مثلث صعودی که در 53 روز گذشته درون آن معامله می شد ، خطر از دست دادن حمایت کلیدی را دارد. اگر چه تحلیل تکنیکال علم دقیقی نیست اما بسته شدن روزانه قیمت زیر 0.26 دلار به احتمال زیاد سختار کنونی را باطل می کند.

در این رابطه بخوانید‌ : چگونه پورتفولیوی ارز دیجیتال بسازیم؟

نمودار قیمتی دوج کوین به دلار در اکسچنج اف تی ایکس(DOGE/USD). منبع: TradingView

از طرفی، با تاثیرات منفی بیت کوین بر قیمت دوج کوین، این میم کوین تحت یک ارتقا نرم افزاری قرار گرفت و از کاربران خواسته شد تا نسخه 1.14.5 را پیاده سازی کنند. دو پچ امنیتی مهم در این به روز رسانی شامل اجرای کد از راه دور (CVE-2021-3401) و در معرض قرار گرفتن اطلاعات حساس در پلتفرم‌های یونیکس (CVE-2019-15947) بود.

آخرین نسخه ، به دنبال کاهش پیش فرض های رله و ماینینگ نسخه قبلی، یک توصیه کارمزد حداقلی جدید را تعیین کرد. تغییرات اضافی شامل به‌ روزرسانی‌ های Berkley DB و OpenSSL و سازگاری SLIP44 برای کیف پول اچ دی (HD) بود.

بایننس بعد از به روزرسانی دچار مشکل شد

با وجود اینکه کاربران و توسعه دهندگان از این تغییرات هیچ گونه شکستی تجربه نکردند، اکسچنج ارز دیجیتال بایننس به طور غیر منتظره ای در 11 نوامبر تمام برداشت های شبکه دوج کوین را به حالت تعلیق درآورد.

میشی لومین(Michilumin) یکی از توسعه دهندگان دوج کوین توضیح داد که بایننس به دلیل کارمزد ناکافی، برای چند سال تراکنش های معلق(pending) داشت. علی‌ رغم توصیه‌ های توسعه‌ دهندگان دوج کوین، این اکسچنج نتوانست تراکنش‌ های غیرفعال را به والت های خود هدایت کند.

ارتقاء 1.14.5، با موفقیت کارمزدها را کاهش داد و تراکنش های معلق در نهایت بدون اطلاع بایننس تایید شدند.

جالب اینچاست در ماه فوریه، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بنیانگذار بایننس نگرانی خود را درباره متمرکز بودن و رها شدن دوج کوین اعلام کرد.

بازارهای آتی می توانند منجر به اصلاح دوج کوین شوند

مطمئنا به اندازه کافی اخبار مربوط به محدودیت برداشت بایننس می‌ تواند دلیل ضعف اخیر قیمت و ریزش تا 0.25 دلار باشد. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که بازارهای مشتقات نقش مهمی ایفا کنند، زیرا نرخ بهره دوج کوین با مقاومتی کلیدی روبرو شده است.

همچنین بخوانید : رول آپ بلاکچین چیست؟ معرفی انواع rollup ها

نرخ بهره معاملات آتی دوج کوین. منبع: CoinGlass

بر خلاف داده های حجمی ، نرخ بهره قرارداد های آتی تصویر بهتری از ریسک سرمایه‌ گذاران ارائه می‌ کند. صرف نظر از فعالیت های معاملاتی که می تواند به طور لحظه ای پس از حرکت های شدید قیمت کاهش یابد، تا زمانی که افراد موقعیت های خود را حفظ کنند، نرخ بهره همچنان بالا خواهد بود.

نمودار قیمتی دوج کوین در برابر دلار(DOGE/USD). منبع: TradingView

توجه کنید که چگونه چهار تلاش قبلی برای شکستن نرخ بهره 1 میلیارد دلاری قراردادهای آتی منجر به اصلاحات قابل توجه قیمت شد. اخیرا، این شاخص به 850 میلیون دلار سید ، بنابراین به نظر می رسد خطر پیش رو از بین رفته باشد.

با این حال، حرکت مثبت 17 درصدی قیمت به 0.30 دلار به طور بالقوه می تواند نرخ بهره معاملات مشتقه دوج کوین را به سطح 1 میلیارد دلاری بازگرداند. همچنین این امکان وجود دارد که معامله‌ گران بدون توجه به تغییر قیمت، موقعیت‌ های اهرمی خود را دوباره باز کنند و نرخ بهره را افزایش دهند.

بنابراین این سوال به وجود می آید که آیا مشکل بایننس دلیل اصلی سقوط اخیر زیر کانال صعودی 53 روزه بود، یا به دلیل موقعیت های اهرمی بیش از حد این اتفاق افتاد؟

در هر صورت، معامله گران دوج کوین باید شاخص مشتقات(نرخ بهره) را زیر نظر داشته باشند تا بیش از این غافلگیر نشوند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید