/ اخبار ارز دیجیتال / استاندارد چارترد (Standard Chartered) در صدد راه اندازی خدمات امانتداری ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی در سال 2021

زمان مطالعه : 5 دقیقه

استاندارد چارترد (Standard Chartered) در صدد راه اندازی خدمات امانتداری ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی در سال 2021

استاندارد چارترد (Standard Chartered) در صدد راه اندازی خدمات امانتداری ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی در سال 2021

استاندارد چارترد ، یکی از بزرگترین بانک ها در انگلستان ، رسماً اعلام کرد که قصد دارد خدمات امانتداری نهادی برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (BTC) را ارائه دهد.

 

بر اساس اعلامیه 9 دسامبر ، بخش نوآوری این بانک به نام (SC Ventures) با همکاری شرکت مدیریت سرمایه گذاری (Northern Trust) مستقر در ایالات متحده برای راه اندازی خدمات امانتداری کریپتوکارنسی سرمایه گذاران نهادی همکاری کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ و چه کاردبری دارد؟

 

پلتفرم امانتداری کریپتوی استاندارد چارترد که زودیا “Zodia” نامیده می شود ، در مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) ثبت شده و انتظار می رود که فعالیت خود را در سال 2021 در لندن آغاز کند. اکنون این پلتفرم در مرحله ثبت در (FCA) تحت مقررات پولشویی انگلیس قرار دارد و استانداردهایی معادل نگهداری از اوراق بهادار سنتی را اعمال خواهد کرد.

 

زودیا در ابتدا از بیت کوین (Bitcoin) ، اتر (ETH) ، ریپل (XRP) ، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) پشتیبانی خواهد کرد که تقریباً 80 درصد از کل دارایی های کریپتو را تشکیل می دهند.

 

الکس منسون (Alex Manson) ، یکی از مدیران ارشد (SC Ventures) ، گفت که راه اندازی خدمات امانتداری زودیا تعهد استاندارد چارترد را جهت پیشبرد “تحول امور بانکی” نشان می دهد.

 

منسون پیش تر از برنامه این بانک برای ساخت راه حل امانتداری ارزهای دیجیتال در جولای سال 2020 خبر داده بود. این خبر همزمان با مشارکت آن در دور تامین مالی 17 میلیون دلاری شرکت امانتداری دارایی دیجیتال (Metaco) سوئیس منتشر شد.

 

استاندارد چارترد همچنین به طور فعال در پروژه های مبتنی بر بلاکچین (blockchain) مشارکت دارد. در 7 دسامبر ، این بانک با مشارکت بانک فیلیپینی یونیون بنک (Union Bank) ، از فناوری بلاکچین (blockchain) برای توکنیزه کردن اوراق بهادار استفاده کرد و در سپتامبر سال 2020 ، با استفاده از فناوری بلاکچین (blockchain) با موفقیت یک معامله اعتبار اسنادی بین ویتنام و تایلند را اجرا کرد.

 

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ترون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید