/ اخبار بیت کوین / از زمان ممنوعیت ماینینگ بیت کوین از سوی چین، قیمت بیت کوین 50 درصد افزایش یافت

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از زمان ممنوعیت ماینینگ بیت کوین از سوی چین، قیمت بیت کوین 50 درصد افزایش یافت

از زمان ممنوعیت ماینینگ بیت کوین از سوی چین، قیمت بیت کوین 50 درصد افزایش یافت

هیچ FUD (ترس از دست دادن فرصت فروشی) نمی تواند قیمت بیت کوین(BTC) را پایین نگه دارد و چین بار دیگر با ممنوعیت های خود، به خریداران قدرت داد.

150 روز از ممنوعیت ماینینگ بیت کوین(BTC) توسط چین می گذرد و بیت کوین(BTC) از این موضوع سود برده است.

پنج ماه پیش، چین با تشدید سیاست های سختگیرانه خود در برابر رمزارز ها، منجر به رشد قابل ملاحظه اما قابل پیش بینی در این بازار شد.

در این رابطه بخوانید‌ : معضل سه‌گانه بلاکچین چیست؟ (Blockchain Trilemma)

درست مانند تمام ممنوعیت های قبلی، اقدام چین در برابر ماینر ها باعث آشفتگی و نوسان قیمت بیت کوین(BTC)، همزمان با بزرگترین رشد قیمتی در تاریخ بیت کوین(BTC) شد.

با خروج ماینر ها از چین، هش ریت شبکه بیت کوین 50 درصد کاهش یافت و و شاهد تغییراتی در میزان سختی شبکه در ماه های پس از آن بودیم.

اکنون شبکه بیت کوین(BTC) و امنیت آن عملا هرگونه اثری از تاثیرات ممنوعیت چین را پاک کرده است. با این تفاسیر نمودار بیت کوین(BTC) روند واضح تری را نشان می دهد.

چین 150 روز پیش معاملات بیت کوین(BTC) و ماینینگ را ممنوع کرد، تحلیلگر ویلی وو(Willy Woo) در این باره گفت:اکنون شبکه بیت کوین(BTC) بیش از هر زمان دیگری غیرمتمرکز است و قیمت آن 50 درصد افزایش یافته است.

اقدامات ضد بیت کوینی(BTC) پکن، باعث افزایش قیمت بیت کوین(BTC) و نه کاهش آن شده و این ثابت می کند که سال 2021 هیچ تفاوتی با سال های قبل ندارد.

افزایش هش ریت نشان داده چگونه غیبت چین در بازار بیت کوین(BTC) در غیرمتمرکز تر کردن و حل نقطه ضعفی که سال ها بر حوزه ماینینگ تاثیر گذاشته کمک کرده است.

 

نمودار هش ریت بیت کوین(BTC). منبع: CBECI

وو پیش از این به مزایای احتمالی ممنوعیت ماینینگ قبل از احیای قیمت بیت کوین(BTC) اشاره کرده بود و اقدامات چین را فداکارانه خواند. در حال حاضر، تخمین زده شده، ایالات متحده بیشترین سهم را در هش ریت شبکه بیت کوین(BTC) دارد.

رفتار کنونی ماینر ها، بعد از خروج چین به چشم انداز بلند مدت فعالان شبکه آن اشاره دارد.

همچنین بخوانید : استیبل کوین چیست و چگونه کار میکند؟

داده های شرکت تحلیلی کریپتو کوانت(CryptoQuant) نشان می دهد، با وجود نزدیک شدن قیمت بیت کوین(BTC) به بالاترین سطح تاریخی اش ، جریان خروجی ماینر ها افزایش نیافته ، در حالی که ذخایر آنها نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی است.

 

نمودار جریان خروجی ماینر های بیت کوین. منبع: CryptoQuant

ماینر ها و سرمایه گذاران بلند مدت هر دو با وجود پیش بینی هایی مبنی بر صعود قیمت بیت کوین(BTC) به 300.000 دلار ، از فروش در سطح کنونی خودداری می کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

 

 

 

 

 

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین