/ فین تک های ارزهای دیجیتال / پروژه دیفای سوشی (SUSHI) در اقدامی غیرمنتظره به مدیرعامل (FTX) محول شد

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پروژه دیفای سوشی (SUSHI) در اقدامی غیرمنتظره به مدیرعامل (FTX) محول شد

پروژه دیفای سوشی (SUSHI) در اقدامی غیرمنتظره به مدیرعامل (FTX) محول شد

پروژه سوشی (SUSHI) پروتکل سوشی سواپ (SushiSwap) پس از آنکه در یک حرکت غافلگیرانه به میزان 88 درصد طی 5 روز سقوط کرد ، به مدیر عامل (FTX) تحویل داده می شود.

 

سوشی سواپ (SushiSwap (SUSHI ، فورک یونی سواپ (Uniswap) که توسط توسعه دهنده جنجالی شف نومی “Chef Nomi” ایجاد شده است ، در 6 سپتامبر طی اقدامی غیر منتظره به مدیر عامل (FTX) سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) محول شد. این تصمیم پس از سقوط سوشی (SUSHI) از 9.5 دلار به 1.13 دلار در عرض تنها 5 روز اتفاق افتاد.

در این رابطه بخوانید‌ : اندیکاتور RSI‌ چیست؟ و چگونه محاسبه میشود؟

نمودار قیمت 4 ساعته سوشی. منبع:  TradingView.com

 

خالق جنجالی حدود 13 میلیون دلار از بودجه توسعه را فروخت و موجب سقوط بازار شد

واگذاری پروژه به فراید پس از آن انجام شد که گفته می شود نومی 20،039 اتر (ETH) و 2،558،644 سوشی (SUSHI) را از صندوق توسعه خارج کرد. قرار بود سرمایه موجود در صندوق توسعه برای تأمین هزینه های توسعه پروژه استفاده شود.

 

اسپنسر نون (Spencer Noon) ، رئیس (DTCC Capital) ، از اولین کسانی بود که فروش توکن های سوشی (SUSHI) توسط شف نومی را گزارش کرد. وی نوشت:

 

“بنیانگذار ناشناس سوشی سواپ تمام سوشی های خود را می فروشد. چه کسی می توانست این اقدام را پیش بینی کند ؟!”

 

پس از خشمگین شدن جامعه ارزهای دیجیتال ، شف نومی گفت “که اقدام او کلاهبرداری اگزیت (exited scam) نبوده است” و مدعی شد به دلیل اقداماتی که در این پروژه انجام داده مستحق موجودی صندوق توسعه است.

همچنین بخوانید : هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) چیست؟ و چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

 

“مردم پرسیدند که آیا من اقدام به کلاهبرداری اگزیت کرده ام؟ خیر. من همچنان در این پروژه حضور دارم. به مشارکت خود ادامه خواهم داد. به قسمت فنی کمک خواهم کرد تا مهاجرت موفقی داشته باشیم. ”

 

اما توسعه دهندگان برجسته فضای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) قانع نشدند. آندره کرونژ (Andre Cronje) ، توسعه دهنده یرن فایننس (Yearn.finance) ، که به دلیل راه اندازی شفاف و غیرمتمرکز (YFI) مورد تمجید قرار گرفته است ، گفت:

 

“منظورتان از ” بدون من “چیست؟ آیا پروژه را ترک می کنید؟ اگر چنین است ، آیا بودجه توسعه را باز می گردانید؟ تمام کاری که شما تاکنون انجام داده اید تحویل توکن است که در پروتکل یونی سواپ (Uniswap) ساخته شده بود. آیا بودجه برای توسعه بیشتر نبوده است؟ آیا شما آن توسعه دهنده نیستید؟! ”

 

با ادامه سقوط سوشی (SUSHI) ، بنکمن فراید پروتکل را تحویل گرفت ، که جامعه به آن واکنش مثبتی نشان داد. وی گفت که کلیدهای سوشی (SUSHI) به قابلیت چندامضایی (multi-sig) منتقل می شود و سپس غیرمتمرکز خواهد شد.

 

فراید همچنین از عملکرد شف نومی انتقاد کرد اما گفت که اگر نومی کنار نرود ، سوشی ممکن است سقوط کند. وی خلاصه کل این شکست را به شرح زیر بیان کرد:

 

“الف) نومی عملکرد مناسبی نخواهد داشت و به جامعه صدمه می زند

 

ب) یک (AMM) پویا توسط جامعه ساخته می شود

 

ج) اگر نومی کنار نرود ، سوشی از بین خواهد رفت.

 

د) اگر سوشی (SUSHI) بخشی را به سیروم (Serum) اضافه کند ، ما 5mm سوشی به کشاورزان می دهیم

 

ه) در هر صورت ، (AMM) ها به سیروم (Serum) منتقل می شوند. ”

 

صنعت واکنش نشان می دهد

قبل از تحویل پروژه سوشی (SUSHI) به مدیرعامل (FTX) ، این پروژه در مسیر رسیدن به صفر بود. در مدت پنج روز 88 درصد کاهش یافته بود و هیچ شفافیتی در خصوص آینده پروژه وجود نداشت.

 

مدیران و تحلیلگران صنعت به طور کلی در مورد این اقدام خوشبین هستند. آرتور هیز (Arthur Hayes) ، مدیر عامل بیتمکس (BitMEX) ، گفت:

 

“فراید لطفا من را از سرمایه گذاری سوشی (SUSHI) نجات بده. او سر آشپز جدید ماست. ”

 

سو ژو (Su Zhu) ، مدیر عامل شرکت (Three Arrows Capital) نیز از این اقدام حمایت کرد.

 

ژو اظهار داشت: “از این اقدام حمایت خواهم کرد و اتر (ETH) نیز در سطح 320 به چنین اقدامی نیاز داشت.”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین