/ عمومی / پی پل روی ساخت ارز دیجیتال خود به نام پی پل کوین کار می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پی پل روی ساخت ارز دیجیتال خود به نام پی پل کوین کار می کند

پی پل روی ساخت ارز دیجیتال خود به نام پی پل کوین کار می کند

پی پال کوین (PayPal Coin)، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا می تواند پروژه بعدی باشد که این غول پرداخت الکترونیکی به جهان ارائه می کند.

پی پال، غول جهانی پرداخت الکترونیک، در حال بررسی توسعه یک استیبل کوین است که احتمالا با دلار آمریکا مرتبط است، اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد نقشه راه این پروژه وجود ندارد.

خوزه فرناندز داپونته (Jose Fernandez da Ponte)، معاون ارشد کریپتو و ارزهای دیجیتال در پی پال، در گفتگو با بلومبرگ نیوز (Bloomberg News) اعلام کرد که این تلاش فقط یک تلاش اکتشافی و در عین حال بسیار جدی است، حتی اگر هنوز هیچ برنامه مشخصی برای اجرای عملی آن وجود نداشته باشد. با این حال، وی اطمینان داد که در صورت تصویب، این رمزارز تمام استانداردهای نظارتی لازم را برآورده خواهد کرد:

در این رابطه بخوانید‌ : بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

ما در حال بررسی یک استیبل کوین هستیم و زمانی که شروع به کار کنیم مطمئنا با قانونگذاران مربوطه همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

پی پال کوین: چرا داشتن یک استیبل کوین برای پی پال عقلانی و منطقی است؟

توسعه یک استیبل کوین مزایای خاصی برای پی پال دارد. به عنوان مثال، از فشارهای نظارتی که بر روی ارزهای دیجیتال بی ثبات و غیرمتمرکز وجود دارد اجتناب می کند و این آرامش خاطر را برای مشتریان فراهم می کند که مقدار ارزی که در والت خود نگه می دارند در طول زمان ارزش یکسانی داشته باشد. همچنین برای مدل تجاری پی پال که اساسا یک سیستم نقل و انتقال پول دارای مجوز است، مناسب تر است.

پی پال کوین، نام نه چندان خلاقانه این ارز دیجیتال، در اوایل سال جاری توسط استیو موزر (Steve Moser)، یک توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار که در نوامبر 2021 فاش کرد که کد برنامه پی پال با ارز دیجیتال نئو (NEO) سازگاری دارد، معرفی شد.

نئو یک بلاکچین (blockchain ) قرارداد هوشمند است که ابتدا در چین توسعه یافته و به عنوان اتریوم چینی شناخته می شود. به دلیل اینکه به عنوان یکی از اولین قاتلان اتریوم تبلیغ شد، در طول دوره صعودی 2017-2018 از محبوبیت زیادی برخوردار شد. با این حال، در سال های بعد نتوانست توجه عموم را به خود جلب کند. در حال حاضر در رتبه 69 از 100 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازاری بزرگ قرار دارد.

گام بعدی در طرح بزرگتر

اعلامیه پی پال گام بعدی در جهت علاقه این شرکت به دنیای ارزهای دیجیتال است. پیتر تیل (Peter Thiel) قبلا در سال 2021 هشدار داده بود که بیت کوین (BTC) می تواند یک سلاح مالی برای چین باشد و خواستار تلاش برای تحقیق و توسعه این صنعت در ایالات متحده شد تا در رقابت برای تسلط بر بازار ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال عقب نماند.

در سال 2020 پی پال یک ویژگی را برای خرید بیت کوین، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) اعلام کرد و از آن زمان خدمات خود را گسترش داد و امکان فروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرد و روی ارائه این سرویس به کشورهای دیگر کار می کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که پی پال یکی از اعضای موسس لیبرا اسوسییشن (Libra Association) بود، پروژه ای که توسط فیس بوک برای ایجاد یک ارز دیجیتال تحت کنترل چندین شرکت بزرگ رهبری می شد. این پروژه در نهایت شکست خورد، اما به نظر می رسد پی پال مایل است از اشتباهات فیس بوک درس بگیرد تا ارز خود را با موفقیت راه اندازی کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : حمله Brute Force چیست؟ و چگونه میتوان از آن در امان ماند؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید