/ قانون‌گذاری / سران گروه 7 دستورالعمل های ارز دیجیتال بانک مرکزی را صادر کردند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

سران گروه 7 دستورالعمل های ارز دیجیتال بانک مرکزی را صادر کردند

سران گروه 7 دستورالعمل های ارز دیجیتال بانک مرکزی را صادر کردند

رهبران مالی گروه 7 معتقدند (CBDC) مکمل پول نقد است و نباید به سیستم پولی لطمه ای وارد کند.

گروه هفت کشور دارای اقتصاد پیشرفته در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بحث کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که این ارزها نباید ضرری داشته باشند و باید بر اساس استانداردهای دقیق عمل کنند.

رهبران گروه 7 در 13 اکتبر در واشنگتن برای بحث درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ملاقات کردند و 13 اصل سیاست عمومی در مورد اجرای آنها را تأیید کردند.

در این رابطه بخوانید‌ : کپی تریدینگ چیست؟ معرفی برترین پلتفرم های Copy Trading

این گروه که شامل کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، بریتانیا و ایالات متحده است اظهار داشتند (CBDC) های تازه عرضه شده نباید به توانایی بانک مرکزی در حفظ ثبات مالی لطمه ای وارد کنند. وزرای دارایی گروه 7 و بانکداران مرکزی در بیانیه مشترکی گفتند:”هماهنگی و همکاری بین المللی در مورد این موضوعات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود نوآوری در بخش دولتی و خصوصی مزایای داخلی و فرامرزی را به همراه دارد و در عین حال برای کاربران و سیستم مالی گسترده تر امن است.”

این گروه افزود (CBDC) مکمل پول نقد است و می تواند مانند دارایی های با نقدینگی بالا و امن عمل کند و علاوه بر آن موجب بهبود سیستم های پرداخت موجود شود. در این بیانیه گفته شد ارزهای دیجیتال باید از لحاظ مصرف انرژی نیز از استانداردها پیروی کنند.

رهبران گروه 7 تأیید کردند مسئولیت مشترکی برای به حداقل رساندن “لطمه وارد شده به سیستم پولی و مالی بین المللی” دارند.

چندین کشور مانند انگلستان به طور فعال در حال تحقیق در مورد فناوری و تأثیرات اقتصادی این موضوع هستند.آنها با تکرار بیانیه مشابه G20 ، تأکید کردند هیچ پروژه استیبل کوینی نباید تا زمانی که الزامات قانونی و نظارتی را برآورده نکرده ، عرضه شود. این اظهارات ممکن است به ارز دیجیتال فیس بوک اشاره داشته باشد.

ایالات متحده در خصوص توسعه (CBDC) فعالیتی ندارد و فدرال رزرو هنوز در مورد دلار دیجیتال تردید دارد. چین در حال حاضر در خصوص توسعه یوان دیجیتال خود بسیار فعال است و احتمالاً سرکوب اخیر ارزهای دیجیتال  در این کشوربخشی از برنامه های آن برای ترویج و کنترل بیشتر جریانات پولی بانک مرکزی است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید