/ مفاهیم پایه بازار‌های مالی / آموزش سهام گذاری یا استیکینگ اتریوم (ETH)

زمان مطالعه : 7 دقیقه

آموزش سهام گذاری یا استیکینگ اتریوم (ETH)

با اقدام اتریوم برای تبدیل شدن به یک بلاک چین اثبات سهام (PoS)، هر کسی می‌تواند برای ایمن کردن شبکه و کسب جوایز شروع به سهام گذاری کند.برای اینکه بلاک چین امنیت خود را حفظ کند، شرکت کنندگان مستقل باید تراکنش ها را صادقانه تأیید کنند.در اتریوم، این پروسه از طریق یک روش اجماع به نام PoS انجام می شود. کاربران باید اترهای خود را در شبکه قفل کنند تا به یک گره اعتبارسنجی تبدیل شده و تراکنش ها را پردازش کنند.

آموزش سهام گذاری یا استیکینگ اتریوم (ETH)

استیکینگ اتر ETH به شما این امکان را می‌دهد که از ارز دیجیتال خود بدون ریسک معامله یا سرمایه‌گذاری در توکن‌های سوداگرانه سود کسب کنید. با اقدام اتریوم برای تبدیل شدن به یک بلاک چین اثبات سهام (PoS)، هر کسی می‌تواند برای ایمن کردن شبکه و کسب جوایز شروع به سهام گذاری کند.

در این راهنمای سهامگذاری اتریوم همه چیزهایی را که باید بدانید، از جمله شرایط فنی کلیدی و دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه شروع را توضیح میدهیم.

مزایای سهامگذاری اتریوم

برای اینکه بلاک چین امنیت خود را حفظ کند، شرکت کنندگان مستقل باید تراکنش ها را صادقانه تأیید کنند.

در این رابطه بخوانید‌ : شاخص قیمت مصرف کننده چیست؟ و چگونه بر اقتصاد تاثیر میگذارد؟

در اتریوم، این پروسه از طریق یک روش اجماع به نام PoS انجام می شود. کاربران باید اترهای خود را در شبکه قفل کنند تا به یک گره اعتبارسنجی تبدیل شده و تراکنش ها را پردازش کنند.

دلایل سهام گذاری اتریوم

درآمد غیرفعال: به کاربران برای استیک ارز دیجیتال در شبکه پاداش داده می شود. در ازای تعهد و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، پاداش‌هایی به کاربران پرداخت می‌شود. در اتریوم، این پاداش حدود 3 درصد است. این امر به هولدرهای بلندمدت کمک می‌کند تا درآمد غیرفعال بیشتری کسب کنند.

امنیت شبکه: استیکینگ اتر به ایمن سازی شبکه کمک می کند، زیرا هرچه کاربران بیشتری به عنوان اعتبار سنج در شبکه عمل کنند، احتمال حمله به شبکه کمتر می شود.

نحوه کارکرد استیکینگ اتریوم: مفاهیم کلیدی

قبل از شروع یادگیری نحوه سهام گذاری اتریوم، چندین اصطلاح فنی وجود دارد که باید بدانید:

اثبات سهام: در PoS اعتبارسنج های شبکه تعهد خود را با قفل کردن یا استیکینگ در شبکه نشان میدهند. اعتبار سنج ها باید حداقل 32 اتر را استیک کنند و در ازای آن، می توان آنها را به طور تصادفی برای پیشنهاد و اعتبارسنجی بلاک های جدید انتخاب کرد. پس از تأیید اعتبار، بلاک جدید به بلاک چین اضافه می شود.

اعتبار سنج ها: اعتبار سنج ها افراد یا نهادهایی هستند که برای پردازش تراکنش ها و ایجاد بلاک های جدید اتر را استیک میکنند.

دوره‌ها: یک دوره اندازه‌گیری زمانی است که اعتبارسنج ها برای تکمیل اقدامات پیشنهادی و تأیید بلاک‌های جدید نیاز دارند. در اتریوم، این زمان 32 اسلات 12 ثانیه ای ثابت است، بنابراین یک دوره 6.4 دقیقه است.

اسلشینگ: این زمانی اتفاق می افتد که یک اعتبار سنج قانون شبکه را زیر پا بگذارد. برای هر کسی که بدخواهانه عمل کند و تراکنش ها را به درستی تأیید نکند، مجازات اعمال می شود. جریمه ها شامل کاهش موجودی اتر و حذف اعتبارسنجی فعال است.

استخرهای سهام گذاری: گروهی از افراد می‌توانند وجوه خود را با هم ترکیب کنند تا حداقل میزان استیکینگ 32 اتر را تامین کنند یا شانس خود را برای انتخاب به‌عنوان ولیدیتور برای کسب پاداش افزایش دهند. سپس بر اساس میزان مشارکت، جوایز بین استخرها تقسیم می‌شود.

به حداکثر رساندن پاداش های استیکینگ اتر: نکات و بهترین روش ها

در پروسه استیکینگ اتر چندین راه وجود دارد که می توانید بازده مالی خود را بهبود بخشید و از جریمه های پرهزینه در امان بمانید:

سخت افزار مناسب: برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج انفرادی، به سخت افزار خاصی از جمله یک پردازنده مرکزی سریع، حداقل 16 گیگابایت رم، یک ترابایت درایو SSD و پهنای باند 25 مگابایت بر ثانیه نیاز دارید. سخت‌افزار نامناسب می‌تواند شما را از انجام کارآمد وظایف اعتبارسنجی بازدارد و بخشی یا تمام سهام خود را از دست بدهید.

همچنین بخوانید : اهرم معاملاتی (Leverage) چیست و چه تفاوتی با مارجین دارد؟

افزایش سهام: استیکینگ اترهای بیشتر شانس شما را برای انتخاب به عنوان اعتبارسنج افزایش می دهد. یا اگر از یک استخر استفاده می‌کنید، سهم شما از جوایز افزایش می‌یابد.

پلتفرم‌های قابل اعتماد: اگر تصمیم دارید از طریق یک پلتفرم استیکینگ به‌عنوان سرویس (SaaS) یا استخر استیک کنید مطمئن شوید که یک اپراتور قابل اعتماد را انتخاب می کنید. تحقیقات خود را برای در امان ماندن از کلاهبرداری و ارائه دهندگان خدمات ضعیف، که می تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد، انجام دهید.

نظارت بر عملکرد: عملکرد اعتبارسنجی و زمان آماده‌سازی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هرگز پاداش‌ها را از دست نمی‌دهید یا به دلیل نقض قوانین جریمه نمی‌شوید.

سرمایه گذاری مجدد: درآمد غیرفعال خود را با اتریوم از طریق استیکینگ پاداش های خود ترکیب کنید.

7 مرحله برای شروع استیکینگ اتریوم و کسب پاداش

دو راه برای کسب پاداش از طریق استیکینگ اتر وجود دارد:

Solo staking: خودتان یک گره اعتبارسنجی را راه اندازی و اجرا می کنید. این نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزار مناسب، دانش فنی و 32 اتر دارد.

Staking pool: از طریق یک پلت فرم استیکینگ به سایر سهامگذاران بپیوندید. اپراتور استخر سخت افزار و مدیریت را بر عهده میگیرد. برای شروع می توانید مقدار کمی اتر را واریز کنید. بسیاری از صرافی های معروف اکنون این سرویس را در پلتفرم های خود ارائه می دهند.

مراحل استیکینگ اتریوم:

مرحله 1: یک کیف پول امن برای استیکینگ انتخاب کنید

شما به یک کیف پول اتریوم نیاز دارید که در آن بتوانید وجوه خود را برای استیکینگ ذخیره و مدیریت کنید. کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger و Trezor گزینه های امنی برای ذخیره و مدیریت وجوه محسوب می شوند.

مرحله 2: دریافت اتریوم (ETH)

اگر اتر ندارید، باید مقداری اتر را از یک صرافی مانند صرافی نیپوتو یا ارائه دهنده معتبر خریداری کنید. خرید را می توان مستقیماً از طریق کیف پول سخت افزاری نیز انجام داد. به عنوان مثال، لجر گزینه ای را برای خرید اتر و واریز مستقیم به کیف پول ارائه می دهد.

مرحله 3: روش استیکینگ خود را انتخاب کنید

اکنون، می توانید روش استیکینگ خود را انتخاب کنید، یا به صورت انفرادی یا پیوستن به یک استخر.

مرحله 4: اتریوم خود را برای استیکینگ سپرده گذاری کنید

یک حساب Coinbase ایجاد و تأیید کنید. سپس، می توانید یک آدرس اتریوم ایجاد کنید و اتر را از کیف پول خود به حساب Coinbase خود ارسال کنید.

مرحله 5: شروع به سهام گذاری اتریوم کنید

در وب سایت یا برنامه Coinbase به تب «Earn» بروید. اتریوم را انتخاب کنید، مبلغی را که می‌خواهید استیک کنید وارد کنید و روی «Stake Now» کلیک کنید.

مرحله 6: پاداش های استیکینگ خود را دنبال کنید

در تب “My Assets” به اتریوم بروید. در سمت راست، «My Earnings» را خواهید دید که پاداش‌ها و بازگشت سرمایه شما را نشان می‌دهد. پاداش سهام اتریوم در سال 2024 حدود 3 درصد است.

با این حال، جوایز استیکینگ ممکن است بر اساس شرایط شبکه و چندین عامل دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، اعتبار سنج هایی که از MEV-boost استفاده می‌کنند، معمولاً میانگین بازدهی تقریباً 5.69٪ را به دست می‌آورند. MEV-boost یک ابزار منبع باز است که توسط اعتبار سنج ها برای استفاده از یک بازار رقابتی جهت ساخت بلاک های بلاک چین استفاده می شود.

مرحله 7: پاداش های سهام گذاری اتریوم خود را برداشت و دوباره سرمایه گذاری کنید

جوایز استیکینگ اتریوم به طور خودکار به حساب Coinbase شما اضافه می شود. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا مجددا سرمایه گذاری کنید یا درآمد خود را برداشت کنید.

صرف‌نظر از فرآیند ساده، لطفاً توجه داشته باشید که استیکینگ ریسک‌هایی مانند از دست دادن دارایی‌ها به دلیل مشکلات اعتبارسنجی، اسلشینگ و آسیب‌پذیری‌های شبکه را شامل می‌شود.

توکن‌های استیک شده همچنین ممکن است در طول دوره‌های lock-up قفل شوند، و نوسانات بازار ممکن است پاداش‌ها را کاهش دهد. بسیار مهم است که قبل از مشارکت برای درک این خطرات به طور کامل تحقیق کنید.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید