/ معرفی ارزهای دیجیتال / تفاوت دیسنترالند MANA با انجین کوین ENJ

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تفاوت دیسنترالند MANA با انجین کوین ENJ

مقایسه انجین کوین با مانا

علیرغم تفاوت‌های بین Decentraland و Enjin Coin، مسیر قیمت این توکن‌ها یکسان است و هر دو سکه موقعیت‌های نزدیکی را در فهرست ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار دارند. از مارس 2022، هر دو کوین لیست بین 100 ارز دیجیتال برتر قرار دارند.

تفاوت دیسنترالند MANA با انجین کوین ENJ

در این مقاله به مقایسه دو ارز دیجیتالی می پردازیم که شباهت زیادی در بحث کاربرد ندارند. هر دو دیسنترالند (MANA) و انجین کوین (ENJ) با بازی و واقعیت مجازی مرتبط هستند. با این حال، پلتفرم های این توکن ها متفاوت هستند. علیرغم تفاوت‌های بین Decentraland و Enjin Coin، مسیر قیمت این توکن‌ها یکسان است و هر دو سکه موقعیت‌های نزدیکی را در فهرست ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار دارند. از مارس 2022، هر دو کوین لیست بین 100 ارز دیجیتال برتر قرار دارند. در ادامه ما Decentraland و Enjin Coin را بر اساس فاکتورهای کلیدی مقایسه می‌کنیم، بنابراین داده‌های کافی برای بررسی اینکه کدام یک از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری بهتری هستند، خواهید داشت.

دیسنترالندDecentraland (MANA) چیست؟

Decentraland یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم برای ساخت دنیای مجازی است. در Decentraland، کاربران می‌توانند Land را خریداری کنند (یا بفروشند)، یک زمین مجازی که می‌تواند به عنوان فضایی برای ایجاد اشیاء دیجیتالی که می‌توانند درآمدزایی داشته باشند یا با برنامه‌های کاربردی مرتبط شوند و غیره استفاده شود. این امکان وجود دارد که زمین خود را به یک فروشگاه املاک دیجیتال یا محل برگزاری رویداد تبدیل کنید.

Decentraland توکن بومی خود را دارد که به عنوان ارز این جهان مجازی عمل می کند. این توکن ERC20 به نام MANA در اکتبر 2017 در بازار ظاهر شد، درست قبل از یکی از بزرگترین روندهای صعودی بازار کریپتو در تاریخ. در ابتدا، این توکن با قیمت حدود یک سنت معامله می شد، اما در ژانویه به 25 سنت به ازای هر کوین رسید. با این حال، قیمت در همان ماه کاهش یافت.  MANA زیر 10 سنت باقی ماند. در دسامبر 2020، بازار ارزهای دیجیتال شروع به صعود کرد. این آغاز بازار گاوی جدید بود. در سال 2021، بازار شاهد چندین جهش فوق العاده بود و MANA نیز از این شرایط سود برده است. در فصل بهار، MANA نزدیک به 1.5 دلار معامله شد. نوامبر 2021 بهترین زمان برای MANA بود. در 25 نوامبر، قیمت توکن به 5.85 دلار رسید. با این حال، ریزش کلی بازار کریپتو در اواخر سال 2021 باعث افت قیمت MANA شد.

در این رابطه بخوانید‌ : گس فی چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟

انجین کوین (ENJ) چیست؟

Enjin Coin (ENJ) توکن بومی پلتفرم مبتنی بر بلاک چین Enjin است. Enjin به عنوان یک پلتفرم پایه برای صدها انجمن بازی و میلیون ها حساب گیمینگ عمل می کند. این پلت فرم می تواند برای تجارت امن کالاهای دیجیتال استفاده شود. علاوه بر این، Enjin کیت های توسعه نرم افزار (SDK) را ارائه می دهد. انجین کوین ارز اصلی اقتصاد انجین است. درست مانند MANA، Enjin Coin یک توکن ERC20 است. جدا از تراکنش های مالی، Enjin Coin قابلیت قراردادهای هوشمند را نیز ارائه می دهد.

انجین در سال 2009 تاسیس شد، با این حال، فناوری بلاک چین را خیلی دیرتر پذیرفت. هنگامی که Enjin Coin ایجاد شد، این شرکت دارای یک شبکه بزرگ جوامع بازی بود. Enjin توکن بومی خود را توسعه داد و 35 میلیون دلار در ICO جمع آوری کرد. از آن زمان، شرکت این توکن را در صدها هزار وب سایت بازی مستقر کرد.

ENJ تنها یک ماه پس از MANA، در نوامبر 2017 – درست در بحبوحه طوفان بازار ارزهای دیجیتال – به بازار آمد. در اولین جهش در ژانویه 2018، قیمت آن تقریبا به 50 سنت رسید. برخلاف MANA، انجین کوین در سال‌های 2018 – 2020 همچنان بسیار نوسان داشت. قیمت آن در محدوده 0.05 تا 0.22 دلار متغیر بود. در ژانویه 2021، انجین کوین به سرعت شروع به رشد کرد. در آوریل به 3.46 دلار و در نوامبر به 4.46 دلار رسید و در مارس 2022 به 1.6 دلار کاهش یافت.

هر دو کوین در پاییز 2017 در بازار ظاهر شدند و به دلیل رالی بازار ارزهای دیجیتال در آن دوره و تبلیغات موفق، به سرعت ارزش زیادی به دست آوردند. در اوایل سال 2018، Enjin Coin به قیمت بسیار بالاتری از MANA رسید. در سال‌های بعد، معامله‌گران می‌توانستند با خرید ENJ با قیمت کم و فروش آن با قیمت بالا سود کسب کنند. در سال های 2018 – 2020، این کوین با دامنه 300 درصد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت. MANA نوسان کمتری داشت و یک دارایی با ثبات بود که می‌توانست برای تنوع بخشیدن به پرتفوی استفاده شود. به خصوص برای دوره پس از تابستان 2018 که قیمت MANA زیر 10 سنت باقی ماند.

هر دو سکه در نیمه اول سال 2021 رشد قابل توجهی داشته اند، اما شایان ذکر است سکه Enjin در رقابت پیشرو بود. قیمت آن در بهار 2021 سه برابر بیشتر از MANA بود. با این حال، قیمت مانا از 75 سنت در 28 اکتبر به 3.53 دلار در 31 اکتبر رسید. Enjin Coin که در اکتبر قیمت بیشتری داشت، پس از افزایش ناگهانی خود نتوانست با MANA همراه شود. هر دو سکه در 25 نوامبر رکورد قیمتی را ثبت کردند. قیمت ATH MANA 5.85 دلار است در حالی که ENJ با وجود 4 سال تسلط در این رقابت، تنها 4.82 دلار است.

از نظر قیمت و ارزش بازار، MANA سرانجام از Enjin Coin پیشی گرفت . از مارس 2022، MANA توانست جایگاهی را در بین 30 سکه برتر از نظر ارزش بازار به خود اختصاص دهد در حالی که انجین بین جایگاه 70 و 80 قرار دارد. این روزها کارشناسان مانا را پروژه امیدوارکننده تری می دانند. به عنوان مثال، یکی از عواملی که محصولات Decentraland را با ارزش تر می کند، کمبود بالای توکن های LAND است. عرضه آن فقط به 990000 محدود شده است. ما معتقدیم که چنین کمبودی باعث افزایش قیمت تمام محصولات Decentraland از جمله توکن MANA می شود. Decentraland به کاربران قابلیت های متنوع تری می دهد، از این رو کاربران آزادی بیشتری در استفاده از روش های مختلف کسب درآمد از فعالیت خود در پلتفرم دارند.

Enjin یک پلت فرم محدود تر است که برای کسانی که به دنبال معامله یا ساخت NFT هستند، عملکردهای غنی را ارائه می دهد. این امر Enjin را به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بلاک چین تبدیل می‌کند، زیرا NFT‌ها اخیراً در حال رشد بوده‌اند، اما Decentraland به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌های متنوع‌تر، انواع بیشتری از سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند. علاوه بر این، املاک دیجیتالی به عنوان گزینه سرمایه گذاری جذابی در آینده در نظر گرفته می شوند. این واقعیت که Decentraland در حال حاضر در این حوزه پیشگام است، به MANA برتری جدی در مقایسه با Enjin می دهد. Enjin Coin در بازی های شخص ثالث استفاده می شود. این ویژگی است که Decentraland فاقد آن است. به طور کلی، نمی‌توان گفت که Decentraland بسیار شبیه به Enjin است. این بدان معنی است که هر دو کوین احتمالاً موقعیت خود را در بین پروژه های پیشرو در صنعت حفظ خواهند کرد.

نتیجه

بسته به نیاز و خواسته خود می توانید از هر دو کوین استفاده کنید. هر دو MANA و Enjin Coin به عنوان سرمایه گذاری های امیدوار کننده در نظر گرفته می شوند. انجین کوین به عنوان یک ارز درون بازی در بسیاری از بازی های شبکه بازی Enjin مورد استفاده قرار میگیرد. از سوی دیگر، معامله گران و سرمایه گذاران احتمالاً از MANA به عنوان یک دارایی با چشم انداز بهتر بهره بیشتری خواهند برد. هدف این مقاله ارائه مشاوره سرمایه گذاری به شما نیست. اطلاعات کافی برای آشنایی شما با این پروژه ها به صورت سطحی فراهم کرده ایم. اکنون، شما می توانید تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که سرمایه خود را به Decentraland یا Enjin اختصاص دهید یا خیر.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

همچنین بخوانید : تجمیع UTXO چیست و چگونه می تواند در کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین به شما کمک کند؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید