/ اخبار آلت کوین ها / یک اقتصاددان برجسته معتقد است استیبل کوین لیبرا (Libra) همچنان یک تهدید بزرگ برای بیت کوین (Bitcoin) محسوب می شود

زمان مطالعه : 5 دقیقه

یک اقتصاددان برجسته معتقد است استیبل کوین لیبرا (Libra) همچنان یک تهدید بزرگ برای بیت کوین (Bitcoin) محسوب می شود

یک اقتصاددان برجسته معتقد است استیبل کوین لیبرا (Libra) همچنان یک تهدید بزرگ برای بیت کوین (Bitcoin) محسوب می شود

اقتصاددان و استاد دانشگاه جان وز (John Vaz) معتقد است که بیت کوین (BTC) همچنان با رقابت شدیدی از سوی پروژه پردردسر لیبرای (Libra) فیسبوک روبرو است.

 

جان وز (John Vaz) به کوین تلگراف گفت که بیت کوین (Bitcoin) در بخش پرداخت با چالش های بزرگی در زمینه مقیاس گذاری روبرو است و بیشتر از آن به عنوان ابزاری برای احتکار استفاده شده است. در مقابل ، لیبرا برای ایجاد مقیاس گذاری به عنوان یك شبكه پرداختی ساخته شده است و می تواند به سرعت با وجود مشكلات مداومش با قانونگذاران ، به عنوان رقیب اصلی بیت کوین (Bitcoin) حاضر شود.

در این رابطه بخوانید‌ : اندیکاتور MACD چیست؟ و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

 

وی گفت ، “لیبرا نمرده است ، فقط در حال پشت سر گذاشتن كابوس قانونگذاری است.”

 

با این حال ، وز ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) را رد کرد ، و آنها را به عنوان “حرکت دفاعی ضعیف” بانک ها در واکنش به تهدیدی که از سوی دارایی های دیجیتال بر روند کنترل آنها بر عرضه و اعتبار پول تاثیر می گذارد توصیف کرده است.

 

وز گفت: “بزرگ ترین رقابت بیت کوین (Bitcoin) با کریپتوکارنسی های دیگر می باشد”.

 

لیبرا بسیار جالب است

وز ضمن اشاره به اینکه فیس بوک از مشکلات بی اعتمادی عمومی رنج می برد ، گفت که طرح پیشنهادی برای استیبل کوین لیبرا (Libra)  “بسیار هیجان انگیز” بوده است ،و بر این موضوع تأکید کرد که سبد دارایی ها موجب پایداری این ابزار است و شرکت های فناوری عظیم می توانند از شبکه های موجود در آن بهره برداری کنند.

 

این اقتصاددان تصریح کرد: شرکت هایی مانند فیس بوک می توانند از پایگاه کاربر موجود خود بهره گیری کنند و گفت که تراکنش های مالی همین حالا هم انجام می شوند.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

وی گفت: “آنها به دنبال بازاری هستند كه در حال حاضر برایشان آماده است و بر اساس آن مردم در حال انجام تراکنش هایی در فیس بوك ، مسنجر ، واتس اپ و اینستاگرام هستند . بنابراین آنها ترافیک پیامرسانی را دریافت کرده اند و افراد در حال حاضر تراکنش های مالی خود را با استفاده از فیات انجام می دهند. ”

 

درنتیجه ، وی گفت كه لیبرا به صورت بسیار گسترده ای راه اندازی می شود ، احتمالا فراتر از تمامی کریپتوکارنسی ها.

 

وی پیش بینی کرده است که هدف اصلی لیبرا گسترش در کشورهای در حال توسعه است نه بازارهای توسعه یافته و اظهار داشت: “لیبرا در این کشورها پذیرفته خواهد شد، جایی که مردم در حال حاضر به شدت از نرم افزار ها استفاده می کنند و نیاز به سیستم های پرداخت دارند.”

 

ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) واکنشی دفاعی نسبت به دارایی های کریپتو هستند

وز معتقد است ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) رقیبی برای دارایی های کریپتو و استیبل کوین ها نخواهند بود و فقط “یک حرکت دفاعی” محسوب می شوند:

 

“آنها فقط نوعی حرکت دفاعی از سوی بانک های مرکزی اند که مخالف کریپتوکارنسی ها هستند.”

 

جان معتقد است به جای اینکه بانک های مرکزی تهدیدی برای بیت کوین (Bitcoin) باشند ، بیت کوین (Bitcoin) و سایر کریپتوکارنسی ها تهدیدی در زمینه کنترل بانک ها بر عرضه پول هستند و این روند را تضعیف می کنند. وی گفت: “کریپتوکارنسی ها توانایی آنها را برای داشتن اهرمی در اقتصاد از بین می برند زیرا با وجود دارایی هایی مانند بیت کوین (Bitcoin)، شما نمی توانید از طریق اعتبار پول ایجاد کنید.”

 

وی گفت: “بانک ها می توانند این پول را تا 8 یا 9 بار به سیستم ذخیره جزئی وام دهند. بنابراین بسیاری از بانک ها از این طریق حجم عظیمی از پول را در سیستم ذخیره جزئی ایجاد می کنند. اما با استفاده از بیت کوین (Bitcoin) ، شما نمی توانید چیزی که ندارید را وام دهید. ”

 

وز معتقد است که (CBDC) ها هیچ مزایایی را در خصوص پرداخت همتا به همتا ارائه نمی دهند ، “اما شما به طور پیش فرض با استفاده از کریپتوکارنسی می توانید از این مزیت بهره مند شوید.” وی افزود: “هدف ایجاد ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی بیشتر از ارائه سود و مزایا می تواند ردیابی و کنترل پول باشد.”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین