/ قانون‌گذاری / بریتانیا پخش تبلیغات ارز دیجیتال از سوی پاپا جونز پیتزا، کوین بیس، ایتورو، لونو و کراکن را ممنوع کرده است

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بریتانیا پخش تبلیغات ارز دیجیتال از سوی پاپا جونز پیتزا، کوین بیس، ایتورو، لونو و کراکن را ممنوع کرده است

بریتانیا پخش تبلیغات ارز دیجیتال از سوی پاپا جونز پیتزا، کوین بیس، ایتورو، لونو و کراکن را ممنوع کرده است

سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا، تبلیغ ارزهای دیجیتال چندین شرکت از جمله فست فود پاپا جونز پیتزا (Papa John’s Pizza)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، ایتورو (Etoro) و لونو (Luno) را ممنوع کرده است. این نهاد می گوید این تبلیغات گمراه کننده هستند و به طرز غیرمسئولانه ای از بی تجربگی مصرف کنندگان سوء استفاده می کند.

7 تبلیغ ارز دیجیتال که توسط مقامات بریتانیا ممنوع شده است

سازمان استانداردهای تبلیغاتی (ASA) هفت تبلیغ ارزهای دیجیتال را در روز چهارشنبه ممنوع کرد. این ممنوعیت برای پاپا جونز ، کوین بیس، کراکن، ایتورو، لونو، کوین برپ (Coinburp) و اکسمو (Exmo) اعمال شده است.

در این رابطه بخوانید‌ : قرارداد هوشمند در بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

سازمان دیده‌ بان تبلیغات بریتانیا پس از ارزیابی گفت این تبلیغات گمراه‌ کننده است و از بی‌ تجربگی مصرف‌کنندگان سواستفاده می کنند و ریسک موجود در سرمایه‌ گذاری را نشان نمی دهد.

سازمان استانداردهای تبلیغاتی علاوه بر ارائه دستورالعمل‌ های خاص به هر شرکت در مورد اقداماتی که باید برای رعایت استانداردهای تبلیغاتی خود در آینده انجام دهد، در همه موارد دستور داد:تبلیغات نباید دوباره به شکل قبل منتشر شوند.

تبلیغ پاپا جونز به صورت یک تبلیغ در وب سایت و توییتر آن بود. این پیتزا فروشی زنجیره ای معروف در ماه می با خریدهای مشتریان، به آن ها بیت کوین هدیه می داد. این شرکت بیت کوین رایگان به ارزش 10 پوند را تبلیغ کرد. مشتریان با خرید 30 پوند یا بیشتر، 15 پوند پس انداز می کنند و از اکسچنج کریپتو لونو، 10 پوند بیت کوین دریافت می کنند.

تبلیغ کوین بیس با پرداخت هزینه به فیس بوک انجام می شد. این تبلیغ شامل متنی بود که می‌ گفت: 5 پوند بیت‌کوین در سال 2010 بیش از 100 هزار پوند در ژانویه 2021 ارزش داشت. دهه آینده را از دست ندهید، همین امروز با کوین بیس شروع کنید.

تبلیغ لونو یک تبلیغ درون برنامه ای بود که در برنامه دیلی میل انلاین (Daily Mail Online) دیده می شد. این تبلیغ حاوی متنی بود که می‌ گفت: با حداقل 1 پوند در ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنید. این اولین باری نبود که سازمان استانداردهای تبلیغاتی با تبلیغات لونو مشکل داشت. این مرجع، در ماه می تبلیغات بیت کوین این اکسچنج را در مترو و  اتوبوس های لندن ممنوع کرد.

تبلیغ پی وارد (Payward) یک پوستر دیجیتالی تبلیغاتی برای اکسچنج ارزهای دیجیتال کراکن بود که در ایستگاه لندن بریج (London Bridge) مشاهده شد. این پوستر شامل متنی بود که می‌ گفت: در عرض چند دقیقه 50 کریپتو بخرید، با حداقل 10 پوند شروع کنید، ثروت دیجیتال بسازید و رمزارزهای در حال رشد را بخرید.

تبلیغ ایتورو یک تبلیغ نمایشی پولی در وب سایت یاهو فایننس (Yahoo Finance) بود و شامل متنی بود که می‌ گفت: با یک کلیک در برترین رمزارزهای جهان سرمایه‌ گذاری کنید.

تبلیغ اکسمو یک ویدیو در کانال یوتیوب پائول لوکاس به نام Wingin’ It بود. توضیحات ویدیو دارای متنی بود که می‌ گفت: اکنون اکسمو را دانلود کنید و کمیسیون های معاملات را ذخیره کنید اکسمو برای فعالیت در بازار دارایی های دیجیتال به طور موقت ثبت نام انجام می دهد.

هفتمین تبلیغی که روز چهارشنبه ممنوع شد، یک صفحه توییتر برای پلتفرم معاملاتی رمزارز کوین برپ بود که شامل بخشی بود که می‌ گفت: در چند دقیقه ثبت‌ نام کنید، فورا واریز کنید، سپس بسیار آسان و امن معاملات ارزهای دیجیتال را، انجام دهید.

در ماه نوامبر، سازمان استانداردهای تبلیغاتی، تحقیقاتی را در مورد تبلیغ ارز دیجیتال فلوکی (FLOKI) آغاز کرد. این تبلیغات در اتوبوس های لندن و مترو  با عنوان دوج کوین از دست رفته؟ به جای آن فلوکی دریافت کنید، ظاهر شد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ترون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین