/ فین تک های ارزهای دیجیتال / بانک مرکزی پاکستان در حال بررسی دقیق راه اندازی ارز دیجیتال ملی است

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک مرکزی پاکستان در حال بررسی دقیق راه اندازی ارز دیجیتال ملی است

بانک مرکزی پاکستان در حال بررسی دقیق راه اندازی ارز دیجیتال ملی است

رضا باقر ، رئیس بانک مرکزی پاکستان اظهار داشت که این بانک در حال بررسی دقیق امکاناتی است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ارائه می دهند.

 

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با CNN خاطرنشان كرد كشورهایی مانند چین در حال حاضر این مسیر را هموار می کنند و راه را نشان می دهند و در خصوص انگیزه بانك مرکزی برای عرضه (CBDC) گفت:

در این رابطه بخوانید‌ : صندوق ETF فیوچرز اتریوم چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

 

“عرضه (CBDC) موجب پیشبرد تلاش های ما در حوزه مالی می شود و همچنین اگر بانک مرکزی ارز دیجیتال خود را عرضه کند ، به ما اجازه می دهد تا در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم. ما در مرحله مطالعه و بررسی آن هستیم. امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم در این باره به نتیجه برسیم. ”

باقر افزود كه بانك مركزي پاکستان پیش تر در ارائه چارچوبي که بر اساس آن بانك هاي ديجيتال مي توانند در پاكستان فعاليت خود را آغاز كنند چراغ سبز نشان داده است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد (Stripe) ، بزرگترین فین تک جهان و علاقه آن به بازار پاکستان گفت که از فعالیت این شرکت نیز “به شدت استقبال خواهد شد”. وی تأکید کرد که پاکستان بازاری با جمعیت زیاد و دارای سطح بالایی از سواد فنی و جمعیت نسبتاً جوان است و می تواند در زمینه دیجیتال سازی پیشرفت کند.

 

باقر همچنین خاطرنشان کرد که طی شیوع ویروس کرونا ، بانک مرکزی برای حذف کارمزد نقل و انتقالات بین بانکی اقدام کرده است که منجر به رشد 150 تا 200 درصدی تراکنش های بانکی از طریق تلفن همراه برای سه ماهه منتهی به دسامبر 2020 در مقایسه با سال قبل شده است.

 

بانک مرکزی پاکستان بهار سال 2019 اعلام کرده بود که قصد دارد (CBDC) خود را تا سال 2025 عرضه کند. قانونگذاران پاکستان ، با قطعنامه ای که اخیراً تصویب شده است از پیشرفت حوزه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز حمایت می کنند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : شبکه آربیتروم چیست؟ معرفی توکن ARB


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین