/ فین تک های ارزهای دیجیتال / ارزش بازار توکن های هواداری از ماه ژوئن بیش از 60 درصد افزایش یافته است

زمان مطالعه : 5 دقیقه

ارزش بازار توکن های هواداری از ماه ژوئن بیش از 60 درصد افزایش یافته است

ارزش بازار توکن های هواداری از ماه ژوئن بیش از 60 درصد افزایش یافته است

فروش تمام توکن های هواداری در سوسیوس (Socios) و چیلیز (Chiliz) تاکنون به 250 میلیون دلار رسیده است.

ارزش بازار توکن های هواداری در سال جاری رشد کرده و از ماه ژوئن حدود 157 میلیون دلار از نظر ارزش کل بازار افزایش یافته است.

بر اساس داده های وب سایت فن مارکت کپ، ارزش بازار تمام توکن های هواداری در زمان نگارش این مطلب کمی بیش از 417 میلیون دلار تخمین زده می شود. این رقم تقریباً 60.4٪ بیشتر از رقم 260 میلیون دلاری ثبت شده در اواسط ژوئن 2021 است.

در این رابطه بخوانید‌ : صرافی غیرمتمرکز Vela Exchange چیست؟

حجم معاملات روزانه بازار توکن های هواداری در زمان نگارش این مطلب به 270.2 میلیون دلار می رسد.

بر اساس داده های (FanTokenStats) ، برخی از ارزشمندترین توکن‌های هواداری شامل پاری سن ژرمن (PSG) و منچستر سیتی (CITY) هستند که توسط سوسیوس و بر اساس زیرساخت بلاک چین چیلیز عرضه شده‌اند. ارزش بازار (PSG) کمی بیش از 49 میلیون دلار و ارزش بازار (CITY) حدود 38 میلیون دلار است.

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان نیز پلتفرم توکن هواداری خود را در اکتبر 2021 راه اندازی کرد. توکن لازیو (LAZIO) که روی پلتفرم بایننس عرضه شده یکی از بزرگترین توکن های هواداری با ارزش بازار تقریباً 51 میلیون دلار است.

الکساندر دریفوس، بنیانگذار و مدیر عامل سوسیوس و چیلیز گفت تاکنون 250 میلیون دلار توکن هواداری در این دو پلتفرم فروخته شده است. او پیش بینی کرد که ارزش بازار توکن های هواداری و توکن های اجتماعی در پنج سال آینده به 10 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

توکن‌های هواداری نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارندگان امکان دسترسی به تعدادی امتیاز عضویت مرتبط با طرفداران از جمله رأی‌گیری در مورد تصمیمات باشگاه، طرح‌های کالا، جوایز و همچنین سایر تجربیات تعامل طرفداران در باشگاه‌های ورزشی و کلوپ‌های طرفداران موسیقی را می‌دهند.

دریفوس تأکید کرد که توکن‌های هواداری ارز دیجیتال نیستند، بلکه دارایی‌های دیجیتالی هستند: «شما نمی‌توانید توکن‌های هواداری را برای خرید چیزی خرج کنید، می‌توانید برای بهره‌مندی از مزایای هواداری ، این توکن‌ها را داشته باشید.» او همچنین خاطرنشان کرد کاربرد توکن های هواداری برای طرفداران و معامله گران متفاوت است. دریفوس گفت: “هواداران این توکن ها را نگه خواهند داشت، معامله گران معامله خواهند کرد.”

به گفته دریفوس منابعی مانند کوین مارکن کپ (CMC) و کوین گکو (CoinGecko) قیمت اولیه توکن‌های هواداری صادر شده توسط سوسیوس را که معمولاً حدود 2 دلار برای هر توکن است، به درستی اعلام نمی‌کنند. قیمت توکن (CITY) در ابتدا به جای 10 دلار، طبق داده های (CMC) و کوین گکو ، دو دلار بوده است.

دریفوس خاطرنشان کرد این منابع قیمت پیشنهادی توکن هواداری را دریافت نمی‌کنند، بلکه فقط قیمت دارایی هنگام فهرست شدن را دریافت می‌کنند. وی افزود: «توکن‌های هواداری ابتدا با قیمت ثابت پیش‌فروش می‌شوند تا زمانی که لیست شوند.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین