/ اخبار بیت کوین / گلسنود : تعداد سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین به بالاترین سطح چندساله رسیده است

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

گلسنود : تعداد سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین به بالاترین سطح چندساله رسیده است

گلسنود : تعداد سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین به بالاترین سطح چندساله رسیده است

آخرین گزارش هفتگی گلس‌نود (Glassnode) نشان داد سرمایه گذاران بلندمدت بیت‌کوین به بالاترین سطح چند ساله رسیده‌ و هنوز روند فروش برای کسب سود در بازار رخ نداده است.

بر اساس گزارش 22 نوامبر از گلس نود، به نظر می‌رسد این سرمایه گذاران بلندمدت (LTH) در حال کاهش هزینه‌های خود هستند و در عین حال همچنان به موقعیت های خود اضافه می‌کنند.

این تحلیل به باندهای سنی حجم فروخته شده (SVAB) پرداخته است، این شاخص در روز های معین برای شناسایی سن کوین هایی که بر جریان‌های درون زنجیره‌ای غالب هستند، استفاده می‌شود. به گفته گلس‌نود، می‌توان از این معیار برای شناسایی زمان شروع فرآیند کسب سود یا انباشت استفاده کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال بایننس یو اس دی (BUSD) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

استفاده مداوم کوین های قدیمی‌تر از یک ماه در نوامبر 2020 آغاز شد و بین آوریل و می سال 2021 به پایان رسید. معیار باندهای سنی حجم فروخته شده اکنون به 2.5 درصد از حجم روزانه از زمان افزایش همزمان با بالاترین قیمت بیت کوین در ماه اکتبر، کاهش یافته است. گلس نود خاطرنشان کرد:

«این روند به طور منطقی می تواند به این عنوان تعبیر شود که سهامداران بلند مدت در حال کاهش فروش خود هستند، بنابراین به احتمال زیاد به حجم موقعیت های خود اضافه می کنند و از آنها خارج نمی شوند.»

گلس‌نود همچنین به این موضوع اشاره می کند که کل عرضه نگه‌داری شده توسط سهامداران کوتاه‌مدت (STH)،کمتر از 3 میلیون بیت‌کوین است، که این مقدار پایین‌ترین حد چند سال اخیر است. این موضوع نشان دهنده آن است که سرمایه ذخیره شده توسط سهامداران بلند مدت، در بالاترین حد چند ساله قرار دارد.

در این گزارش آمده است که «کاهش عرضه سرمایه گذاران کوتاه مدت، در حالی که قیمت بیت کوین نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد، یک شرایط نسبتاً منحصر به فرد است.»

اگرچه سهامدارن کوتاه‌مدت تا حدی اقدام به کسب سود کردند اما هنوز سودگیری از بازار به حد اشباع نرسیده است.

یافته ها نشان می دهد سرمایه کمی وارد بازار شده و خریداران باید قبل از پایان این چرخه با سرعت بیشتری وارد عمل شوند.

طبق گزارشی در 12 اکتبر، سرمایه گذاران بلندمدت 13.3 میلیون بیت کوین در اختیار دارند که در آن زمان 754 میلیارد دلار ارزش داشت، با وجود اینکه بیش از پنج ماه هیچ جریان خروجی مشاهده نشد.

در 22 نوامبر، کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار چینی گفت تعداد آدرس‌ها با موجودی غیر صفر نیز به بالاترین حد خود رسیده است. این موضوع نشان می دهد با وجود کاهش 18 درصدی قیت نسبت به اوج 69 هزار دلاری در اواسط اکتبر، پذیرش و انباشت همچنان ادامه دارد.

به گفته گلس‌نود، حتی اگر قیمت بیت‌کوین اخیراً بیش از 10 درصد از نقطه اوج خود عقب‌نشینی کرده باشد، تعداد آدرس‌ها با موجودی غیرصفر در شبکه، همچنان به آرامی در حال افزایش است و به بالاترین حد خود رسیده و از مرز 38.65 میلیون نفر عبور کرده است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : کلاهبرداری راگ پول (rug pull) چیست؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین