/ قانون‌گذاری / کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا به تحقیق درمورد یونی سواپ می پردازد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا به تحقیق درمورد یونی سواپ می پردازد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا به تحقیق درمورد یونی سواپ می پردازد

گزارش شده است کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی بزرگترین اکسچنج کریپتوی غیر متمرکز جهان ، یونی سواپ (Uniswap)  است.

 

وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد وکلای کمیسیون بورس امریکا تحقیقات خود را در مورد توسعه دهنده اصلی یونی سواپ ، (Uniswap Labs) آغاز کرده و در حال حاضر به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات بازاریابی و سرمایه گذاری یونی سواپ هستند.

در این رابطه بخوانید‌ : شبکه Starknet چیست؟ معرفی پروژه و توکن STRK

 

سخنگوی (Uniswap Labs) گفت: “این شرکت متعهد است که از قوانین حاکم بر صنعت پیروی کند و اطلاعاتی را در اختیار قانونگذاران قرار دهد که در هر گونه تحقیقات به آنها کمک کند.”

 

یونی سواپ یک اکسچنج غیر متمرکز است که کاربران را قادر می سازد بدون یک نهاد مرکزی ، کوین ها و توکن های مبتنی بر اتریوم (Ethereum) را مبادله کنند. بر اساس داده های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ، این اکسچنج با حجم معاملات 1.5 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته بزرگترین اکسچنج غیر متمرکز رتبه بندی شده است.

 

این اخبار در حالی مطرح می شود که نهادهای نظارتی ایالات متحده به صنعت دیفای (DeFi) توجه بیشتری نشان داده اند ، به طوری که گری گنسلر رئیس (SEC) ماه گذشته از برنامه هایی برای اعمال قوانین بیشتر مرتبط با کریپتو که دیفای ، عرضه توکن و استیبل کوین را هدف قرار می دهد خبر داد. در اواخر ماه اگوست ، این کمیسیون یک قرارداد 125،000 دلاری با شرکت تحلیل بلاک چین (AnChain.AI) تنظیم کرد تا از فناوری در نظارت و قانونگذاری صنعت دیفای کمک بگیرد.

 

پیش از این یونی سواپ ده ها توکن و توکن سهام را در اواخر ماه ژوئیه به دلیل افزایش فشارهای نظارتی از پلتفرم خود حذف کرد.

 

صنعت دیفای مبتنی بر بلاکچین (blockchain) است و به هیچ واسطه مالی مرکزی متکی نیست و تراکنش ها را از طریق مکانیزم های پروتکل خودکار که تحت عنوان قراردادهای هوشمند شناخته می شوند ، انجام می دهد. این صنعت در سال های اخیر رشد گسترده ای داشته و ارزش کلی آن از 8 میلیارد دلار در سپتامبر گذشته به بیش از 174 میلیارد دلار در زمان نگارش این مطلب رسیده است.

 

همچنین بخوانید : الگوریتم اجماع اثبات سوزاندن چیست؟ و چگونه کار میکند؟

اکسچنج های غیر متمرکز (DEX) مانند یونی سواپ نیز فاقد شخص یا تیم مرکزی مسئول اجرای پروتکل هستند که به صورت خودکار یا توسط شرکت کنندگان اداره و نظارت می شود. به گفته سرمایه گذار و کارآفرین الیستر میلن (Alistair Milne) ، نهادهای نظارتی نمی توانند قراردادهای هوشمند دیفای مانند یونی سواپ را تعطیل کنند ، اما می توانند تراکنش های دیفای را به شیوه ای مشابه دارک وب غیرقانونی کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید