/ فین تک های ارزهای دیجیتال / فروش کل بازار اوپن سی به 10 میلیارد دلار رسید

زمان مطالعه : 5 دقیقه

فروش کل بازار اوپن سی به 10 میلیارد دلار رسید

فروش کل بازار اوپن سی به 10 میلیارد دلار رسید

علی رغم برتری پلتفرم اوپن سی (OpenSea) در حجم معاملات، بازی NFT معروف اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)، بر اساس تعداد کاربر و تعداد کل معاملات رتبه اول را دارد.

پلتفرم اوپن سی به اولین بازار توکن غیرمثلی (NFT) تبدیل شده است که حجم معاملات توکن NFT، یازده  رقمی را پردازش می کند.

طبق آمار دی اپ رادار (Dapp Radar)، گردآورنده داده های توکن NFT، این بازار پیشرو از زمان راه اندازی در دسامبر سال 2017، بیش از 10.3 میلیارد دلار تراکنش ثبت کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : توکن سوزی در صنعت کریپتو به چه معناست؟

این پلتفرم امسال رشد تصاعدی داشته است، به طوری که معاملاتی به ارزش 2.5 میلیارد دلار برای کل نیمه اول سال 2021 ثبت کرده است.

از ابتدای نوامبر، پلتفرم اوپن سی تاکنون 400 میلیون دلار حجم و 1.85 میلیارد دلار در 30 روز گذشته پردازش کرده است.

بازی معروف NFT، اکسی اینفینیتی، به عنوان دومین پلتفرم پرطرفدار NFT از نظر حجم رتبه بندی می شود و از مارس سال 2018 حدود 3 میلیارد دلار تراکنش NFT ثبت کرده است.

علیرغم برتری پلتفرم اوپن سی بر اساس ارزش معاملات، بیش از یک میلیون کاربر در اکسی اینفیتی در مقایسه با اوپن سی (637،000) تراکنش انجام داده اند. با این حال، در حالی که در ماه گذشته نیمی از کاربران اکسی اینفیتی فعال بودند، اما در مدت مشابه تقریباً دو سوم از کاربران اوپن سی فعالیت داشتند.

اکسی اینفینیتی از نظر تعداد کل معاملات با 13 میلیون معامله در مقایسه با 11.4 میلیون معامله در اوپن سی ، برتری جزئی دارد.

دی اپ رادار، بازار لاروا لبز (Larva Labs) را برای مجموعه کریپتوپانک(Cryptopunks) NFT به عنوان سومین پلت فرم معاملاتی این بخش رتبه بندی می کند که از ژوئن سال 2017 توسط تنها 5،236 کاربر، تراکنش هایی به ارزش 1.59 میلیارد دلار انجام شده است.

پلتفرم ان بی ای تاپ شات (NBA Top Shot) با 726.5 میلیون دلار از ژوئن سال 2020 تا کنون، تقریبا با نیم میلیون کاربر در رتبه چهارم قرار دارد و پس از آن پلتفرم سولانارت (Solanart) مستقر در سولانا (Solana)، با 519.2 میلیون دلار و 134،544 کاربر از جولای سال جاری در رتبه پنجم قرار دارد.

بازار اوپن سی در درجه اول از بلاکچین اتریوم (Ethereum blockchain) استفاده می کند، که بر بازار NFT برتری دارد و شامل 97 درصد از حجم NFT می شود. ماه گذشته، فروش ثانویه در بلاک چین اتریوم به بیش از 2.2 میلیارد دلار رسید.

علیرغم برتری پلتفرم اوپن سی بر بخش NFT، تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران NFT توجه خود را بر روی بلاک چین های رقیب متمرکز کرده اند که به طور چشمگیری کارمزد تراکنش کمتری نسبت به اتریوم دارند.

در ابتدای اکتبر، 33 درصد از معامله گران NFT از پلتفرم فلو (Flow) برای معامله توکن های غیر مثلی استفاده کردند ، در حالی که 25 درصد از آنها از شبکه وکس (WAX) استفاده کرده بودند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال نات کوین (NOT) چیست؟ توکن GameFi مبتنی بر تلگرام

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید