/ قانون‌گذاری / بانک مرکزی تایلند : بانک‌ها نباید معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه کنند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک مرکزی تایلند : بانک‌ها نباید معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه کنند

بانک مرکزی تایلند : بانک‌ها نباید معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه کنند

بانک مرکزی تایلند اعلام کرده است نمی‌خواهد بانک‌های تجاری مستقیماً در معاملات دارایی‌های کریپتو مشارکت داشته باشند.

این فرمان در 7 دسامبر از سوی مدیر ارشد بانک مرکزی Chayawadee Chai-Anant صادر شد. وی به خطرات مرتبط با نوسانات بالای قیمت در این حوزه اشاره کرد.

وی افزود:«ما نمی‌خواهیم بانک‌ها مستقیماً در معاملات دارایی‌های دیجیتال مشارکت داشته باشند، زیرا بانک‌ها در قبال سرمایه مشتریان و مردم مسئول هستند و این کار با ریسک همراه است.»

در این رابطه بخوانید‌ : وستینگ (Vesting) در بازار ارز دیجیتال چیست؟

طبق گزارش بنگکوک پست (Bangkok Post)، اگر بانک‌های تجاری در اکسچنج های ارزدیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، بانک مرکزی اقدامات سخت گیرانه تری انجام می دهد.

در اوایل نوامبر، قدیمی‌ترین بانک تجاری تایلند، بانک تجاری سیام (Siam Commercial Bank)، اعلام کرد که 51 درصد از سهام بزرگترین اکسچنج ارزهای دیجیتال این کشور، بیت کاب (Bitkub) را خریداری می کند. در اواخر آگوست، اکسچنج زیپ مکس (Zipmex) 1.3 میلیارد دلار سرمایه از پنجمین وام دهنده بزرگ کشور، بانک ایودیا (Bank of Ayudhya) دریافت کرد.

بانک مرکزی تایلند (BoT) علیرغم محبوبیت روزافزون دارایی های دیجیتال در میان افراد، شرکت ها و بانک های این کشور، موضع سخت گیرانه تری در این زمینه اتخاذ کرده است.

هفته گذشته مدیر ارشد بانک مرکزی تایلند به کسب و کارها در مورد پذیرش رمزارز هشدار داد و اظهار داشت: «اگر ارزهای دیجیتال به طور گسترده استفاده شوند، بر توانایی بانک مرکزی برای نظارت بر اقتصاد تأثیر می گذارد.» او همچنین توکن هایی که پشتوانه مالی ندارند را «کوین های پوچ» نامید.

بانک مرکزی همچنین نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات، ابراز نگرانی کرده است. در گزارش مرتبط 8 دسامبر، Chai-Anant اظهار داشت که دارایی‌های دیجیتال می‌توانند برای بازرگانان و مشتریان مضر باشند زیرا «با نوسانات قیمتی زیاد و خطرات سرقت سایبری، نشت اطلاعات شخصی و پولشویی همراه هستند.»

وی همچنین افزود: «اگر دارایی های دیجیتال به طور گسترده ای به عنوان وسیله پرداخت برای کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرند، چنین خطراتی می تواند بر ثبات سیستم پرداخت، ثبات مالی و حمایت از مشتریان تأثیر بگذارد».

هشدارهای بانک مرکزی تایلند تنها دو هفته پس از آن که وزارت گردشگری سلطنتی، در تلاش برای تشویق ثروتمندان ارز دیجیتال برای بازدید از این کشور بود منتشر شد. سازمان گردشگری تایلند این کشور را «طرفدار ارزدیجیتال» معرفی کرده است، اما به وضوح، بانک‌ مرکزی تایلند چنین رویکردی ندارند.

اقتصاد تایلند به شدت به صنعت گردشگری وابسته است که در طول همه‌گیری کرونا آسیب دیده است. با وجود تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذاران ارزدیجیتال به این کشور ، بسیاری از مردم تایلند همچنان در قرنطینه به سر می برند و تعداد بسیار کمی وارد این کشور می‌شوند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید