/ قانون‌گذاری / بانک جامائیکا (BOJ) اولین گروه از ارزهای دیجیتال ملی خود را عرضه کرد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک جامائیکا (BOJ) اولین گروه از ارزهای دیجیتال ملی خود را عرضه کرد

بانک جامائیکا (BOJ) اولین گروه از ارزهای دیجیتال ملی خود را عرضه کرد

بانک جامائیکا در نظر دارد در مجموع 1.5 میلیون دلار (CBDC) به موسسات و ارائه دهندگان خدمات پرداخت مجاز به عنوان بخشی از پروسه آزمایشی که در ماه دسامبر پایان می یابد ، ارائه کند.

 

فرایند صدور نسخه دیجیتال دلار جامائیکا (JMD) با مشارکت نایجل کلارک ، وزیر دارایی جامائیکا ، ریچارد بایلز رئیس بانک مرکزی و گروهی از مدیران ارشد (BOJ) و همچنین تیم مدیریتی شرکت فناوری ایرلندی (eCurrency Mint) انجام شد.

در این رابطه بخوانید‌ : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین

 

طبق این اعلامیه (BOJ) در حال برنامه ریزی برای صدور 230 میلیون JMD (1.47 میلیون دلار) در قالب (CBDC) به موسسات و ارائه دهندگان خدمات پرداخت مجاز به عنوان بخشی از روند آزمایش ارز دیجیتال ملی است که در ماه دسامبر پایان می یابد.

 

کلارک خاطرنشان کرد دولت جامائیکا پیشرفت سریعی در توسعه پروژه ارزهای دیجیتال این کشور داشته و به نقش اساسی آن در ایجاد اقتصاد دیجیتال در این کشور اشاره کرد. این مقام همچنین گفت قانونگذاران در حال کار بر روی یک اصلاحیه قانونی هستند تا زیرساخت قانونی (CBDC) جامائیکا را تا پایان سال 2021 فراهم کنند.

 

به گفته رئیس (BOJ) ، گام بعدی پذیرش (CBDC) جامائیکا این است که با ارائه (CBDC) به کاربران ، دسترسی گسترده و پذیرش این ارز را تضمین کند.

 

در این اطلاعیه گفته شد (CBDC) جامائیکا قصد دارد مزایایی را به کاربران ارائه کند ، از جمله “دسترسی آسانتر به ابزارهای کارآمد و امن”. بانک مرکزی افزود: ” (CBDC) فرصتی برای بهبود فرایندها و هزینه های مدیریت نقدی ارائه می دهد.”

 

رئیس (BOJ) اعلام کرد عرضه اولیه (CBDC) جامائیکا برای ماه آگوست برنامه ریزی شده بود. (CBDC) این کشور که توسط (BOJ) کنترل و صادر می شود به موسسات مالی اجازه می دهد تا با هر توکن دیجیتالی که به (JMD) وابسته است با نسبت به 1: 1 این ارز را به دارندگان حساب های شخصی و تجاری عرضه کنند.

 

همچنین بخوانید : برنامه معاملاتی چیست؟ و یک برنامه معاملاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این اخبار در حالی منتشر می شود که تعداد زیادی از کشورها به دنبال اجرای طرح های ملی (CBDC) هستند و ونزوئلا قصد دارد (CBDC) خود را در ماه اکتبر عرضه کند. بر اساس تحلیل روز جمعه جاش یانگر ، استراتژیست جی پی مورگان ، (CBDC) ها می توانند شرایط بانک های تجاری واسطه را به خطر بیندازند و منجر به از دست دادن 20 تا 30 درصد از منابع مالی آنها شوند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین