/ قانون‌گذاری / بانک اتریشی رایفیزن (Raiffeisen) بر روی یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال ملی کار می کند

4 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک اتریشی رایفیزن (Raiffeisen) بر روی یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال ملی کار می کند

بانک اتریشی رایفیزن (Raiffeisen) بر روی یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال ملی کار می کند

بانک اتریشی رایفیزن (Raiffeisen Bank International) در حال گسترش همکاری با شرکت فین تک لهستانی بریتانیایی بیلون (Billon) برای ارائه شکل جدیدی از توکنیزیشن ارزهای ملی مبتنی بر دفتر کل توزیع شده (DLT) است.

 

در حالی که کشور های مختلف جهان با راه اندازی ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی در حال پیشرفت هستند ، موسسات خصوصی نیز بر روی دیجیتالی کردن ارزهای ملی کار می کنند.  بانک رایفیزن (RBI) ، یک بانک بزرگ اتریشی است که با استفاده از فناوری بلاکچین (blockchain) بر روی شکل جدیدی از توکنیزه کردن (tokenization ) ارز ملی کار می کند.

در این رابطه بخوانید‌ : چگونه ارز دیجیتال را در کیف پول های نرم افزاری ذخیره کنیم؟

 

بانک (RBI) پس از آزمایش موفقیت آمیز انتقال ارزهای ملی دیجیتالی شده به صورت (end-to-end) ، همکاری خود را با شرکت فین تک لهستانی-بریتانیایی ، بیلون (Billon)، گسترش داده است.

 

آر بی آی کوین(RBI Coin) برای سرعت بخشیدن به تراکنش های فرا مرزی طراحی شده است

همانطور که در تاریخ 18 می اعلام شد ، (RBI) و (Billon)  در مراحل اولیه کار بر روی یک پلتفرم توکنیزیشن (RBI) هستند که در حال حاضر (RBI Coin) نامیده می شود. این شرکت ها اعلام کردند که این پروژه آزمایشی تا اواخر سال 2020 انجام خواهد شد و به منظور سرعت بخشیدن به تراکنش های فرا مرزی بین بانکی یا بین شرکت ها و بهبود مدیریت نقدینگی طراحی شده است.

 

طبق این اطلاعیه ، (RBI Coin) توسط (Billon) به عنوان بخشی از همکاری قبلی RBI-Billon ، برنامه (Elevator Lab) ایجاد شده است. طبق گزارش های منتشر شده در 5 مارس ، برنامه (Elevator Lab) فناوری بلاکچین (blockchain) بیلون (Billon) را برای فعال کردن تراکنش های پول الکترونیکی (e-money) با یوروی دیجیتالی اجرا می کند.

 

آر بی آی کوین (RBI Coin) به صورت 1: 1 به یورو یا هر ارز ملی دیگری در کشورهای عضو (CEE) پگ خواهد شد

این بانک اعلام کرده است ، اگر این پروژه آزمایشی موفقیت آمیز باشد ، پیش بینی می شود که فعالیت (RBI) در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی عضو (CEE)  آغاز شود. این کشورها شامل بلاروس ، جمهوری چک ، لهستان ، روسیه و اوکراین می باشند.

 

همچنین بخوانید : سود باز یا اپن اینترست (open interest) در بازار آتی کریپتو چیست؟

سخنگوی (RBI) به کوین تلگراف توضیح داد كه این بانك همچنان در حال مذاكره با بانك های زیرمجموعه خود در (CEE) است تا تعیین كند كه چه بانك هایی در این پروژه آزمایشی شركت خواهند كرد. وی گفت: “ما معتقدیم که اولین تست ها ، امکان انتقال پول بین اتریش و یک شرکت تابعه (RBI) در یک کشور دیگر از (CEE) را پوشش می دهند.”

 

بسته به اینکه کدام کشور به این طرح آزمایشی ملحق شود ، (RBI Coin) به صورت  1: 1 به یورو یا هر ارز ملی دیگری در کشور منتخب پگ (تثبیت) می شود. سخنگوی (RBI) گفت:

 

“ارزهای مستقر به کشورهای دیگر موجود در پروژه بستگی دارند ، بنابراین این پلتفرم می تواند شامل یورو و سایر ارزهای ملی دیگر باشد.”

 

رایفیزن (Raiffeisen) به طور جدی در حال آزمایش فناوری بلاکچین (blockchain) است

این خبر پس از انتخاب (Billon) برای مشارکت در برنامه (Elevator Lab) بانک (RBI) در نوامبر 2019 ، اعلام شده است. طی این همکاری ، بیلون از فناوری بلاکچین (blockchain) خود برای تولید ، انتقال و بازخرید یوروی توکنیزه شده استفاده کرده است.

 

برنامه مشارکتی (Elevator Lab) فقط یک نمونه از تلاش های گسترده بانک رایفیزن در زمینه بلاکچین (blockchain) و توکنیزیشن (tokenization) است. در اکتبر سال 2019 ، (RBI) در پروژه (Ivno Global Tokenized Collateral Trial) مشارکت کرد ، توکنی مبتنی بر پلتفرم بلاکچین R3 از کوردا  (Corda) . پیش از این ، بانک روسی زیرمجموعه (RBI)نیز  از طریق شرکت های هلدینگ ، یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین (blockchain) را برای انجام تسویه حساب ها ایجاد کرده بود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین