/ اخبار بیت کوین / السالوادور برای ساخت بیمارستان 4 میلیون دلاری از سود صندوق بیت کوین خود استفاده می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

السالوادور برای ساخت بیمارستان 4 میلیون دلاری از سود صندوق بیت کوین خود استفاده می کند

السالوادور برای ساخت بیمارستان 4 میلیون دلاری از سود صندوق بیت کوین خود استفاده می کند

نایب بوکله (Nayib Bukele) رئیس جمهور کشور السالوادور گفت: هیچ بیت کوینی برای تامین بودجه پروژه های سرمایه گذاری فروخته نخواهد شد و دولت از سود حاصل از صندوق بیت کوین استفاده می کند.

نایب بوکله رئیس جمهور کشور السالوادور اعلام کرد قصد دارد بخشی از سود 4 میلیون دلاری این کشور از سرمایه بیت کوین خود را جهت ساخت بیمارستان جدید دامپزشکی در پایتخت این کشور در سان سالوادور سرمایه گذاری کند.

بوکله در تاریخ 1 اکتبر در توییتر فاش کرد صندوق بیت کوین دولتی السالوادور در حال حاضر 4 میلیون دلار در سود است.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال میکر (Maker) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

بوکله اعلام کرد بخشی از این سود برای ساخت بیمارستان دامپزشکی با چهار اتاق عمل، چهار کلینیک اورژانس، 19 مطب و یک بخش توانبخشی سرمایه گذاری می شود.

بوکله افزود هدف این مرکز این است که بتواند روزانه 64 عمل جراحی را انجام دهد، به 128 مورد اورژانسی و تقریبا 400 نوبت عمومی رسیدگی کند و ماکت کامپیوتری ساخته شده از بیمارستان را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

این خبر در توییتر با واکنش های متفاوتی روبرو شد و بسیاری از مردم این کشور پیشنهاد استفاده های جایگزین از این سود را مطرح کردند.

یکی از کاربران توییتر گفت: بهتر است این پول برای بهبود امکانات پزشکی موجود در سراسر کشور سرمایه گذاری شود و تاکید کرد بسیاری از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیاز به بهبود دارند. همچنین بسیاری افراد دیگر نیز نگرانی های مشابهی را مطرح کرده اند.

برخی دیگر از دولت به دلیل عدم سرمایه گذاری در زیرساخت های خارج از پایتخت کشور انتقاد کردند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ارزش بازار بیت کوین اخیراً برای اولین بار از ماه می به بالای 1 تریلیون دلار رسید و قیمت بیت کوین در هفته اخیر با 20 درصد افزایش از 47،000 دلار به بیش از 55،000 رسیده است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید