/ اخبار اکسچنج ها / احتمال حذف شدن اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) از لیست اکسچنج اوککس (OKEx) در صورت عدم ارتقای امنیت آن

زمان مطالعه : 5 دقیقه

احتمال حذف شدن اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) از لیست اکسچنج اوککس (OKEx) در صورت عدم ارتقای امنیت آن

احتمال حذف شدن اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) از لیست اکسچنج اوککس (OKEx) در صورت عدم ارتقای امنیت آن

مشکلات اتریوم کلاسیک (ETC) در این ماه همچنان ادامه دارد.

 

پس از حمله 51 درصدی که مبلغ 5.6 میلیون دلار برای اکسچنج اوککس هزینه داشته است ، احتمال حذف اتریوم کلاسیک (ETC) از لیست این اکسچنج وجود دارد.

در این رابطه بخوانید‌ : صندوق ETF اسپات اتریوم چیست؟

 

طبق گزارشی که اخیراً توسط اوککس منتشر شده است ، مهاجمان از طریق ثبت پنج حساب بین 26 ژوئن و 9 ژوئیه 2020 تعداد 68،230.02 توکن زک (ZEC) به ارزش بیش از 5 میلیون دلار را به این پلتفرم واریز کردند.

 

در تاریخ 31 ژوئیه ، این افراد دارایی (ZEC) خود را در مقابل 807،260 اتریوم کلاسیک (ETC) مبادله کردند و آن را از اکسچنج خارج کردند.

روند درون زنجیره ای حمله 51 درصد در 1 آگوست.

 

در همان روز ، مهاجمان با استفاده از هش ریتی که به دست آوردند شروع به ایجاد “زنجیره سایه” کردند. در این مرحله ، زنجیره سایه با زنجیره اصلی (ETC) یکسان بود ، اما برای بقیه افراد ناشناخته بود. سپس آنها اتریوم کلاسیک (ETC) را به اوککس واریز کردند ، در حالی که همزمان همان اتریوم کلاسیک (ETC) را روی زنجیره سایه خود به آدرس های کیف پول تحت کنترلشان منتقل کردند ، این روند درواقع دوبار خرج کردن کوین ها است.

 

آنها اتریوم کلاسیک (ETC) خود که به تازگی واریز شده بود را در مقابل( ZEC) موجود در اوککس معامله کردند و (ZEC) را از اکسچنج خارج کردند. سپس زنجیره سایه خود را که از زنجیره اصلی طولانی تر بود در شبکه پخش کردند.

 

همچنین بخوانید : اندیکاتور MACD چیست؟ و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

براساس گزارش اوککس ، این مشکل به سرعت توسط انجمن اتریوم کلاسیک (ETC) ابلاغ نشده است:

 

“پس از ارتباطات ناكارآمد با سایر مشارکت كنندگان در جامعه کریپتوی بزرگ تر از جمله اکسچنج هایی مانند اوککس ، کیف پول ها و ماینرهای اتریوم کلاسیک (ETC) ، به نظر می رسد ، جامعه اتریوم کلاسیک (ETC) در این مرحله تصمیم به ماینینگ در زنجیره سایه ای که اکنون پخش شده گرفته است ، با توجه به اینکه زنجیره سایه از شبکه اصلی طولانی تر بود. ”

 

اوککس پس از این حمله ، خسارت کاربران خود را جبران کرد و مبلغ 5.6 میلیون دلار ضرر کرد. از آن زمان به طور موقت فعالیت واریز و برداشت اتریوم کلاسیک (ETC) را متوقف کرده است و قصد دارد زمان تأیید تراکنش های مربوط به این زنجیره دارای مشکل را افزایش دهد.

 

گفته شده است كه این اکسچنج ممكن است اتریوم کلاسیک (ETC) را كاملاً از لیست خود حذف کند ، مگر آنكه جامعه آن برای بهبود امنیت و ثبات شبکه اقدام كند:

 

“اکسچنج در صدد حذف اتریوم کلاسیک (ETC) است و در انتظار نتایج فعالیت انجمن اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) برای بهبود امنیت زنجیره آن است.”

 

دیروز در جلسه انجمن (ETC) ، بحث و گفتگو های بسیاری در خصوص پیشنهاد چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) برای یک خزانه غیرمتمرکز انجام شد. در همان جلسه ، هاسکینسون خاطرنشان کرد: (IOHK) ، شرکتی که در حال حاضر وی آن را اداره می کند ، راه حلی را تهیه کرده است که از حمله مشابه 51 درصدی در آینده جلوگیری می کند.

 

در این جلسه ، بسیاری از حاضران ابراز نگرانی کردند که در صورت عدم انجام اقدامات اساسی برای حل مسائل امنیتی موجود ، اتریوم کلاسیک (ETC) از لیست اکسچنج های دیگری نیز حذف خواهد شد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید